Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Fler vars mens blev sen med hysteroscopy?
De blev ganska dyrt att bara göra utredning med blodprov hos Life clinc ca 21.000 kr.
Sen utredning med hysteroscopy för ca 19.000 kr där också.
Vet inte om de är värt att Dr D ska följa ev graviditet när mitt immunförsvar går upp o ner.
Medans man hittade död vävnad i livmodern via Serum som man tog bort.
De är en betydligt dyrare resa än vad folk skrev här och vad man mejlade om va de såklart ett högre pris. Om någon funderar på att åka ner så får man räkna med dessa priser för vanliga utredning där de tror man kan bli gravid själv igen. :)
Priset 21.000kr för immunutredning hos Dr D på Life clinic stämmer med vad trådstartaren skriver längs upp här i tråden (och de priserna är för 2012, så det har inte ändrats). Kopierat från högst upp på sidan:
"Vad kostar det?
Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar
ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid. ! "
Hysto hos Serum (som är en annan klinik och alltså inte räknas in i utredningen hos Life clinic) kostar 1650euro. Gör man dessutom Mensblodtest så är det 300euro för det. Så priserna stämmer.
Det är tråkigt om du hade fått uppfattningen att det var några andra belopp som skulle gälla, men det är dyrt att göra behandling på privatkliniker utomlands.
Men immunutredningen som jag och min man gjorde i London (den utredningen är ännu större än den Dr D gör) kostade 35.000kr. Vi gjorde den för att Dr D inte hade upptäckt alla immunproblem hos mig, eftersom jag ändå fick missfall med Dr Ds behandling och trots dubbeldonerade embryon som var normala kromosommässigt. Dubbeldonation med PGS kostade över 100.000kr i Riga.
Jag måste nu göra 2-3 st LIT-behandlingar och det kommer kosta ännu mer pengar.
Så har man fertilitetsproblem och behöver söka hjälp utomlands så måste man vara beredd på att det kommer bli dyrt. Utredningskostnaden är en sak, sen tillkommer alla kostnader i Sverige för blodprover, mediciner, etc etc