• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ni som är gravida eller planerar att bli gravida ett bra tips är att ni håller koll på era järnnivåer. Man behöver mäta både Ferritin (järndepå/långtidsjärn), Järn och HB. Det kan man t ex göra via Werlabs järnbristpaket ord.pris 195kr men med rabattkoden "LCHF" blir det billigare.

werlabs.se/blodprov/jarn-ferritin-blodstatus/

Så här skriver Werlabs om just Ferrtin:

"Ferritinvärde under 30 µg/L betraktas oftast som ?lågt? medan ferritinvärde <10 µg/l innebär i princip helt tömda järndepåer.

Kvinnor som planerar graviditet ska optimalt ha >60 µg/L i ferritinvärde då järnbehovet förväntas vara stort under graviditet.

Man kan få järnbrist både av för litet intag av järn via kosten eller hög förlust av järn via blödning (t ex blödning från magtarmkanalen eller rikliga menstruationsblödningar). Vissa tillstånd i magtarmkanalen såsom celiaki, atrofisk gastrit eller genomgången gastric bypass operation kan leda till minskad absorption av järn i kroppen och ge därmed låga ferritinvärde trots ett adekvat järnintag. "

Om mätt ditt järnvärde och det visar sig att du har brist så brukar vården rekommendera något av dessa:

www.apotea.se/niferex-enterokapsel-h%C3%A5rd-100-mg-50-st

www.apotea.se/duroferon-depottablett-100-mg-fe2plus-200-st

• UndrandeSökare

lill111- Jag tror Serum har många olika läkare som gör hysto, alla är säkert jätteduktiga så jag tror inte du behöver vara orolig. Du skulle väl åka till Serum för hysto i juni, vilket datum åker ni ?

• UndrandeSökare

lill111- Jag tror Serum har många olika läkare som gör hysto, alla är säkert jätteduktiga så jag tror inte du behöver vara orolig. Du skulle väl åka till Serum för hysto i juni, vilket datum åker ni ?

• UndrandeSökare

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-05-30 18:51:45 följande:

Jag inväntar svar på immunförsvaret hos Dr.D annars tyckte han de såg bra via ultraljudet.

Hos Serum har jag gjort hysteroscopy och de samlade ihop blod istället för att jag skickade ett mensprov.

Där såg de jag hade en hel del död vävnad/sammanväxtningar som de tog bort. De sa att det antagligen är något som är kvar sen min förra graviditet (2012).

Fick antibiotika och medicin samt lämna spermaprov och göra ett vanligt ultraljud om vi vill åka tillbaka för IVF. Men de tror jag nu kommer bli gravid inom två månader.

Får se vad Dr.D säger och mensprovet. Men de blev en del medicinköp här nere med de som va billigt och behövs omgående. Nu håller vi bara tummarna att de går när vi själva försöker!

Skönt att höra att det gick bra för dig i Aten med hysto och immunutredning. Ja, du borde öka dina chanser mycjet nu när Serum rensat bort död hud och sammanväxningar.

Vilka datum var du där? Svaret med provsvaren från Dr D kan dröja ca 2 veckor. Efter du betalt Dr Ds faktura och fått din behandlingsplan så kan du maila honom och be om EU-recept som du kan lösa ut på Apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet (du komner att behöva mer mediciner sen) och ordination för IL (ifall du behöver det).
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-06-03 06:22:58 följande:

Hej på er. Bara en kort fråga till angående det här med serums mensblodtest. Tänkte skicka ner ett prov imorgon. Kopierade texten under från serums hemsida men vilka tester borde jag ta? Dvs, förstår att jag vill ha "Gene diagnosis 2in 1" men har ni också bett om den övre? Jag tolkar det som ett "vanligt" klamydiatest (?) men förstår inte riktigt...

Locus Medicus (LM) test ? ?100

We began testing for Chlamydia using a novel test on menstrual fluid (the blood, mucus and tissue that is shed during a period) at Locus Medicus lab in Athens.

Gene Diagnosis ?II-in-I? test ? ?200:

We now run a panel of tests run by Gene Diagnosis lab in Athens, which comprises:

an ?ordinary? test for Chlamydia Trachomatis;

Ureaplasmas;

2 species of Mycoplasmas

2 other Bacterial Vaginosis species

Herpes group viruses: HSV1, HSV2 and CMV;

Ja du tar BÅDE Lokus Medicus och 11 in one !

Locus Medicus är endast Hidden Chlamydia.

Tillsammans blir det 300 euro.

Kom ihåg att märka röret med namn och födelsedata. Samt späda med lite koksaltlösning så det inte torkar in i röret. Sen skriver du ner dina kontaktuppgifter inkl mailadress i ett följebtev och att du vill göra både Locus medicus och 11 in one och lägger följebrevet med urinröret i vadderade påsen. Jag virade in röret i hushållspapper och la i liten plastpåse och knöt igen innan jag la det och följebrevet i vadderade påsen.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-06-03 08:11:55 följande:

11+4 här

finee skrev 2018-06-03 11:49:35 följande:

V 34+5! Underbart

Toppen ! Skönt att höra att det går bra för er !

Ett klart bevis för att Mensblodtestet och Serums antibiotikakur funkar !Jag rekommenderar det testet till ALLA kvinnor som försöker få barn och har fertilitetsproblem.
  • UndrandeSökare

finee- Ang varför Dr D inte svarar på frågor om behandlingen kan ju vara att jan är rädd att för mycket info ska komma ut så andra läkare "kopierar"hans behandlingsmetod kanske?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!