Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vi får hoppas det går bra vul på onsdag nästa vecka.
Tar du blodprov regelbundet och mäter hcg-utvecklingen?
Tumvante, vad jobbigt med blodansamligen. Skönt att der finns liv där inne och att tillväxten är bra!
Jag fick svar på mitt nya BHCG prov idag, 4 dygn minus 4 timmar efter senaste. Hcg var 33 sist och nu var det 114. Hoppas det är ok. Kommer nog ta ett nytt senast på fredag.
Borde kanske hålla mig hemma från jobbet imorgon? Hmm... hatar att vara borta.
Tumvante, vad jobbigt med blodansamligen. Skönt att der finns liv där inne och att tillväxten är bra!
Jag fick svar på mitt nya BHCG prov idag, 4 dygn minus 4 timmar efter senaste. Hcg var 33 sist och nu var det 114. Hoppas det är ok. Kommer nog ta ett nytt senast på fredag.
Är det någon som vet vilka progesteron och östradiolnivåer som är optimala?
Follikelfas: 70 - 530 pmol/L
Midcykelfas: 230 -1300 pmol/L
Lutealfas: 200 - 790 pmol/L
www.anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-kemi/O1/S--Ostradiol/
När befruktningen har skett, ligger progesteronnivåerna på 9 och 47 ng /ml i den första trimestern, med ett genomsnitt på 12 till 20 ng /ml under de första fem till sex veckorna av graviditeten. I andra trimestern bör nivån vara 17 till 146 ng /ml och 49 till 300 ng /ml i tredje trimestern. Progesteron fortsätter att stiga ungefär 1 till 3 ng /ml med några dagars mellanrum tills toppen är nådd för den angivna trimestern.
Blodprov ger svar på om ägglossning skett. Värdet är högst en vecka före mensen. Ett progesteronvärde över 28 räknas som ett bra värde för ägglossning.
Dr D Papanikoulao vill även ha progesteronvärde i sina FBC.
? Progesteron: mäter hormonet progesteron. <32 nmol/l på CD 21-25
Zwillinge- I vilken vecka var du när du började trappa ner kortisonet? Var det i v.20? 22? Eller senare?