• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tumvante skrev 2018-04-14 15:24:38 följande:

Tack. Jobbigt att vänta bara...

Hur har det gått för dig med hcg nr 2? Vad blev det för resultat?
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-04-16 17:05:07 följande:

Dagens hcg 864. Så mer än fördubbling. Hoppas allt är bra.

Om du hade 116 i torsdags, så som jag sa tidigare,
    så måste det vara minst 464 idag, så 864 är bra hcg.

När tar du nästa hcg? eller väntar du på vul i v.8+0
    nu istället för att de om det finns ett foster med hjärtslag?

Om detta går vägen, så betyder det ju att Serums mensblodtest och antibiotikakuren ni tog efter det gjorde att allt funkade !

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Fortuna888 skrev 2018-04-17 12:52:03 följande:

Hej

Funderar också på detta.

Lindrar pollenmedicinen endast symtomen? Eller minskar den inflammationen i kroppen? Som annars ökar tänker jag.

Dvs om man tar pollenmedicin behöver man mindre supportmedicin el tvärtom tro?

Vad tror eller vet ni?9

Nej, tror inte du kan ta mindre supportmedicin (tex IL) för att du tar tex receptfria ögondroppar eller nässpray mot pollenallergi.
  • UndrandeSökare
    Fortuna888 skrev 2018-04-17 13:02:02 följande:

Fråga om intralipider.

Jag vet att någon här skriver att hon inte blir gravid om hon får il innan graviditet men min fråga är kan man ta för mycket il dropp så att chanserna istället minskar?

Har ni tankar om detta?

För mig fungerar IL-som p-piller om jag tar det i en månad när jag försöker bli gravid. Dr D VÄGRADE svara på varför det blev så - troligen vet han inte !

Men jag fick bra förklaring av Penny på Serum. Hon sa att det behövs en viss miljö i livmodern för att ett embryo ska kunna fästa (hon använde ordet inflammation), men på mig så förstör IL den miljön och då kan inget embryo fästa. Så enkelt var det.

Däremot kan jag använda IL efter plus utan problem.

Jag vet inte om jag är helt unik om denna erfarenhet, men har för mig andra också har beklagat sig itråden tidigare att förut blev de lätt gravida, men efter de började med IL blir det inga plus. Så IL funkar inte på alla eller fungerar "för bra" eller "fungerar på fel sätt".
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2018-04-17 09:51:25 följande:

Hej tjejer! 

Har inte varit inne här sedan förra ivf misslyckades i december. Grattis till er som lyckats under tiden =) =) =)

Skulle börja en ny behandling nu men min kropp strular... Har ni några tips/ideer? Har inte fått mens på närmare 80 dagar nu. (inte gravid). Har lätt pco men har aldrig varit med om detta, bara lite längre cykler. Mailade D och ska ta E2, progesteron, fbc, crp, tsh. Känns skit jobbigt. Får stora blemmor, och känns som jag tappar mer hår än vanligt. :S 

Kramar

Boka vul hos gyn och kolla så du inte har nån cysta, har läst att de kan göra att mensen försvinner länge/eller krånglar. Om man har PCOkan man behöva Letrozoltabletter för att "allt ska fungera".

Har för mig att det är vanligt med blemor vid PCO.

Hoppas Dr D kan hjälpa dig.
  • UndrandeSökare
    finee skrev 2018-04-17 16:16:30 följande:

Hej alla! Jag vet ju att det är många av oss som använder oss av Werlabs för att kunna ta de prover som Dr D ordinerar under behandling (FBC). Jag uppfattar att Werlabs blivit långsammare med att återkomma med provsvaren (de som ligger utanför referens). Jag mailade Werlabs om detta idag. De sa att deras läkare är väldigt belastade just nu. Fick även information om att man kan skicka en fotokopia på sitt leg så skickar de provsvaren via mail. Det här har ju varit känt här i tråden ett längre tag. Tyvärr meddelade de också att denna möjlighet kommer att försvinna den 25 maj i och med att en ny dataskyddsförordning (GDPR) i EU träder i kraft. Blir lite orolig att det blir svårt att få snabba blodprovssvar, detta är ju så himla viktigt just kring insättning i alla fall! Ni som inte använder Werlabs, har ni vänt er till vårdcentral för remiss till blodprov? Har det varit svårt? Har det tagit tid att få provsvaren?

Tråkigt att höra att Werlabs försämrar sin service.

Kolla gärna med Blodkollen.se om de är snabbare, de jobbar på liknande sätt som Werlabs, men kan finnas på andra orter. Kolla in deras hemsida och ta gärna prover hos dem så kan ni jämföra hastigheten på provsvaren. Jag har tyvärr inte hittat nån rabattkod till dem. Men hos dem kan man också ta enskilda prover tex Prolaktin separat. Det kan man inte hos Werlabs.
  • UndrandeSökare

LadyMaria- Prata med din gyn om din försvunna mens. Man kan ju framkalla den med primolut också eller med p-piller. Jag har dock aldrig testat det. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig.

• UndrandeSökare
    finee skrev 2018-04-18 11:33:32 följande:

Tänk att det ska behöva vara så knöligt! Men hur som helst bra att det går att ordna över huvud taget.Ja, det känns verkligen som en försämring! Okt-jan brukade jag få svar med läkarkommentar samma dag. Sen blev det typ dagen efter eller kanske två dagar. Nu har det gått fem dagar och jag har fortfarande inte fått provsvaren i werlabsjournalen (de utanför referens). Dock fick jag dem ändå efter att jag mailat mitt leg, men som sagt försvinner ju den möjligheten. Såhär sent i graviditeten som jag är spelar det ju ingen jättestor roll, men i början är det ju viktigt med svar så himla snabbt det bara går!!

Hoppas det löser sig för dig Ariellan med att få till en sån smidig modell som möjligt!Ja, visst är det trist. Men de kanske hittar på något. Jag mailade och frågade om de kommer införa att man kan använda sig av mobilt BankID sen när möjligheten att fota sitt leg och skicka försvinner. De svarade att de ?jobbar på olika lösningar?. Så vi får väl se...

Jag har nu kollat med Blodkollen! De verkar ha lagt till Blodstatus + B-celler! Har för mig att jag kollade detta förut i höstas innan jag började med behandlingen och då tror jag inte att det fanns..? Men nu finns det ju! MCHC finns inte med, men den analysen kommer inte med på alla Werlabs blodstatusar heller. Man kan dock räkna ut den (som jag fattat det) genom stt dela HB med EVF. Dock är det ju lite dyrare...399kr istället för 236kr (som det blir på Werlabds efter rabattkod). Nåväl, är man i behov av snabbt provsvar är det ju värt att betala lite mer. Funderat på att testa Blodkollen nästa gång för att jämföra. Är det någon som vet om deras provsvar utanför referens också dröjer (typ att man måste vänta på läkarkommentaren?)?

Skönt att höra att Blodkollen har Blodstatus och B-celler. Kan ju vara värt 399kr om man får snabbare svar där än Werlabs eller hur? Testa gärna och betätta sen här hur det gick med provsvaren !
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-04-18 20:55:37 följande:
    vad bra! Jag har också märkt av att werlabs har blivit långsammare. Dock inte lika långsamma som för dig - jag tog i måndags morse och fick mina sista svar i dag, onsdag runt kl 17. Det kan vara det längsta det har tagit för mig via werlabs. 

Då jag bor i stockholmsområdet och har gått till marie på f-plus har hon också emellanåt hjälpt mig med remisser som jag betalat själv. Dock går det ungefär lika snabbt/långsamt där, i synnerhet där svaren är utanför ref. 

Så toppen med Blodkollen!

Vilken rabattkod är det som gäller för werlabs? Jag har senaste gångerna kört LCFH (eller om bokstäverna är i annan ordning), fick då 10 procent sist men har för mig att det tidigare varit 20 procent? Kanske minns fel. 
    Hos Werlabs.se är det rabattkoden "LCHF" som gäller, den ger 20% rabatt.
    Tidigare har vi använt koden "fertilitetsguiden" men den gav lägre rabatt.

Det finns utrymme för "kupongkod" när man bokar blodprover via Blodkollen.se har jag sett. Så om det är nån som googlat och hittat en kod som gäller nu på Blodkollen.se så får ni hemskt gärna lägga ut den här !

De som är medlemmar i Sköldkörtelföreningen får en rabatt som ger 15% hos Blodkollen.se, men tyvärr är jag inte medlem där. Är det nån här som är medlem där och kan tänka sig att tipsa om koden?

Ha en bra kväll !
  • UndrandeSökare

En nackdel med Blodkollen är dock att man måste betala med VISA eller Mastercard eller Fakura. Men väljer man faktura tillkommer 29kr i faktureringsavgift. Går inte att betala på något annat sätt.

Hos Werlabs kan man betala med faktura via Klarna och det är ingen faktureringsavgift eller man kan också betala via internetbank etc.
    Det finns fler betalningsalternativ hos Werlabs än hos Blodkollen.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!