• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Till mig skickade han bara en faktura efter jag meddelat att jag plussat ! Jag var tvungen att upplysa honom om att jag redan hade betalt allt från början fram till barnets födelse ! Då bad han om ursäkt. Så han verkar ha dålig koll på vem som betalt vad !

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-22 19:29:11 följande:

Ja jag skickade ett och skrev urgent och nu svarade han nästan direkt efter! :)

Satte in ett 3-dagars :)

Låter bra att du fått svar av Dr D

Rekomnenderar han dropp, blodprov eller skickade han bara en faktura?
  • UndrandeSökare

Nu är sidan www.fertilitetsguiden.com uppe igen.

Ett bra tips kan vara att ni skriver ut all info ni behöver därifrån på papper, eller sparar ner texten som wordfiler, pdf eller liknande så ni alltid har tillgång till infon, eftersom vi inte vet om Fertilitetsguiden kommer stängas ner igen.

Att den nu varit nere ca 20 dagar beror på att den som ska betala fakturan till Webbhotellet Crystone bara hade betalt en del av fakturan senast, men inte HELA faturan och då stängdes sidan ner av webbhotellet.

Men nu är den tillgänglig igen.

• UndrandeSökare

Ariellan- Hcg ska dubblera sig varannan dag.

Så du räknar bara 62x2 så ser du vad ökningen minst borde vara 2 dagar senare. (Tisdag-torsdag).

Om du googlar så hittar du listor på nätet på vad hcg ska ligga på i olika graviditetsveckor.

• UndrandeSökare
    Estrella81 skrev 2018-03-25 11:35:18 följande:

Hejsan! Jag skickar in en fråga till er eftersom ni har sådan koll. Efter totalt fem missfall (tre i rad) vill inte gyn göra utredning men jag tar tester själv och förbereder ev nästa steg utomlands. Jag äter Levaxin och har antikroppar. Nästa cykel ska jag ta dessa test på werlbs cd 3: Blodstatus | FSH | LH | Prolaktin | AMH | Östradiol (Östrogen) | TSH | T4

Kan de påverkas av att jag tar progesterall denna månaden fram till mens?

Tråkigt att höra att din gyn inte vill hjälpa dig med missfallsutredning

Men om du kontaktar Kvinnokliniken på närmaste sjukhus så har du rätt att få missfallsutredning efter 3 missfall.

Det gjorde jag och min man, men tyvärr visade inte utredningen för oss inte något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta. Vi har sen rest runt till flera privata kliniker utomlands och fått konstaterat dnafel på spermierna (detta test finns ej i Sverige) samt att jag har fel på immunförsvaret (testas inte heller för i Sverige).

Ja, det låter klokt att du ska ta Werlabs fertilitetspaket på dag 3. Jag vet inte om resultaten påverkas av Progesterall. Om du kan vänta i en månad och göra proven i en månad när du inte tar progesteronkräm så är det nog bättre/säkrare. Då är du säker på att du får rätt resultat.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-03-26 11:23:35 följande:

Dag 15 i menscykeln idag. Tog redan ett dropp på dag 8 då jag misstänkte tidig ägglossning denna måndag. Sedan igår mår jag skit. Fryser, ont i kroppen och misstänker urinvägsinfektion. Ont i nedre delen och kissar hela tiden. Känner mig totalt svag och är även hemma från jobbet idag. Detta är 3e gången via kör immunsupport m hjälp av Dr. D. Är det någon som känner igen sig? Imorgon tänkte jag ta blodstatus och progestron men som ni andra tycker jag att Dr D blivit så dålig på att svara. Man får liksom inte samma stöd från honom.

Tyvärr, Dr D är dålig på att svara på mail tidvis, speciellt när han inte tycker det är så viktigt/akut.

Det du kan göra är att skicka påminnelsemail och skrivs urgent i subjekt raden om det är något viktigt du behöver få svar på.

Kontakta din vårdcentral för test om du misstänker uvi.

Så du kan få medicin om du har uvi.

Lycka till med behandlingen.
  • UndrandeSökare
    PeeWee44 skrev 2018-03-27 09:07:47 följande:

Detta var på Aktuellt igår:

www.svtplay.se/video/17187310/korrespondenterna/korrespondenterna-sasong-20-fertilitet-pa-is&utm_source=AVA+Clinic+Scanfert+%26+IDEAS+egg+donor+database&utm_campaign=00ee2f9abe-easter2018&utm_medium=email&utm_term=0_c272f67d35-00ee2f9abe-83839535

Jag såg Fertilitet på is på svtplay igår, titta gärna på det. De intervjuar bland annat en ensamstående svensk kvinna som fått tvillingflickor via dubbeldonation hos AvaPeter i Ryssland.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-03-27 11:34:19 följande:

Fick positivt både på bacteria load, ureplasma och chlamydia. Dock förstår jag det som att bakterierna i livmodern inte är någon av de som de testat för, då dessa kom tillbaks negativa. I kommentaren står det att infektionen kan orsakas av tex E.Coli. Nån som fått samma resultat? Kan behandlingen lösa även denna infektion även om man inte vet vad som är orsaken?

Vad gäller klamydia så fick jag positivt utslag inom chlamydia family men inte på chlamydia trachomatis, vilket jag förstår är den vanliga klamydian, eller? Innebär det att jag har hidden chlamydia eller hur ska jag tolka resultatet?

Penny skrev att jag skulle få ett recept, spännande att se om det blir så i och med att de sagt att det kostar extra... ni som fått recept inkluderar det beh till partnern, för visst måste båda behandlas?

Skönt att höra att Mensblodtest nr 2 kom fram !

Ja, både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, för annars bollar man bara infektionen mellan varandra.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-03-27 11:34:19 följande:

Fick positivt både på bacteria load, ureplasma och chlamydia. Dock förstår jag det som att bakterierna i livmodern inte är någon av de som de testat för, då dessa kom tillbaks negativa. I kommentaren står det att infektionen kan orsakas av tex E.Coli. Nån som fått samma resultat? Kan behandlingen lösa även denna infektion även om man inte vet vad som är orsaken?

Vad gäller klamydia så fick jag positivt utslag inom chlamydia family men inte på chlamydia trachomatis, vilket jag förstår är den vanliga klamydian, eller? Innebär det att jag har hidden chlamydia eller hur ska jag tolka resultatet?

Penny skrev att jag skulle få ett recept, spännande att se om det blir så i och med att de sagt att det kostar extra... ni som fått recept inkluderar det beh till partnern, för visst måste båda behandlas?

Skönt att höra att Mensblodtest nr 2 kom fram !

Ja, både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, för annars bollar man bara infektionen mellan varandra.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-28 08:40:09 följande:

Tjejer behöver er hjälp.

Har ju tagit blodstatus och b-celler på werlabs i Kalmar och Linköping förut. Det ska tydligen bara gå att få b-celler i Stockholm och dit kan jag inte åka för ett blodprov flera gånger i veckan.

Är det nån som har kunnat få en remiss på b-celler och blodstatus till typ vårdcentralen?

Kolla om Blodkollen.se finns i din närhet, de funkar som Werlabs.

Annars om man går och tar dropp hos Marie på Fertilitetplus så har jag hört att man kan köpa remisser av henne.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!