Estrella81 skrev 2018-03-25 11:35:18 följande:
Hejsan! Jag skickar in en fråga till er eftersom ni har sådan koll. Efter totalt fem missfall (tre i rad) vill inte gyn göra utredning men jag tar tester själv och förbereder ev nästa steg utomlands. Jag äter Levaxin och har antikroppar. Nästa cykel ska jag ta dessa test på werlbs cd 3: Blodstatus | FSH | LH | Prolaktin | AMH | Östradiol (Östrogen) | TSH | T4
Kan de påverkas av att jag tar progesterall denna månaden fram till mens?
Tråkigt att höra att din gyn inte vill hjälpa dig med missfallsutredning
Men om du kontaktar Kvinnokliniken på närmaste sjukhus så har du rätt att få missfallsutredning efter 3 missfall.
Det gjorde jag och min man, men tyvärr visade inte utredningen för oss inte något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta. Vi har sen rest runt till flera privata kliniker utomlands och fått konstaterat dnafel på spermierna (detta test finns ej i Sverige) samt att jag har fel på immunförsvaret (testas inte heller för i Sverige).
Ja, det låter klokt att du ska ta Werlabs fertilitetspaket på dag 3. Jag vet inte om resultaten påverkas av Progesterall. Om du kan vänta i en månad och göra proven i en månad när du inte tar progesteronkräm så är det nog bättre/säkrare. Då är du säker på att du får rätt resultat.
Lycka till !