• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

blåvingen skrev 2018-03-17 14:21:23 följande:

Zwillinge: Tack för hälsning

Undrande sökare: strongt av dig att svara på alla frågor och funderingar

När det gäller LIT behandlingar som jag har gjort 2 St kan jag rekommendera Serum ( de är billigare än Gorgy)för att att sedan ta återprov hos Dr Gorgy.

En annan sak i sammanhanget kan vara att pressa ner prolaktinet för om det är för högt så kan inte kroppen producera antikroppar trots LIT beha.

Till de vars trombocyter stiger så menar många immuntelaterade läkare såsom Dr D att är för att en implantation har skett

Fråga: är det någon som vet i doser som Braverman rekommenderar Neupogen?

Jag försöker svara på de jag hinner och vet svaret på iaf. Tack för input om LIT. Problemet är att Serum och även Locus Medicus i Aten, båda gör LIT, men de gör båda endast Paternal LIT, med mannens blod, jag har haft kontakt med båda och kollat. Jag behöver göra Pooled donor LIT för bästa effekt, eftersom vi använder oss av dubbeldonerade embryon. Jag vet endast om Dr Gorgy i London och Dr Tsagiris i Aten som gör Pooled donor LIT.

Känner du till någon fler än Dr G och Dr T som gör Pooled donor LIT? Jag har försökt få tag på Dr T både via mail och telefon, men han är omvittnat extremt svår att få tag på, förr åkte många engelska tjejer till Dr T, men när jag läser nu på Fertility Friends så verkar det vara mest populärt att göra LIT hos Locus.

Har du testat att maila Dr Braverman en direkt fråga om Neupogenet? Även om jag läst att han är dålig på att svara på direkta frågor enligt cff´s tråd. Hon hade kontakt med honom, men hon kanske vet om Neupogenet om du kontaktar henne?

Hur går det för dig nu? Vilka läkare har du varit hos och vilken går du hos nu?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-17 17:44:14 följande:
    Han svarade nu och skrev att kroppen ?getting better now, we will se?.

Nya prover på onsdag/torsdag och b-hcg.

Så antar att jag inte ska något mer dropp?
    Som jag tolkar hans svar så behöver du inte ta något nytt dropp just nu utan vi avvaktar och ser vad som händer, ta ett nytt FBC och hcg på onsdag eller torsdag och maila sen resultatet till honom.

När förväntar du din mens? Är det på onsdag eller torsdag?
    Hcg 5 eller över betyder gravid, men helst ska det vara minst 50-100 eller högre som startvärde. Om du tar hcg och det blir bra resultat, så ta då om hcg några dagar senare för att se att det har ökat som det ska. Hcg ska dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll. Mät gärna progesteronvärdet också om du blir gravid.

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på ett plus
  • UndrandeSökare
    blåvingen skrev 2018-03-17 19:05:05 följande:

Undrande sökande: kanske att dr Economou gör pooled donor Lit? Såg i ett engelskt forum att penny rekommenderat honom till en av sina patienter, framgår inte om det var Lit

Såg även i ett annat forum att Dr Gorgy sagt något om Prograf kan användas vid låga lad framgår dock inte om personen har förstått det riktigt eftersom Dr G alltid rekommenderar Lit vid låga lad

Däremot googla gärna på Prograf ( tacrolimus) och embryo implantation

Jag vet att Serum ofta skickar sina patienter till Dr E för att ta olika blodprover tex för KIR-test- Men vet inte om han sysslar med LIT överhuvudtaget, men jag kan kolla med honom också, har hans kontaktuppgifter på pappret jag har om Serum.

Har du haft nån kontakt med Dr Tsagiris?
    eller har du bara gjort LIT hos Serum och sen LAD hos Dr G?

Prograf är enligt Fass för när man transplanterar organ, känns inte som det jag söker efter.

Fertilitetsguiden är nere pgr av obetald faktura. Har du nån kontakt med de 2 som tog över skötseln av sidan efter Zin? En av dem skulle kalla sig angels8 enligt uppgift. Står så här nu när man går in på
    www.fertilitetsguiden.com/
    Din sida har stängts av!.

Orsaken till detta kan vara t.ex. en obetald faktura. Kontrollera dina meddelanden och dina fakturor i din kontrollpanel - annars kontakta supporten för mer information.

Med vänlig hälsning

Crystone

• UndrandeSökare
    linnea12533 skrev 2018-03-18 12:26:01 följande:

Vad är AMH för något? Är det något man bara testar vid IVF eller är det är prov som tas i fertilitetsutredning överhuvudtaget? Vilka prover/värden kan de kolla upp i Sverige som är till hjälp i en utredning? Finns det något prov som säger något alls om immunförsvaret i Sverige?

Välkommen till tråden !
    Nej, det finns inget " ett speciellt test" man kan ta i Sverige för att ta reda på om man har immunproblem om det är det du menar. Men det finns ett flertal prover man kan ta.om man har en hjälpsam läkare eller gyn i Sverige. Många av oss här har gjort utredningar (missfallsutredningar eller infertilitetsutredningar eller privata utredningar)  i Sverige som tyvärr inte visat något och därefter så har vi rest utomlands för immunutredning. Vid immunutredning tas andra blodprover än dessa nedan och skickas till USA för analys.

Här följer en lista på några av de prover man kan ta i Sverige om man vill och har en hjälpsam läkare.

Koagulation:
    P-vonWillebrand RCoF akt. P-Faktor VIII P-Faktor IX * P-Lupus antikoagulans P-Anti faktor Xa * P-Protein S, fritt P-Protein C (enz) * P-PAI-1 (enz) * DNA-FaktorV 1691G-A ger APC-resistens * DNA-FaktorII 20210G-A polymorfi protrombin P-PK * P-ATP-tidP-Fibrinogen 

I
    mmunologi RF * RF (IgA) * ANA (IgG) Fosfolipider-ak (Kardiolipin-ak (IgG och IgM), B2-glykoprotein 1-ak (IgG) Lymfocytprofil; T-B-NK (CD3, CD19, CD16/56)

*Klinisk kemi TNF-alfa  (detta prov är dock ej samma som analyseras i USA)

*Allmän kemi S-CRP

*Tyreoidea S-TSH (dag 21 i cykeln) S-fritt T4 (dag 21 i cykeln) S-fritt T3 (dag 21 i cykeln)* S-TPOAk, tyreoperpxidas-ak (dag 21 i cykeln) S-TgAk, tyreoglobulin-ak (dag 21 i cykeln)* S-TRAK, TSH-receptor-ak (dag 21 i cykeln)

Hormoner S-Prolaktin (dag 21 i cykeln) S-FSH (dag 3 i cykeln) S-LH (dag 3 i cykeln) S-Testosteron (dag 3 i cykeln)* S-Testosteron, SHBG, kvot (dag 3 i cykeln)* S-Östradiol (dag 3 i cykeln) S-DHEAS (dag 3 i cykeln)* S-Androstendion (dag 3 i cykeln)

* Anemi S-Kobalamin, B12 S-Folat P-Homocystein

Hematologi B-Blodstatus

Kromosomanalys Kariotyp
    Källa: www.familjeliv.se/forum/thread/40119318-ihopsamlade-fakta-om-missfall-och-hur-man-forebygger/1

Amh är det prov som visar ungefär hur stor äggreserv en kvinna har (dvs ungefär hur många ägg hon har kvar), men säger tyvärr inget om kvaliteten på äggen. Du kan ta provet och betala själv t ex via www.werlabs.se
    werlabs.se/vara-tester/fertilitetstest/
    Provet måste tas på cd3,(alltså din 3e mensdag, första dagen med mens är cd1).
    Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.

Detta är för dig som vill få koll på din fertilitet. För dig som vill veta din fertilitetsstatus oavsett om du planerar en graviditet nu eller i framtiden.

När bör man ta testet?

Eftersom hormonproduktionen följer menstruationscykeln bör testerna tas på 3:e dagen i din menstruationscykel. Du bör ha varit vaken i minst 3 timmar. Tänk på att undvika stress innan provtagningen då det kan påverka resultatet.

Vilka tester ingår i Fertilitetstest?

De här markörerna testas:  

Fertilitet
    Blodstatus | FSH | LH | Prolaktin | AMH | Östradiol (Östrogen) | TSH | T4

Källa :www.werlabs,se

• UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-03-18 13:24:47 följande:

Är det någon här som ätit plaquenil? Som förberedande inför ivf?

Vissa läkare (tex Dr Gorgy i London) använder den.

Det är egentligen en anti-malariemedicin. Men den används mot APS
    (en autoimmun koagulationssjukdom som jag har).
    Jag har använt den medicinen men blev mycket sjuk av den så jag rekommenderar den inte till någon. Den används för att trycka ner Tnf-alfa, men har man normalt Tnf-alfa (som jag har) så ska man passa sig för den !
  • UndrandeSökare
    blåvingen skrev 2018-03-18 00:55:58 följande:

Jag har gjort Lit hos såväl Dr g som Serum aldrig hos Dr T. Men i de engelska trådarna är det välkänt hur svår han är att få tag på. Jag hittar bara kontaktuppgifter här på sidan

www.immunologysupport.com/collaborating-doctors.html

Jag vet tyvärr inte vem zin lämnade över ansvaret till angående fertilitetsguiden

Fick du upp dina LAD-resultat efter 1st LIT hos Serum och 1st LiT hos Dr G?
    Fick du upp dem till 30? eller 50-100? Har du gjort någon insättning efter det?
    med Neupogen ? ( pgr av KIR).
    Had edu gjort hysto hos Serum  med inplantationssnitt också?
    Läste att mom2012 lyckades tack vare ÄD, Neupogen, LIT och hysto hos Serum.

Jag har läst igenom dina gamla inlägg i tråden. Tack för tips om Prolaktin hos Blodkollen. Jag ska kolla upp det. Vet att jag har tagit provet för länge sen, men det var säkert inte på rätt dag (cd21). Går du på Norprolac dagligen nu?
    Men du slutar inför insättning?
  • UndrandeSökare
    blåvingen skrev 2018-03-18 19:16:45 följande:

Jag fick inte upp mina resultat efter Lit, fick tvärtom sämre resultat. Tröttnade och gjorde en insättning. Hade tidigare gjort hysto med snitt hos serum.Ungefär vid testdag tar jag prov på prolaktinet som har stuckit iväg till 800, jag som hade fått ner det tidigare till 100. Inget ägg kan implanteras med sådana prolaktinnivåer. Går till en doktor som ger remiss till Mr och de hittar microadenom. Jag behandlade först med Norprolac och nu med Pravidel. Blev naturligt gravid för första gången på flera år men fick missfall i januari.vet inte vad det var som ledde fram till den halva segern, om min kropp började producera antikropparna från Liten eller om det sänkta prolaktinet hjälpte till eller hyaronlonsyran som jag tog hjälpte till? För jag Hittade sedan belägg för att med höga nivåer prolaktin så har kroppen svårt att omvandla antikroppar. Tog även humira på sensommaren för att Dr Gorgy fastställde att det var för högt i höstas.han tog även uterine biopsy men fann inga lokala NK celler. Jag har tagit neupogen ett flertal ggr vid insättning och ibland har jag känt mig normal och andra gånger har jag mått dåligt. Då jag har mått dåligt har jag ofta innan haft en infektion i kroppen. Min slemhinna förbättras dock alltid av neupogensköljning som jag gör hos Fertilitetsplus i Stockholm.Däremot tror jag att mitt tnf stiger som en form av reaktionen. Tittade vidare och ser att många framstående forskare inom inom rep immunologi såsom K Kwak använder Prograf för att undkomma den utstötningsreaktionen som annars låga Lad skulle lett till. Hittade en studie med en kvinna som hade haft 12missfall och provat såväl immunterapi med sin mans vita blodceller och hon hade även provat ivig. När hon fick Prograf kunde hon behålla barnet och det föddes för tidigt med kejsarsnitt. Så det vill jag prova nästa gång inför transfer.

Tråkigt att dina LAD blev sämre. Har du fått IVIG vid någon insättning?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-19 07:19:21 följande:

Hej tjejer!

Jag tror jag plussat svagt på RD 7 med 3 dagars...om det ens är möjligt?

Men inatt fick jag otroliga kramper i livmodern som har hållit i sig 15 min, sen avtagit och nu fick jag en attack till. Blir också väldigt illamående då. Är detta en immunattack tror ni eller kan det vara överstimulering?

Grattis till ditt Första plus !

Jag vet att OM man har nattsvettning så kan det vara tecken på immunattack. Men däremot har jag inte hört talas om hemska krampattacker som kommer i omgångar. Maila Dr D direkt och hör vad han säger. Skriv Urgent som subject så hoppas jag du får snabbt svar. Har du mycket ont?

Blev du överstimmulerad inför ÄP? Har du gjort insättning nu direkt efter? Jag har läst att Dr D råder en del immuntjejer att först frysa embryona och sen göra insättning nån månad senare för bästa resultat.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-19 08:55:30 följande:

Vågar knappt säga tack!

Jag har mailat D så får vi se vad han säger, känns som mensen ska komma när som helst, men ingen blödning har kommit...än.

Vid ET hade mina 17 äggblåsor fyllts upp med vätska igen sa dom på Falun, räknas det som överstimulering?

Boka in ett hcg och FBC och progesteron via Werlabs nu idag och gå och ta det imorgon och maila resultatet till Dr D sen så snabbt som möjligt ! Han brukar vilja ha det så fort man plussat !
  • UndrandeSökare

Zwillinge- Gå in på www.fass.se och skriv in Prograf i sökrutan så får du upp info om läkemedlet (bipacksedel etc). Det är en medicin som används vid organtransplantationer.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!