• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2018-04-09 14:59:09 följande:

En snabb fråga, är halvvägs in i antibiotikakuren efter Serums mensblodstest och tycker att jag går så ofta på toa. Tycker att känslan påminner om urinvägsinfektion, men utan att det svider. Är detta något som någon känner igen? Är det ens möjligt att få UVI samtidigt som man tar antibiotika tänker jag...

Ett tips kan ju vara att ringa VC och säga att du misstänker UVI och be att få komma och göra ett urinprov, så får du veta om det är det eller inte.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-04-09 14:59:09 följande:

En snabb fråga, är halvvägs in i antibiotikakuren efter Serums mensblodstest och tycker att jag går så ofta på toa. Tycker att känslan påminner om urinvägsinfektion, men utan att det svider. Är detta något som någon känner igen? Är det ens möjligt att få UVI samtidigt som man tar antibiotika tänker jag...

Om inte VC vill hjälpa gå till gyn och be att få kolla om det inte är UVI.

Det är inte svamp då? Det kan man ju lätt få av antibiotikakur tänker jag,,,,,
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-04-09 18:59:29 följande:

När jag haft svamp har det kliat nåt förbannat samt varit ganska rikliga och gryniga flytningar. Nu är det bara som att jag hela tiden är lite kissnödig. Inte att det tränger på hela tiden eller svider när jag kissar, vilket jag är van vid vid UVI. Nån som känt av nåt liknande och har nån teori, kan det vara UVI eller svamp även om det inte är de symptom som jag förknippar med dessa åkommor?

Kanske kan vara värt att boka en tid hos gyn för att kolla vad det är i vilket fall som helst?
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-04-10 22:41:02 följande:

Kanske går att köpa receptfritt i Grekland ifall någon ska dit snart?

Det går säkert att köpa receptfritt i Grekland, det mesta går att köpa receptfritt där. Frågan är bara vad det heter? Det är ju inte säkert att det är samma namn här som där, Pergotime här heter ju tex Serpafar där....

Sen måste man ju veta hur många tabletter det är per förpackning och hur många förpackningar som behövs totalt?

Testa också att fråga efter Pravidel i "Högt Prolaktin-trådarna", det kan ju finnas de som har tabletter över där också !

Hoppas du får tag på tabletterna du behöver.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-13 08:19:38 följande:

Ni som haft inskrivning hos BM, har ni sagt vilka mediciner ni äter och att ni har en utländsk läkare bakom er? Eller hur har ni gjort och villet bemötande fick ni då? Eftersom man mött så många otrevliga och otillmötesgående människor i denna cirkus är jag lite orolig för vad BM ska säga...

Ja, berätta för bm exakt vilka mediciner du använder.
  • UndrandeSökare
    MoM11 skrev 2018-04-13 17:43:05 följande:

Grattis Ariellan och Tumvante! Härliga nyheter!

Jag åker ner i nästa vecka för FET.

Kan någon rekommendera ett bra hotell inne i stan, helst nära nya kliniken? Jag har alltid bott nära gamla kliniken, och ska göra FET där även denna gång. Men jag ska troligen även till nya kliniken samt att det kan vara kul att vara lite mer centralt iom att jag är där ett par dagar denna gång.

Dr Ds nya klinik ligger på adressen 166 Ippokratous Street, Athens, TK 114 71 enligt Dr Ds hemsida  Källa www.lifeclinic.gr/contact.php

Så ett alternativ är väl att kolla på kartan var det ligger och sen kolla på tex hotels.com om det finns några hotell där i närheten.
    Annars om du vill bo centralt välj ett hotell så nära Syntagma torget som möjligt, då är man ju verkligen centralt, nära tunnelbanan, apoteken, etc
    Annars är Plaka mysigt också.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-04-12 18:00:20 följande:

HCG ligger på 116 idag. Är i 4+0 i dag. Så rätt ok

Hoppas nästa hcg också går bra.
  • UndrandeSökare
    shivalilla skrev 2018-04-14 15:28:27 följande:

Hej! Jag vill först tacka speciellt "undrande sökande" för råd och stöd, jag har inte alltid gått tillbaks och svarat för min taktik är att tänka så lite som möjligt på allt med IVF, efter tio misslyckade försök får man försöka göra det som känns bäst, men jag är oerhört tacksam för hjälpen jag har fått här. 

Men nu vill jag dela med mig av jag har hittat en superbra sjuksköterska som efter att noga ha satt sig in i allting kan hjälpa till med intralipider, främst i Lund med omnejd, men mot en högre avgift även längre bort. Detta kan vara bra att veta för alla som bor här nere för vi ringde säkert hundra samtal till olika vårdcentraler i sydvästra Skåne men fick tvärt nej överallt. Men sen hittade vi Magdalena på Hemhälsa (kolla på nätet) som nyligen startat sin rörelse då hon åker hem till folk och behandlar de hemma istället för att man ska behöva åka till vårdcentralen. Det var hon som hjälpte mig när jag behövde ta om Chicagoprovet (fanns INGEN annan som kunde göra det på någon vårdcentral), hon kom hem till mig, var superproffsig och trevlig. Det kostade 200 kr. Nu känner hon till allt om intralipider, immunsystem och folk som åker till Athen så det är inga problem för den som vill kontakta henne. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon!

Jag fick äntligen svaret från Chicagoprovet i veckan - och tydligen har jag skyhögt TNF (54.4% - han sa att en embryo inte har en chans med ett sådant värde). Är det någon annan som har haft något liknande? Hur löste det sig för er - fick ni ner det? Först sa han att jag skulle ta intralipider en gång i månaden innan försöket men sen ändrade han sig och sa att jag istället ska ta en malariamedicin. Är det någon annan som har fått den? Är bara lite orolig att det inte ska gå ner till försöket (jag ska ta om provet strax innan).... 

shivalilla skrev 2018-04-14 15:37:16 följande:

Ja - tips på bra hotell nära den nya kliniken: Hotel Areos

Vi bodde där i januari och det var super på alla sätt (det har också väldigt bra recensioner på flera sajter). Frukost ingick och det var en ordentlig frukost, inte bara kontinental, rummet var lätt att få svalt eller varmt, det var välisolerat och personalen var verkligen trevlig. Vi blev bestulna på plånboken (VARNING NÄR NI åKER TUNNELBANA!!!) redan på vägen från flygplatsen och min pojkvän var ganska omskakad när vi kom fram till hotellet men personalen tog hand om honom på ett jättefint sätt. Det fanns Tv och framförallt fungerande wifi. Jag minns inte vad det kostade men det var absolut inte dyrt för vi försökte hålla nere på kostnaderna. 

Det ligger på gångavstånd från kliniken (mindre än en kilometer) och två hållplatser med metro från Plaka och Akropolis. 

Tack Shivalilla, jag är glad att jag kunnat hjälpa dig och andra här med tips och råd.

När det gäller ficktjuvar i Aten så har jag hört att det är fler här itråden som blivit bestulna i Aten tyvärr.

Så jag rekommenderar att man införskaffar ett värdebälte som man bär runt magen närmast huden under kläderna/jeansen. Jag använder alltid ett sådant när jag reser utomlands och har på så vis aldrig råkat ut för ficktjuvar. Sådana bälten kan köpas för 100-200kr där de säljer resetillbehör. Bara ett tips.

När det gäller högt Tnf- alfa så brukar Dr D oftast rekommendera upprepade IL-dropp i flera månader innan insättning eller Humirasprutor. Vissa här itråden har också kombinerat behandlingen med att dricka tomatjuice dagligen (lykopen kan sänka Tnf-alfa).

Malariamedicinen heter Plaquenil, den finns på recept i Sverige. Jag har testat den men fick såna biverkningar att jag måste sluta med dem, så jag rekommenderar inte dem.

Lycka till med behandlingen !
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-04-15 03:27:46 följande:

Jag har en fråga som jag inte fått svar på från D. Det är hur en ev pollensäsong kan påverka graviditeten om man har immunproblematik? För mig är troligtvis inte pollen den främsta orsaken bakom min IP men jag brukar få en del reaktioner under säsong, ibland tar jag receptfria mediciner mot det, ibland härdar jag ut. Men under graviditet ska man ju inte ta ens receptfria mediciner vad jag vet (plus att jag helst skulle vilja slippa blanda in ytterligare preparat i doseringen), så någon som vet hur det kan påverka immunförsvaret och graviditeten?

Man kan ta Livostin ögondroppar och Livostin nässpray under allergisäsong (båda receptfria) om man är gravid har mina läkare sagt till mig.
  • UndrandeSökare
    shivalilla skrev 2018-04-15 13:41:12 följande:

Tack för svar undrande sökande!

Ja det låter som en väldigt bra idé med värdebälte! Grejen var att både jag och min mamma uttryckligen varnat min pojkvän som alltid har plånboken i fickan men han vägrade lyssna. Tror kanske han är lite mer ödmjuk idag :) Vi hade alla pengar och kort i hans plånbok så vi fick tillbringa första dagen utan mat innan vi kunde hämta ut på western union nästa dag. Doktorn blev mycket upprörd när han hörde det och sa att vi skulle ha kontaktat honom så hade han lånat oss pengar! F ö tycker jag att alla vi mötte i Athen var väldigt vänliga och hjälpsamma!

Låter jobbigt med biverkningar av Plaquenil. Kollade på FASS och det räknas upp en hel del där. Får jag fråga vad du fick istället och om det hjälpte? Jag funderar lite på varför han först sa att jag skulle ta intralipider och sen ändrade sig till tabletterna... Vi hoppas hinna ett försök innan sommaren men det känns lite tajt med tiden... 

Kanske ett värdebälte till pojkvännen kan vara en bra födelsedagspresent eller julklapp? Köp gärna ett varsitt till er båda, det finns ju ficktjuvar på fler ställen än i Aten... Verkligen jättetråkigt att ni fick svälta en hel dag pgr av detta

Googla på ordet värdebälte så hittar du säkert, det finns i olika färger och design, både väskbutiker, sportbutiker och andra butiker säljer värdebälten. Finns också butiker som säljer såna på nätet. Jag köpte mitt i en resväskbutik för många år sen, mannen köpte sitt i en sportbutik.

Tidigare har Dr D inte alls sysslat med Plaquenil utan endast med upprepade IL eller Humirasprutor för att sänka högt tnfalfa. Det är först nu på sistone jag läst att han börjat rekommendera Plaquenil till några. Jag har normalt Tnfalfa och behöver inte Plaquenil för den saken skull, utan fick det för att hantera min autoimmuna koagulationssjukdom men det gick inte alls, så numera använder jag Trombyl och dubbla Fragmin mot det istället.

Lycka till med behandlingen !
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!