shivalilla skrev 2018-04-14 15:28:27 följande:
Hej! Jag vill först tacka speciellt "undrande sökande" för råd och stöd, jag har inte alltid gått tillbaks och svarat för min taktik är att tänka så lite som möjligt på allt med IVF, efter tio misslyckade försök får man försöka göra det som känns bäst, men jag är oerhört tacksam för hjälpen jag har fått här.
Men nu vill jag dela med mig av jag har hittat en superbra sjuksköterska som efter att noga ha satt sig in i allting kan hjälpa till med intralipider, främst i Lund med omnejd, men mot en högre avgift även längre bort. Detta kan vara bra att veta för alla som bor här nere för vi ringde säkert hundra samtal till olika vårdcentraler i sydvästra Skåne men fick tvärt nej överallt. Men sen hittade vi Magdalena på Hemhälsa (kolla på nätet) som nyligen startat sin rörelse då hon åker hem till folk och behandlar de hemma istället för att man ska behöva åka till vårdcentralen. Det var hon som hjälpte mig när jag behövde ta om Chicagoprovet (fanns INGEN annan som kunde göra det på någon vårdcentral), hon kom hem till mig, var superproffsig och trevlig. Det kostade 200 kr. Nu känner hon till allt om intralipider, immunsystem och folk som åker till Athen så det är inga problem för den som vill kontakta henne. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon!
Jag fick äntligen svaret från Chicagoprovet i veckan - och tydligen har jag skyhögt TNF (54.4% - han sa att en embryo inte har en chans med ett sådant värde). Är det någon annan som har haft något liknande? Hur löste det sig för er - fick ni ner det? Först sa han att jag skulle ta intralipider en gång i månaden innan försöket men sen ändrade han sig och sa att jag istället ska ta en malariamedicin. Är det någon annan som har fått den? Är bara lite orolig att det inte ska gå ner till försöket (jag ska ta om provet strax innan)....
shivalilla skrev 2018-04-14 15:37:16 följande:
Ja - tips på bra hotell nära den nya kliniken: Hotel Areos
Vi bodde där i januari och det var super på alla sätt (det har också väldigt bra recensioner på flera sajter). Frukost ingick och det var en ordentlig frukost, inte bara kontinental, rummet var lätt att få svalt eller varmt, det var välisolerat och personalen var verkligen trevlig. Vi blev bestulna på plånboken (VARNING NÄR NI åKER TUNNELBANA!!!) redan på vägen från flygplatsen och min pojkvän var ganska omskakad när vi kom fram till hotellet men personalen tog hand om honom på ett jättefint sätt. Det fanns Tv och framförallt fungerande wifi. Jag minns inte vad det kostade men det var absolut inte dyrt för vi försökte hålla nere på kostnaderna.
Det ligger på gångavstånd från kliniken (mindre än en kilometer) och två hållplatser med metro från Plaka och Akropolis.
Tack Shivalilla, jag är glad att jag kunnat hjälpa dig och andra här med tips och råd.
När det gäller ficktjuvar i Aten så har jag hört att det är fler här itråden som blivit bestulna i Aten tyvärr.
Så jag rekommenderar att man införskaffar ett värdebälte som man bär runt magen närmast huden under kläderna/jeansen. Jag använder alltid ett sådant när jag reser utomlands och har på så vis aldrig råkat ut för ficktjuvar. Sådana bälten kan köpas för 100-200kr där de säljer resetillbehör. Bara ett tips.
När det gäller högt Tnf- alfa så brukar Dr D oftast rekommendera upprepade IL-dropp i flera månader innan insättning eller Humirasprutor. Vissa här itråden har också kombinerat behandlingen med att dricka tomatjuice dagligen (lykopen kan sänka Tnf-alfa).
Malariamedicinen heter Plaquenil, den finns på recept i Sverige. Jag har testat den men fick såna biverkningar att jag måste sluta med dem, så jag rekommenderar inte dem.
Lycka till med behandlingen !