• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ulri skrev 2018-04-24 14:08:24 följande:

Tack! Well jag kör pa kortison dessa tva veckor ända, bättre sent än aldrig tänker jag. Far be Dr . D om ett naturligt protokoll om ivf inte funkar denna gang, men är ogärna pa immunmediciner regelbundet...

Ta hellre ett IL-dropp nu vid ÄL. Det står för 80% av effekten på behandlingen enligt Dr D.
  • UndrandeSökare
    linnea12533 skrev 2018-04-24 20:22:07 följande:

Vad beror det på om man får ledvärk i samband med ägglossning? Vad kan det vara som kroppen (immunförsvaret) reagerar på då? Och brukar det då vara några dagar innan äl, just runt äl-dagen eller några dagar efter äl?

Det kan t ex vara de höjda hormondoserna som kroppen reagerar på (östrogen, progesteron).
  • UndrandeSökare
    Fortuna888 skrev 2018-04-25 05:46:25 följande:

Hej.

Ni som är pollenallergiska, reagerar ni med ledvärk? Eller reagerar ni på något annat sätt? Förutom de klassiska symtomen som pollenallergin ger?

Enbart pollenallergi, aldrig ledvärk för min del.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-24 22:22:19 följande:

Lyckan varande inte länge, blöder nu klarrött blod. Lite dov menssmärta. Känns konstigt att vi bara för några timmar sen såg den lilla sprattla och då kunde man inte se någon blödning från livmodern.

Någon som varit med om samma?

Det var tråkigt att höra att du blöder, ta gärna ett hcgblodprov snart för att se hur det utvecklas. Om det är missfall borde hcg avstanna eller minska. Men det finns kvinnor som har bödningar och det ändå går vägen med graviditeten.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-25 06:57:43 följande:

Ja, jag får kolla hcg. Tog ett igår. Kan det vara lutinus som kom åt någon slemhinna? Blödningen kom bara en gång med färskt blod, sen blev det ljusbruna flytningar direkt efter. Livmodertappen var stängd om det har någon betydelse...

Det är möjligt att orsaken var Lutinus, men upprepa hcg för säkerhets skull, speciellt eftersom du sa att du fått dov menssmärta.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-25 07:35:16 följande:

Hoppas! Har även mycket näsblod om dagarna...så kan ju vara Fragmin och trombyl som gör att man är extra blödningsbenägen...?

Ja, det är trombyl och Fragmin som gör dig blödningsbenägen, så du måste se upp så du inte gör illa dig. Låter inte bra att du har MYCKET näsblod om dagarna. Ta upp det med Dr D föreslår jag ! Det är möjligt att du behöver byta till en lägre dos Fragmin (sprutorna finns i en mängd olika styrkor). Dr D kan isåfall ge dig ett nytt EU-recept på det. Men berätta om detta för Dr D och fråga vad han tycker. Det bästa vore om du kunde få ta ett Xa-prov här i Sverige, som jag har pratat om nyligen itråden. Har du någon läkare i Sverige du kan fråga som kan hjälpa dig med det?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-25 10:13:40 följande:

Är Xa-prov samma som PK-prov?

Hm blir nog svårt att hitta en läkare här som kan fixa det tror jag...

Xa-prov tar man vid heparinbehandling.

Pk-prov vid Waranbehandling.

Har du någon svensk läkare som skriver ut Fragmin, innohep eller liknande åt dig? Fråga då den personen om Xa-prov.
  • UndrandeSökare

Ariellan- Fråga Dr D om han tycker du borde ändra din Fragmindos pgr av att du får mycket näsblod.

Fragminsprutor finns i en mängd olika styrkor.

• UndrandeSökare
    linnea12533 skrev 2018-04-25 11:30:19 följande:

Någon som vet vad ett bra prolaktin värde är? Ska det ligga på någon viss nivå för att underlätta graviditet? Om det är taget i början av cykeln...

Vilken dag i cykeln tog du det? CD1 är första mensdagen.

Kolla på wikipedia, har för mig det finns en tabell där.

Vilket värde fick du? Det verkar finnas 2 olika skalor en 100-600 och en med siffror runt 10. Så beror på i vilken ENHET provet är mätt. Prolaktin ska helst tas CD21.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!