• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

blåvingen skrev 2018-03-18 21:46:32 följande:

Nej eftersom immuntesterna har visat att intrallipid har bättre effekt än Ivig

Använder du egna ägg eller gör du äggdonation?

Oavsett vilket så kan ett förslag vara att göra PGS (kromosomtest på dag 5 för att se att alla embryona är normala kromosommässigt). Det går att göra på alla embryon oavsett eget material eller donation. Vi har gjort dubbeldonation hos AvaClinic med PGS för att veta säkra på att om man ändå får missfall så beror det inte på embryona.
  • UndrandeSökare

blåvingen-Vissa får ju inte upp sina LAD efter 2 Paternal LIT (om du minns tex Bling1975 i Lattemajas tråd) men hon gjorde då ett 3e LIT med Pooled donor istället och fick då upp sina LAD ordentligt. Både Dr Gorgy och Dr Tsagiris gör Pooled donor LIT. Så det kan ju också vara ett tips ifall du inte blir beviljad Prograf.

• UndrandeSökare

blåvingen - Ja, det stämmer att LIT är förbjudet eftersom de inte bevisat att det hjälper efter att de gjorde en misslyckad studie där de hade förvarat blodet i kylen trots att det är fel tillgångasätt.

De som bor i USA åker till Nogales i Mexiko för LIT.

Jag har fått tag på Dr Tsagiris nu, pratade med honom på telefon igår.

Hoppas du hittar hjälpen du behöver i USA.

• UndrandeSökare

blåvingen- Bling1975 lyckades ju tillslut få en dotter tack vare hysto hos Serum, LIT i England och Aten, och sen dubbeldonation (embryodonation) på klinik i New Jersey, USA. Så de är säkert skickliga i USA.

Lycka till !

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-20 10:19:36 följande:

Blåvingen - tack snälla!

En fråga, har någon av er fått som en bula efter ett stick av Fragmin. Har stora blåmärken på magen som jag vet är vanligt men imorse när jag skulle ta sprutan så blödde det lite när jag tagit ut den och nu har det blivit en bula stor som en femkrona ungefär. Är det luft eller något annat konstigt tror ni?

Inboxa mig så kan jag berätta hur du ska göra.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-21 10:02:47 följande:

Hcg på 92 RD 8-9.

Är det ok?

Ja, hcg är ok. Ta nu om hcgprovet några gånger för att se att det ökar normalt. Ökningen är det viktigaste. Måste dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll. Tråkigt att höra att du blivit överstimmulerad !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-21 11:17:57 följande:

Lymfocyter har stigit från 2.1 till 3.5, är det kört tror ni?

Nej, det är inte kört, men du behöver nog ett nytt dropp snart. Har du mailat Dr D och berättat om hcg och lymfocyterna? Har du fått nåt svar?
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-21 12:39:42 följande:

Tog ett dropp igår, kanske lagom att ta ett imorgon också då.

Ja jag har mailat men inte fått något svar...

Ok, om du tog ett dropp igår så ta då ett nytt hcg och FBC imorgon och kolla först effekten av det droppet, hur det ser ut med hcgutvecklingen och hur det går med lymfocyternas utveckling.

Ökar både hcg och lymfocyter så ta ett nytt dropp då. Men försök maila Dr D igen några gånger så hoppas jag du får svar vad han rekommenderar.

Det är därför det är tokigt att ta blodprov och sen dropp innan man får resultatet på blodprovet. Då vet man till slut inte vad som är vad. Det normala är att man tar blodprov, väntar på svar, sen dropp och först några dagar senare nytt blodorov för att se hur mycket effekt förra droppet gjorde. Om du förstår hur jag menar.

Man måste göra saker i rätt ordning annars går det inte att analysera blodprovet på rätt sätt.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-03-21 22:24:50 följande:

Men tog proverna innan droppet gick in? Det måste väl bli rätt? Tog proverna i måndags och dropp igår.

Ja, den delen är rätt. Men ta inte flera dropp i rad, utan efter varje dropp så nån dag efteråt ta ett nytt blodprov.

Om du följer detta schema :

Först blodprov-vänta på svar-ta ev. dropp utifrån vad provet visar- vänta några dar - ta blodprov- vänta på svar etc.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!