• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tumvante - Verkligen jobbigt med blödningar, ville läkaren att du skulle börja med Cyclo-F (blödningshämmande) ? Finns att köpa receptfritt på Apoteket i Sverige, och jag har läst i AvaPeter trådarna att kvinnorna där får ta det vid blödningar.

Tyvärr får jag inte ta Cyclo-F eftersom jag har släktingar som haft blodpropp eller stroke, då får man inte använda det.

• UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-05-25 22:25:18 följande:

Cyklonova hette det hon föreslog. Hon sa att jag ska nämna det för min läkare, men att det är tidigt att ge i första trimestern. Är ju inte fan av medicinering heller.

Cyklonova är nog samma sak som i Sverige heter Cyclo -F. Du behöver inget recept för att köpa det på Apoteket här . Man tar det vanligtvis om man har rikliga menstruationer.

Du har väl ingen släkting som haft blodpropp eller stroke hoppas jag? Isåfall får man inte ta det, för då är det farligt. Står på förpackningen.
  • UndrandeSökare

Tumvante- Håll koll på ditt Ferritin, Järn och HB om du blöder mycket. Se till att du tar järntabletter på 100mg tex Niferex 100mg eller Duroferon 100mg (båda finns receptfritt) så du inte får järnbrist. Det är aldrig bra att få järnbrist men speciellt inte om man är gravid.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-05-28 08:45:28 följande:

Supersvagt plus idag på ruvdag 6....

Grattis ! Hoppas det ökar snabbt.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-05-27 22:33:39 följande:

Det mesta som står i denna tråden nu är från er som redan lyckats bli gravida. Stort grattis till er!

Men nu är jag nyfiken på om det är någon här inne som precis har, eller snart ska, påbörja en behandling från Dr D? Den 19 juni slutar jag med Plaquenil och antar att det då är dags för oss att starta en behandling. Skulle vara kul att hitta någon mer som är där, eller ska dit inom snar framtid. 

Om du vill prata med någon som är i ungefär samma läge som dig, så om du vill kan du inboxa och prata med Ulri. Hon håller också på att starta behandling via Dr D skrev hon några sidor bakåt.

Jag har också pratat lite med Fortuna888, hon har haft telefonsamtal med Dr D, jag vet inte om hon är på väg till Dr D snart.
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-05-29 18:12:15 följande:

Tar tillfället att göra min entré här i forumet. Som många andra har jag läst inläggen här under månader och fått mycket klokheter och tips med mig från er som skriver här. Tusen tack för det!

Min bakgrund är att jag har 6 missfall bakom mig under de senaste två åren. Vi har turen att bli gravida lätt, men graviditeterna avstannar alltid i mer eller mindre samma skede. Självklart visar inte vår utredning något och nu har vi tappat tilltron till att den medicinering jag fått (såväl som bemötandet..) från vår mottagning ska kunna hjälpa oss framåt så nu är det dags för Aten. Igår hade vi en första telefonkonsultation med Dr.D och hoppas på tid inom kort för att åka ner och att kunna påbörja behandling redan under sommaren.

Så Vviiccttoorriiaa, jag följs gärna åt lite under resans gång om det känns aktuellt ????

Välkommen hit till tråden ! Jag blir också lätt gravid naturligt och har också haft 6 missfall. Om du klickar på mitt blåmarkerade namn kan du läsa hela vår fertilitetshistoria. Life clinic (Dr Ds ) behandling hjälpte tyvärr inte oss, så vi har rest vidare till London och gjort en ännu större missfallsutredning/immunutredning.

Som Tumvante säger är det ett bra första steg att redan nu göra IvfSerums Mensblodtest.

Googla på ivfSerum infection screening så hittar du informations dokummentet på ivfSerums hemsida.

Det kostar 300 euro men då ingår kostnaden för receptskrivning om något hittas.

De testar för ett flertal infektioner och om några baciller hittas som inte ska vara där så behöver både mannen och kvinnan behandlas med antibiotika (behandlingslängd beror på vad som hittas) för annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Ja, det är bra om man gör Mensblodtestet och ev. antibiotikabehandling när man inte är under övrig behandling. Jag har också gjort Mensblodtestet men var frisk.

Jag kan också rekommendera www.fertilitetsguiden.com som är gjord av en tidigare medlem här i Atentråden samt boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr. I den står allt man vill veta om immuntester och immunbehandlingar.

Hör av dig om du har fler frågor.
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-05-30 10:31:44 följande:

UndrandeSökare: Tack för välkomnandet och infon. Fler frågor kommer garanterat komma :)

Var in och läste på serums hemsida och tänker att jag satsar på att skicka ett prov. Nu är jag fortfarande i ett missfall men tar troligen ett prov när mens är tillbaka. Lika bra.

Ja gör gärna Mensblodtestet, man ökar ju sina chanser om man får bort ev bakterier där inne.

Det enda du behöver är dessa 5 saker:

1st vadderad påse i minsta storlek

Några frimärken

Koksaltlösning att späda blodet med lite så det inte torkar in på väg till labbet.(finns på Apoteket).

1-2 urinprovrör med skruvkork (Apoteket)

Instruktionsdokumentet med adressen att skicka till (på ivfSerums hemsida).

Ett bra tips är att skaffa alla saker redan nu och förvara hemma i en kasse, så är allt redo sen när mensen kommer.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-05-30 21:59:21 följande:

Vad mycket bra och matnyttigt om det här med antibiotikakurer. Tolkar det som att man nog bäst avslutar en sådan behandling, om det blir aktuellt, innan man försöker bli gravid för att inte riskera att det på något sätt kan motverka de andra medicinernas roll. Eller så får jag väl fråga helt enkelt om det blir aktuellt om det kan ha motverkande effekt... ( även om Dr.D nu inte riktigt tror på det). Utan tvekan verkar ni eniga om att ni inte ångrar en sekund att ni gjort undersökningen iaf.

Idag har jag och sambon bokat flyg till Aten och åker ner om 2,5 vecka. Myyycket spännande

Lycka till vid besöket i Aten hos Dr D. Ett bra tips är att du gör som finee här i tråden gjorde. Hon bokade in både besök hos Dr D och besök hos Serum dagen efter för hysto med inplantationssnitt, dvs besökte båda under samma resa. Man behöver inte skicka mensblodprovet i förväg till Serum, de kan göra mensblodprovet samtidigt som man gör hysto.
    Om du vill kontakta Serum för ev. besök hos dem när du ändå är i Aten hittar du deras kontaktuppgifter här:
    SERUM IVF
    T: +30 210 7700744

Evinu 8
    F: +30 210 7489567

Athens Greece

P.C. 11527

Serum gör också Sperm dna fragmentationstest på spermierna, och det testet kan jag verkligen rekommendera ! Dr D tog endast tester på mig och inga på mannen -  inte ens ett spermaprov,  och därför fick jag också missfall med Dr Ds behandling.

Men vi åkte då vidare till Avaclinic i Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest (samma som Serum gör) och det visade sig att det fanns både dnafel och fragmentationsfel så trots att vi lätt blir gravida, kommer spermierna aldrig leda till levande födda barn.

Så om vi hade besökt Serum och gjort det spermatestet direkt när vi ändå var i Aten hos Dr D så hade vi sparat en hel del tid och energi på det !
    Hos Serum får man svaret på det testet på 4 timmar, så ni kan få det medan ni väntar.
  • UndrandeSökare

finee- Jag håller med om att Agathes sidor på Fertility Friends är superbra. Speciellt den om Immunproblem och den om Serum. Se länkar nedan.

Man kan också gå in och ha kontakt med engelska kvinnor som gör immunbehandling i London hos Dr Gorgy och Aten hos Dr d och Serum på Fertility Friends (det är lite motsvarande svenska Familjeliv).

Immune FAQ
    www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php

Agate?s Serum Notes
    www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!