Jazie skrev 2018-05-29 18:12:15 följande:
Tar tillfället att göra min entré här i forumet. Som många andra har jag läst inläggen här under månader och fått mycket klokheter och tips med mig från er som skriver här. Tusen tack för det!
Min bakgrund är att jag har 6 missfall bakom mig under de senaste två åren. Vi har turen att bli gravida lätt, men graviditeterna avstannar alltid i mer eller mindre samma skede. Självklart visar inte vår utredning något och nu har vi tappat tilltron till att den medicinering jag fått (såväl som bemötandet..) från vår mottagning ska kunna hjälpa oss framåt så nu är det dags för Aten. Igår hade vi en första telefonkonsultation med Dr.D och hoppas på tid inom kort för att åka ner och att kunna påbörja behandling redan under sommaren.
Så Vviiccttoorriiaa, jag följs gärna åt lite under resans gång om det känns aktuellt ????
Välkommen hit till tråden ! Jag blir också lätt gravid naturligt och har också haft 6 missfall. Om du klickar på mitt blåmarkerade namn kan du läsa hela vår fertilitetshistoria. Life clinic (Dr Ds ) behandling hjälpte tyvärr inte oss, så vi har rest vidare till London och gjort en ännu större missfallsutredning/immunutredning.
Som Tumvante säger är det ett bra första steg att redan nu göra IvfSerums Mensblodtest.
Googla på ivfSerum infection screening så hittar du informations dokummentet på ivfSerums hemsida.
Det kostar 300 euro men då ingår kostnaden för receptskrivning om något hittas.
De testar för ett flertal infektioner och om några baciller hittas som inte ska vara där så behöver både mannen och kvinnan behandlas med antibiotika (behandlingslängd beror på vad som hittas) för annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
Ja, det är bra om man gör Mensblodtestet och ev. antibiotikabehandling när man inte är under övrig behandling. Jag har också gjort Mensblodtestet men var frisk.
Jag kan också rekommendera
www.fertilitetsguiden.com som är gjord av en tidigare medlem här i Atentråden samt boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr. I den står allt man vill veta om immuntester och immunbehandlingar.
Hör av dig om du har fler frågor.