Ulri skrev 2018-06-25 16:21:30 följande:
alltsa jag blir sa trött. Pabörjade mitt första frysförsök med Dr Ds behandling för tva veckor sedan, men fick avbryta. Gjorde en lagdos stimulering med Puregon för att fa fa äggblasor och slemhinnan att växa men efter tva veckor fick vi avbryta för blasorna stannde i växten pa 12 mm och slemhinnan växte aldrig fran 4mm. Tog ett östrogenvärde och det var bara 10!!! Ingen kan förklara detta, hur jag kan ha äggblasor men bara ett värde pa 10 för östrogen. Enda skillnaden mot manaden innan da vi plockade ut ägg (9 ägg, slemhinna 10mm och östrogen 700 pa slutet) är Dr Ds mediciner (neupogen, IL och kortison). Även mitt TSH steg fran 1,75 till 4,58 pa tva veckor (?!).
Dr D är väldigt dalig pa att svara men hoppas han ska ha nagon ide om vad som hände, eftersom min läkare inte vet det. Fick till och med ta om blodprovet för han trodde det kunde vara ett labbfel.
Eftersom det är sa mycket kunskap samlad här, är det nagon som har en idé om neupogen eller IL kan paverka östrogenet pa det här viset?
Jag var sa peppad att äntligen äntligen sätta in ett embryo i en vänlig miljö och sa händer detta......
Tråkigt att det blev så knasigt för dig att östrogenet sjönk till 10.
Ja, Dr D är dålig på att svara på mail tidvis tyvärr.
Jag har aldrig testat Neupogen, med jag kan berätta att jag också har fått konstiga effekter av IL. Det sänker mitt Progesteron i botten och fungerar som p-piller för mig om jag tar det runt ÄL.
Tar jag inte IL så blir jag alltid gravid, men tar jag IL runt ÄL så blir jag aldrig gravid. Frågade Dr D om det flera gånger men han vägrade svara, så då tog jag ett samtal med Penny på Serum istället och hon förklarade för mig att IL kan trycka ner den inflammation som behövs för ett embryo ska kunna fastna.
Så gången därpå så testade jag att börja med IL efter plus istället och det funkade mycket bättre för mig. Detta är naturligtvis inte nåt som funkar för alla, men för mig var det en väg framåt.