Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hallå alla itråden - Är det någon som hört av hur det gått för finee? Hon skulle få sitt första barn (en dotter) runt 9 juli 2018 tror jag. Är det någon som hört av henne?
Hallå alla itråden - Är det någon som hört av hur det gått för finee? Hon skulle få sitt första barn (en dotter) runt 9 juli 2018 tror jag. Är det någon som hört av henne?
Tack för tipset! När ska man ta prolaktinprovet? Innan mens, under eller när vi ska starta? Vad brukar värden ligga på? Blev lite nyfiken nu då Dr D eller Ivf kliniken inte nämnt detta innan?
finee- Skönt att höra att allt gått bra.
[quote=78884501][quote-nick]finee skrev 2018-07-15
Dr D skrev i mail att han tror att bebisen kom lite tidigare pga mitt immunförsvar. Tack o lov blev ju graviditeten ändå fullgången. 11 dagar innan BF är ju ändå en klar bebis.
Resan till Aten i september förra året är min livs bästa resa!!! Så tacksam över all hjälp jag fått här i tråden. Hade den här tråden inte funnits så hade jag nog inte haft min dotter nu. Då hade hon nog gått samma öde till mötes som de andra åtta IVF-embryona som vi satte in innan Aten. Skickar massor med kramar till er alla![/quote]
finee- Dr D skyller ju allt på immunförsvaret.
I detta fall kan det ju helt enkelt vara att barnet tyckte det var lagom att komma ut nu !
Vad ska hon heta? Blev det en Astrid ?
Ok, tack! Undrade mest över när då jag inte förstod vad cd21 var. Alla är inte riktigt kunniga. Ska kolla upp detta när vi närmar oss. Just nu har hag gått över 4 dagar, aldrig hänt på länge. Håller tummar och tår efter 4 år men vet att jag kommer bli besviken som vanligt. Nästa cykel sätter igång med vår sista 7e Ivf behandling. Denna gång med hjälp av Dr. D immunsupport behandling.
Hej!
Denna tråd är så lång och jag behöver snabb hjälp. Är 39, har AMH på 0,35 och ett misslyckat ivf. Vill inte göra fler ivf om äggen ändå är dåliga och det kan eventuellt dr D hjälpa mig med, om det beror på immunförsvaret...
Har varit i Aten och ska börja behandling nu denna vecka om jag får tag på någon klinik som kan hjälpa mig med droppet i Stockholm. Någon som kan tipsa?
Skulle också behöva hjälp med en gyn/läkare som kan skaffa remiss på blodprover 2 ggr i månaden. Något tips om det? Tänker att det kan vara svårt att förklara för vanliga gyn/läkare.
Väldigt tacksam om någon kan guida mig rätt här! Vet knappt vad det är jag gett mig in på, såg denna tråd och bokade direkt tid hos dr D. Har inget att förlora känns det som!
Tack UndrandeSökande!
Men vad heter barnmorskan då och var finns hon/han?
:)
Tjejer, behöver asap hjälp!
Jag har fått plus på stickan för första gången efter 4 år (naturlig väg). Jag ska flyga till Kroatien imorgon och behöver akut hjälp. Vad gör jag nu? Behöver jag ta intralipid? Kortison eller annat? Får jag ens flyga? Kan fortfarande förstå om detta är sant men plus är väl ett plus? Vad gör man? Försökt kontakt Gyn men d är sommarstängt. Vad gör man?
Detta hände bara sådär. Utan som helst utan någon behandling. Har börjat med trombyl och ska till Marie för en dropp imorgon. Är fortfarande i chock att detta hände. Vågar inte tro och hoppas även om det känns stort att få ett plus på stickan. Kortison vet jag inte hur mycket jag ska ta. Fick ju immunsupport behandlingsplan både på naturlig och nu inför Ivf när vi ska börja. O däremellan har jag nu fått ett plus! Känner mig förvirrad och rädd men samtidigt glad.
Ok, ska nog ta blodstatus, lika bra.
Niskan- Om du reser, packa ner behandlingsplanen, och Dr Ds epostadress och se till att du tar med dig ordentligt tilltaget av dina mediciner ifall Dr D tex vill öka dosen av prednisolon. Dr D ordinerar ibland doser på 25-30mg eller mer per dag.
Fragmin/Clexanesprutorna måste du förvara i väskan som du checkar in. Du reser väl med både handbagage och incheckad väska hoppas jag ? Och inte enbart handbagage? Sprutorna ska förvaras i max 25 graders värme har jag för mig, samma sak gäller för Intralipid.
Jag vet inte om man kan köpa Dr Ds mediciner receptfritt i Kroatien (som det gör i Aten, så ta med dig mediciner så du inte får brist).
Hoppas Dr D svarar dig snart så du får höra vad han säger !