• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

A1610 skrev 2018-07-07 13:55:49 följande:

Tack! Nej, diagnosen är idiopatisk kronisk urtikaria, alltså kronisk urtikaria utan någon känd orsak. Vi testade att utesluta det ena efter det andra, men tydligen får vissa detta. Jag har haft min, och har fortf, i 1 1/2 år nu. Det är under kontroll med beh. men så orolig för att denna graviditet inte ska fortskrida. Hade velat ta typ kortison för säkerhetsskull men vet egentligen ingenting...:/

Är du atopiker ? Urtikaria är vanligare hos dem.

Vad står du på för behandling nu ? Aerius? Singulair?Epipen? Annat?

Du har ingen kortisonbehandling nu alls?

Skaldjur är ju ett känt allergen, så om du kan så skulle jag råda dig att äta så allergifri kost som möjligt.

Dietisterna vid allergikliniken kan hjälpa dig.

Jag är själv atopiker, har haft gräs och björkallergi hela livet, med tung medicinering. Det gav även korsallergi med allt spannmål. Men efter Allergivaccinering vid Allergikliniken under 3 års tid är jag nu helt medicinfri. Innan allergivaccineringen undvek jag helst spannmål men björk och gräs är ju svårare att undvika. Märker dock nu att efter allergivaccineringen har spannmålsallergin blivit väsentligt bättre.

Jag har nu efter 6 missfall och 2 immunutredningar utomlands, den senaste hos Dr Gorgy i London fått reda på att jag har för låga LAD- nivåer och behandlingen är LIT dvs Allergivaccinering fast med vita blodkroppar istället för pollen. Dock inte 3 år denns gång utan 3 gånger. Så vissa av oss behöver mycket Allergivaccinering för att fixa till sitt immunförsvar.

Jag hoppas att din nuvarande graviditet fortskrider, men så allergenfri kost som möjligt är klokt med tanke på dina nässelutslag. Om du planerar fler graviditeter så kan prednisolon vara ett bra val, det behandlas de flesta med här inkl Trombyl, Fragmin och Intralipid.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2018-07-09 10:12:32 följande:

Vill börja med att gratulera alla här inne som är gravida. Jag är sällan inne nuförtiden eftersom det i perioder tom kan vara jobbigt att höra att personer i liknande situation som mig lyckas då man själv bara möts av motgång. Jag ville ändå rikta en fråga till er som gjort hysto via Serum. Jag var där i veckan och insåg då jag kom hem att jag fått lite olika besked i hysto-rapporten och muntligen av Penny. Hon sa bla till mig att jag har hjärtformad livmoder och och att livmoderslemhinna var aningen atrofierad men i Hysto-rapporten som Yannis skrev så står det att livmodern och slemhinnan var normala. Dessutom fick jag vid kliniken se 3 korta filmer från hyston men då jag tittade på min DVD hemma så var det bara en kort film på ca 3min. Jag skulle ju gärna ha papper på vad de hittat men vill ju inte visa upp rapporten jag fick eftersom den inte stämmer. Hur har det varit för er andra?

Melina77- Jag beklagar att du har det jobbigt, hoppas du lyckas bättre nu efter hysto hos Serum.

Om Dr Ds behandling inte skulle fungera för dig så finns även Dr Gorgy i London. Dr Ds behandling funkade inte på mig så vi åkte till Dr Gorgy och fick veta att jag har för låga LAD-nivåer.

Hans utredning är större och mer omfattande än Dr D och han behandlar också med mer saker som Dr D inte ens befattar sig med som LIT och IVIG. Hör av dig till mig om du vill veta mer.
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2018-07-10 13:05:06 följande:

Tack UndrandeSökare, och jag vet att alla här inne har det jobbigt så jag menade inte att jag på något sätt har det värre än andra. Problemet är att mina pengar är slut och jag har endast ett embryo kvar så det räcker tyvärr inte pengar både till vidareundersökningar och en ny IVF eller embryodonation. I det här skedet vet jag heller inte vad jag skulle kunna undersöka eller testa. Jag tror heller inte att immunförsvaret är mitt största problem utan min slemhinna, att jag inte verkar ha tillräckligt med blodflöde till livmodern och eventuella hormonobalanser. Tack ändå för tipset. Kämpa på!

Jag har full förståelse för alla som kämpar, och naturligtvis kan det vara jobbigt att läsa om andra som lyckas, när man inte lyckats själv än. Jag och min man har inte heller lyckats än.

Om du funderar på om du har hormonobalans kan jag råda dig att kolla upp ditt Prolaktinvärde, man ska ligga runt det lägre referensvärdet som labbet har. Har man för högt så sänks det med Pravidel eller Norprolac.

Lycka till med din nästa insättning !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-07-09 15:56:01 följande:

Hur har ni gjort med Dr Ds mailade recept? I den staden där jag bor är det heeelt omöjligt att få dem godkända och att betala Dr D 30 euro varje gång han ska skicka ett recept till mig är ju helt sjukt. Tänk om han bara hade kunnat skicka rätt antal i receptet från början så hade jag sluppit detta för tredje gången.. sjukt irriterande. 

Nej, Dr D står mig inte högt för tillfället. Allt han gjort det senaste har gjort att han sänkt sig enormt i mina ögon och hade det inte varit för att vi är så förbannat nära en behandling nu så hade jag vänt mig till någon annan. Helt klart!

Både IvfSerum i Aten och Dr Gorgy i London kan hjälpa till med ivf och även ÄD och immunbehandling om du inte vill göra det hos Dr D. Bara ett tips.
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2018-07-13 13:34:48 följande:

Det kan kanske vara värt att kolla upp, tack för tipset. Hoppas det går vägen för dig och din man nu under följande försök. Kämpa på!

Prolaktin går inte att ta som enstaka prov via Werlabs, men det går utmärkt att ta som enstaka prov via www.Blodkollen.se Titta på deras sida under Provtagningsorter, så ser du på vilka adresser de finns, det är ibland på andra ställen än där Werlabs finns.

Hoppas allt går bra, ta hand om dig !
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2018-07-13 13:43:55 följande:

Tack för ditt svar, skönt att höra att ni fått liknande filmsnutt från er hysto. Min film var endast från då de klippte upp septum mellan äggledarna för att åtgärda hjärtformen men kanske kunde man även där se död vävnad. Jag vet inte riktigt hur det ser ut så jag får leta fram en hysto-film med död vävnad på Youtube. Jag har heller inte ifrågasatt varför jag fått olika besked men jag fick lite komplikationer efter operationen och har därför bett att få journalen, beroende på vad som står i den så ser jag om jag väljer att fråga dem eller inte. Lycka till mer era försök.

Vad fick du för komplikationer efter hysto? Jag har läst att man blöder en del och att mensen blir sen för många efteråt. Fick du mycket ont?
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2018-07-13 20:05:18 följande:

Jag skrev precis ett långt inlägg till Zwillinge86, kolla det så ser du vad jag fick för komplikationer. Först var man inne på att det var en allergisk reaktion mot något läkemedel jag fått men efter att ha skickat bilder till Yiannis så trodde han inte det längre. Men han kom inte med någon alternativ orsak. Jag ska kolla blodkollen för prolaktinet. Tack för tipset.

Jag har inboxat dig.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-07-14 13:55:45 följande:

Hej alla kämpare,

Efter att ha varit i Grekland i höstas och provat på naturlig väg hemma med hjälp av immunsupportbehandling tänkte vi hoppa på IVF tåget igen. 7e ?färska försöket? med hjälp av immunsupportbehandling.

Då jag misstänker att min ena äggledare inte heller funkar (har bara en från en utomkveds) så ger vi Ivf en sista chans...

Dr. D tror att vi inte heller lyckats pga min autoimmuna remautiska sjukdom så tänkte vi att vi skulle fortsätta ta hjälp av honom men även från en Ivf klinik härifrån. Detta blir vårt sista försök.

All tips och trix mottages på vitaminer, kost, aktiviter m.m.

Äter folsyra 5 mg varje dag, d vitamin samt omega 3. Är det något annat? Känns extra tungt att hoppa på Ivf igen men samtidigt har jag hoppet fortfarande efter 4 år av längtan .....

Tack!

Kolla upp ditt Prolaktinvärde, ska tas fastande i 12 tiimmar, tas före kl 10.00 på CD21. Ditt provsvar ska ligga runt det lägsta av referensvärdena som ditt labb har. Har man för högt kan det leda till minus eller missfall.

Man kan ej ta provet som enskilt prov genom Werlabs, men det kan man genom Blodkollen.se

Har man för högt värde så sänks med Pravidel eller Norprolac (båda receptbelagda tabletter i Sverige).
  • UndrandeSökare

Niskan- Förutom Prolaktinprov via Blodkollen.se så kan jag kan också tipsa dig om att ifall det inte funkar med Dr Ds behandling, och man vill och har råd, så kan man åka till Dt Gorgy i London och göra en större och dyrare utredning hos honom (större än den Dr D gör).

Det gjorde jag och min man och det visade sig att jag har för låga LAD-nivåer och behöver LIT-behandling för att lyckas få barn. Så vi kommer gå vidare med några LIT behandlingar nu innan nästa insättning

Dr D sysslar endast med en begränsad del av allt som Dr Beer höll på med, så det finns absolut mer hjälp att få om det krånglar, och Dr Ds behandling inte räcker.

ivfFalun är den enda svenska kliniken som sysslar med immunbehandling, kontakta gärna dem, finee lyckades via dem, samt Dr Ds behandling och Serums hysto.

Lycka till med din nästa ivf !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!