Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack! Nej, diagnosen är idiopatisk kronisk urtikaria, alltså kronisk urtikaria utan någon känd orsak. Vi testade att utesluta det ena efter det andra, men tydligen får vissa detta. Jag har haft min, och har fortf, i 1 1/2 år nu. Det är under kontroll med beh. men så orolig för att denna graviditet inte ska fortskrida. Hade velat ta typ kortison för säkerhetsskull men vet egentligen ingenting...:/
Vad står du på för behandling nu ? Aerius? Singulair?Epipen? Annat?
Du har ingen kortisonbehandling nu alls?
Skaldjur är ju ett känt allergen, så om du kan så skulle jag råda dig att äta så allergifri kost som möjligt.
Dietisterna vid allergikliniken kan hjälpa dig.
Jag är själv atopiker, har haft gräs och björkallergi hela livet, med tung medicinering. Det gav även korsallergi med allt spannmål. Men efter Allergivaccinering vid Allergikliniken under 3 års tid är jag nu helt medicinfri. Innan allergivaccineringen undvek jag helst spannmål men björk och gräs är ju svårare att undvika. Märker dock nu att efter allergivaccineringen har spannmålsallergin blivit väsentligt bättre.
Jag har nu efter 6 missfall och 2 immunutredningar utomlands, den senaste hos Dr Gorgy i London fått reda på att jag har för låga LAD- nivåer och behandlingen är LIT dvs Allergivaccinering fast med vita blodkroppar istället för pollen. Dock inte 3 år denns gång utan 3 gånger. Så vissa av oss behöver mycket Allergivaccinering för att fixa till sitt immunförsvar.
Jag hoppas att din nuvarande graviditet fortskrider, men så allergenfri kost som möjligt är klokt med tanke på dina nässelutslag. Om du planerar fler graviditeter så kan prednisolon vara ett bra val, det behandlas de flesta med här inkl Trombyl, Fragmin och Intralipid.
Lycka till !