• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

blomman18 skrev 2018-07-02 12:37:50 följande:
    Jag kanske ska göra mensblodtestet nu iallafall, känns inte som att det kan skada..

Som jag har förstått det gällande matchning, så är det matchningen mellan den som bär graviditeten och mannen, oavsett ÄD. Men här kan jag missuppfattat det hela. 

Oroande att man inte kan lita på provresultaten. Ekonomiskt kanske det ändå lönar sig med att göra allt på samma ställe, i London då. 
    Ja, gör gärna Mensblodtestet hemifrån och skicka via IvfSerum, de är bäst på det, jag brukar rekommendera det till alla med fertilitetsproblem. Om det finns baciller därinne så kan de störa implantationen när embryot försöker fästa och då blir det minus eller missfall. Så man ökar chanserna om man får bort ev. baciller.

DQ-alfa och LAD-problem är ett jättestort område. Jag tipsar att man kan läsa mer om det i "Is your body babyfriendly " boken.

IvfSerum skickar inte sina immunprover till USA, utan använder något lokalt labb i Grekland och tidigare patienter som har tagit prover via Serum har först fått ett provprovsvar, sen strax därefter tagit om samma prov via Dr Gorgy som skickar prover till USA och då fått helt motsatt provsvar. Så därför säkrast att alltid använda sig av samma labb. Både Dr D och Dr Gorgy skickar sina prover till USA och de provsvaren kan man lita på.

Lycka till med din immunutredning !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-07-02 17:04:43 följande:
    Hur länge tog du Fragmin? Och kortison?
    Fråga Dr D, han brukar låta dina blodprovssvar avgöra när man ska sluta med olika mediciner.
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-07-02 22:40:00 följande:

Hej alla.

Är det någon mer som inte får tag på Dr D?

Jag mailade både i torsdags och igår men har inte hört något än.

Han är ibland dålig på att svara på mail. Om det är bråttom, skicka ett nytt mail och skriv Urgent på ämnesraden så hoppas jag du får svar snart.
  • UndrandeSökare

Robsab- Troligtvis kommer Dr D kräva att du betalar 100euro för ett telefonsamtal med honom plus att du tar om hans USA-prover inför att du börjar med syskonförsök.

Det gjorde han bland annat med Missne som påbörjade syskonförsök 2017 (och fick sen son nr2 ni i februari 2018). Så kolla upp om ni ska resa till Aten för blodproverna, eller om det finns något labb där ni kan ta proverna och få rören utlämnade till er, och ni får sen skicka dem med Fedex själva, isåfall kan ni få alla remisser och papoer som behövs via Dr D.

Om ni ska skicka Dr Ds blodprover till USA i Stockholm via Fedex på Arlanda så kan ni prata med Ariellan, hon har gjort det.

• UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-07-03 10:32:49 följande:

Det har verkligen varit skitsvårt att få tag på Dr D det senaste. 4 mail skickade jag till honom ang att påbörja min IVF när han inte svarade mig eller ringde när han sagt att han skulle så påbörjade jag behandlingen ändå. Då tog det ett dygn sen så fick jag äntligen kontakt med honom varpå han sa att jag genast ska avsluta det jag påbörjat. Sjukt irriterande! För mig fungerade det inte att skriva "urgent", inte alls...

Lycka till med att få tag på honom!

Jättetråkigt att höra att du fått skicka 4 mail till Dr D, och han sen lovar ringa, men aldrig ringer dig.

Sen när du börjat med behandlingen hör han av sig och säger att du genast ska avbryta det du påbörjat ?!

Låter väldigt konstigt tycker jag....sa han varför du skulle avbryta????
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-07-03 13:44:44 följande:

Ja han hade glömt ge mig en del av behandlingsplanen så därför hade jag börjat fel tydligen. Skulle ha börjat på dag 21, inte dag 1 som det stod på mina papper jag har fått av honom. Så nu får jag vänta till 16 juli ist. Jäkligt segt!

Nämen?! Nu undrar jag ju verkligen vad Dr D håller på med? Det låter väldigt virrigt, t o m för att vara honom.

Nåja, hoppas du fått rätt behandlingsplan nu iaf.

Förstår att du blir irriterad på honom när han först inte ringer och sen ger dig en icke komplett behandlingsplan. Lycka till med behandlingen och hoppas allt går bra !
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-07-03 23:14:04 följande:

Jag hittar inte hagakliniken som man kan få dropp hos. Hittar bara en i Göteborg, är det någon som kan hänvisa mig till en hemsida eller dyl? :)

Det är den du har hittat, den ligger i Göteborg, du måste ta med dig IL-påsen själv.
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-07-04 10:06:09 följande:

En fråga angående IL-droppet. Ska till apotek idag och hoppas på att få ut medicinerna på receptet. Jag ser nu att jag inte har NaCl på receptet för att späda ut. För visst kommer det också som dropp och är receptbelagt? Hur gör ni, på klinik eller "privat", brukar ni ta outspätt?

Vad gäller hagakliniken kan jag informera att jag pratade med dem igår. De hade ingen möjlighet just nu att sätta dropp men bad mig återkomma i slutet av månaden. Semestertider antar jag... Men ja, nån annan kan ju ha bättre tur så ring ändå, eller är redan patient hos dem och då borde det såklart inte vara något problem att få hjälp snabbt där.

Jag inboxar dig
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!