• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

authentic- Dr D rekommenderar att alla kvinnor som försöker få barn, äter Folsyra, D-vitamin och Omega3 varje dag, så om du inte äter dem så kan du börja så fort som möjligt. Jag kan rekommendera Eskimo3 Pure kapslar
    (Omega 3) säljs på tex apotea.se.

Dr D brukar också rekommendera vissa kvinnor att ta Agnus Castus (Munkpeppar) för att förbättra äggkvaliteten, så det kan du köpa via Graviditetskollen.se av märket Lamberts.

Sen om du vill göra en immunutredning via Dr D så hör av dig så får du hans senaste mailadress av oss. Det är ett mycket bra tips att både boka in både immunutredning via Dr D och hysto med implantationssnitt hos Serum under samma resa till Aten för att öka chanserna att lyckas.

Välkommen hit !

• UndrandeSökare
    authentic skrev 2018-06-29 22:27:17 följande:
    Tack så jättemycket för alla tips och information!! <3

Jag har börjat äta Omega 3 igen. Åt det inför min första ivf och då det var den gången som ändå gick längst med ett tickande hjärta som slutade i MA i v15 sen. De andra ivferna har inte gått lika bra och omega 3 kan ju vara en faktor.

Har läst lite om munkpeppar men är lite osäker då min ägglossning och mens är som en klocka på 28 dagars. Förstått att munkpepparn kan strula till det lite. För vår del är det manlig faktor också.
    Omega3 fungerar milt blodförtunnande, det kan hjälpa delvis om det är en av sakerna man har problem med.

Vilka mediciner har du använt vid dina ivfer förutom Östrogen och Progesteron?
    Har du använt Trombyl eller Fragmin? Om inte, be din läkare om recept på det inför ert nästa försök.

Om man gör en immunutredning hos Dr D i Aten, så tar han en mängd blodprover och skickar till ett speciallabb i USA, och sen utifrån vad provsvaren visar så får man sen en personligt anpassad behandling med bland annat Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipiddropp. För vissa behövs även starkare mediciner som Neupogen och/eller Humira.
  • UndrandeSökare

Emma30- En utredning hos Dr D på Life clinic i Aten kostar ca 20.000kr, han tar vissa av proverna som Ole vill du ska ta, men inte alla.

En utredning hos Dr Gorgy i London kostar 35.000kr och han tar många fler prover vid sin utredning (därför är den dyrare). Man kan också be honom om fler prover mot betalning så han kan säkert ta alla proverna på Oles lista om du vill.

Ole i Danmark vill att du ska ta dessa prover:

TPO= Antikroppar mot sköldkörteln. Detta prov kan du själv ta mot betalning via Werlabs.se i Sverige. Ta deras Stora sköldkörtelpaket, där ingår både TSH, T3, T4, TPO och TRAK. (TPO och TRAK mäter antikroppar mot sköldkörteln). Gå in på Werlabs.se och kolla under Provtagningsorter om de finns i din närhet. Använd rabattkoden "LCHF" så blir det billigare hos Werlabs.

Anti-Dnaantikroppar, är ett av de prover som Dr D och Dr Gorgy tar vid sina utredningar.

Beta2 glykoprotein= Blodkoagulationsprov, ingår i både Dr Ds och Dr Gorgys utredningar.

HLA ingår vid Dr Gorgys utredning.

Hoppas jag har kunnat vara till lite hjälp !

• UndrandeSökare
    authentic skrev 2018-07-01 20:37:22 följande:

Vi går hos Carl von Linne i Uppsala och jag har frågat om Trombyl, Fragmin osv men de skriver inte ut sådant då de anser att jag inte behöver det. Tror inte de skriver ut detta till någon dock.

Vi har gjort 3 ivf:er än så länge som lett till ET och 1 FET för varje ivf. 1 graviditet med MA i v.15 samt 2 kemiska graviditeter har det blivit. Jag har provat både långa och korta och kommit fram till att långa är det som passar min kropp. Provat enbart menopur, enbart Gonal-F och en blandning av båda. Alla gav ungefär samma resultat. Det finns inget hos mig som pekar på svårigheter utan det är min man som har gravt nedsatta spermier med ca. 3 miljoner simmare.

I augusti kommer vi att köpa ett 3-pack nya försök och inför detta tänker jag under sommaren gå ner i vikt, bmi på 27, proppa i karln zink, folsyra och q10.

Det är först om dessa 3 försök inte ger något som vi kommer att söka oss utomlands och eftersom jag är en planerarperson så känns det bra att läsa lite i denna tråd redan nu så man är förberedd. Mensprovet kommer jag absolut att göra så fort Serum har öppnat igen efter sin sommarstängning.

Får du inte tag på recept på Trombyl 75mg, så kan du köpa receptfria Albyl Minor 250 mg på svenska apotek. Man delar varje tablett i 3 delar och tar en tredjedelstablett per dag (för att komma ner i rätt dos ca 75-80mg, msn får max ta 100mg). Du kan också köpa speciella Tablettdelare på Apoteket (så slipper du försöka dela tabletterna med en kniv. Albyl Minor iinnehåller samma sak som Trombyl, enda skillnaden är dosen, och fungerar milt blodförtunnande. De kan förhindra en blodpropp som kan bildas när embryot försöker fästa. Blir det proppar så blir det endera minus eller missfall.

Mensprovet kan du göra redan nu, Serum har stängt under Augusti månad.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-01 22:09:55 följande:

Priserna i Aten hos Life Clinic ser ut som följer nedan. Min fråga är ... ska jag välja uppföljning fram till en förlossning eller bara fram till en gravidtet (och i sånt fall i vecka i gravidteten menas)?

"Cost

The American immune tests (Chicago) will cost 950 euros + 50 the courier.

Also there are some additional blood tests that can be done in Athens. If you will need them, and according to what you will need, there is an extra cost of 170-250 euros.

The consultation, the immune review of the tests, the treatment plan and the follow up till the end of the pregnancy will cost 1250 euros. (150 consultation, 650 for the follow up till a successful pregnancy, 450 euros for the follow up, up to the delivery) or 800 euros up to the successful pregnancy if you don?t require or want the pregnancy follow up. In this case if you will request for it separate, it will be a cost of 500 euros."

Uppföljning fram till graviditet betyder fram till att du plussar (positivt på Clearblue urinsticka eller blodprov som mäter hcg). Vanligen v.4 i graviditeten.

Jag blir alltid jättelätt gravid så vi valde att betala fram till förlossning direkt.

Du kan välja själv hur du vill göra om du betalar till förlossning direkt eller först till plus och sen resten.
  • UndrandeSökare
    blomman18 skrev 2018-07-01 22:13:19 följande:

Hej!

Jag och min man blev gravida för ca ett år sen. Det gick på första försöket, men det visade sig tyvärr att fostret va svårt sjukt och vi avbröt graviditeten. Efter det blir jag inte gravid. Jag gjorde en månad ett graviditetstest när mensen kom och då såg jag ett svagt plus. En kemisk graviditet alltså. Jag började gå hos Marie för andra anledningar än immunbehandling. Men när vi började diskutera immunspåret så kände jag att jag passade in på att jag aldrig blir sjuk (förkyld, influensa..). Har inga andra sjukdomar. Gjorde testet och det visade sig att jag har skyhöga NK- celler (CD16/+56+3) och låga CD3 och CD19. Testade strax efter ägglossning, vet inte om det hade betydelse. Nu har jag testat en cykel med hela paketet- IL, kortison, trombyl, fragmin. Äter även D-vitamin och omega 3 i höga doser. Jag äter sedan 2 veckor tillbaka 25 mg levaxin, visade sig att jag hade TSH 3,8. Jag känner tyvärr att det inte tagit sig denna gång. Förstår att det kan ta några försök men som jag förstår det så blir kroppen bara mer och mer aggressiv efter alla försök så jag vill snabbt ha rätt hjälp. 

Funderar på att besöka Dr D. Jag har ju helt klart immunproblem. Men vad jag förstår så kan det vara autoimmuna eller alloimmuna problem. Jag är väldigt orolig att vi skulle ha dq- alpha match, för som jag förstår det kan det gå bra första gången/-erna i dessa fall men att det sen tar stop. Eller kan det finnas andra anledningar till att det funkar första gången men inte andra utöver dq- alpha problematik?

Jag är förkyld max en gång varannat år och influensa tror jag aldrig att jag haft. Det kanske ändå talar för att det finns ett annat immunproblem än dq- alpha match. 

Och eftersom att Dr D inte kollar dq-alpha (som jag uppfattat det), så kanske jag skulle söka mig direkt till London istället? Eller kan Serum göra endast den delen?

Funderar också på mensblodtestet. Men eftersom att jag tidigare blev gravid så lätt första gången så har jag svårt att tänka mig att det skulle va ett problem i det hela. Men jag kan ha fel.. Vi är strax under 30 år båda två.

Vore så tacksam för svar, finns så mycket kunskap i denna tråd. 

Jag och min man har gjort utredning hos både Dr D i Aten och Dr Gorgy. Så du kan fråga mig om du har frågor. Klicka på mitt blåmarkerade namn så kan du läsa hela vår fertilitetshistoria.

Ja, det stämmer Dr D sysslar inte med LAD/LIT, DQ-alfa etc så vill du ta de proverna så rekommenderar jag dig att vända dig till Dr Gorgy för utredning.

Du kan inboxa mig (skicka privat meddelande) om du har frågor så ska jag hjälpa dig vidare.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-01 22:44:49 följande:

Nu kanske jag är för petig, men en behandlares hemsida är ju också viktig för att locka in patienter/kunder. Om man jämför Dr Ds och Dr Gs hemsidor så ser Dr Ds väldigt amatöraktig ut. Man ser inte ens ett ordentligt foto på läkaren. Dom har ett gmail epostadress. Och dom har ingen fb-sida kopplad till sin klinik, där folk kan lämna synpunkter. Är jag lite nojig nu eller vad tycker ni andra? 

www.lifeclinic.gr/

www.fertility-academy.co.uk/about-us/dr-a-gorgy/

Jo, det är stor skillnad på olika kliniker.

Dr D har i många år jobbat ensam, nu tror jag han har anställt en sekreterare, medan Dr Gorgy har en stab av personer under sig.

Sen är det nog skillnad på vad olika kliniker priorierar, om de vill lägga tid och pengar på en flashig hemsida. Dr D har inte haft nråga problem att få massor med kunder ändå, så han kanske inte har prioriterat en mer avancerad hemsida på grund av det.
  • UndrandeSökare
    Perrelli om beslutet att börja medicinera
    Publicerad 1 jul 2018 kl 07.00

Efter sju missfall läste Charlotte Perrelli Jensen om ett sätt öka chanserna att få behålla barnet som hon och maken nu väntar. Här berättar sångerskan öppenhjärtigt om havandeskapet, kärleken till Anders och familjelivet och det hårda arbetet under Diggiloo-turnén.

? Den här gången har jag sänkt min motståndskraft med kortison för att jag inte ska stöta bort fostret. Jag är inte svullen bara av graviditeten utan kanske främst av kortisonet. Men jag kände att det var det alternativet jag hade, säger den 43-åriga artisten.

Vilken graviditetsvecka är du i?

? Tidigare har jag varit så enormt transparent med det, men den här gången vill jag behålla det för mig själv. Det blir ingenting under sommaren, utan det kommer att komma i höst.

Apropå kortisonet som du äter nu har du ju gjort en viktresa några gånger, bland annat inför Melodifestivalen 2008 och bröllopet 2013. Påverkar inte kortisonet vikten?

? Jo, det gör det absolut. Jag har gått upp väldigt mycket i vikt nu och framför allt har jag svullnat i kroppen och ansiktet. Det är smällar man får ta. Jag är inte svullen bara av graviditeten utan kanske främst av kortisonet. Men jag kände att det var det alternativet jag hade för att kroppen skulle klara av att behålla det här barnet. Jag kommer inte att äta kortison under hela resan heller, ganska snart kommer jag sluta med det. Man kan hoppas att kroppen stabiliserar sig då och kanske tappar lite vatten som jag ansamlar i onödan. 

? Samtidigt känner jag att det här är sista gången som jag är gravid. Skit samma om det är så att jag går upp fem kilo mer eller mindre, det spelar inte så stor roll. Den viktresan har jag gjort så många gånger att jag kan ta tag i den sedan, om det blir en bebis.

Har du ätit kortison vid tidigare graviditeter också?

? Nej, det här är första gången och jag tror att det är därför graviditeten fungerar. På grund av att det inte har fungerat förut har jag läst mig till själv att om man sänker immunförsvaret kan kroppen klara av att inte stöta bort fostret. Det här är ett helt nytt kort.

Varför skriver du boken "Flickan från Småland"?

? Den handlar om mitt liv, min uppväxt, min resa, hur den har sett ut, till att ta mig dit jag är i dag. Den handlar inte alls om att hänga ut någon hit och dit. Den är inte helt färdig, men det ska bli kul när den kommer ut 15 oktober.

Läs resten av artikeln här:

www.expressen.se/noje/perrelli-om-beslutet-att-borja-medicinera/
  • UndrandeSökare
    authentic skrev 2018-07-02 13:14:48 följande:
    Tack, jag ska absolut köpa Albyl minor på apoteket och följa ditt råd. Städade här hemma igår och hittade gamla fragmin sprutor som jag hade under en knäoperation men bäst före datumet var 2015, så nära men ändå så långt borta :p
    Ja gör gärna ivfSerums Mensblodtest, samt köp gärna Albyl Minor 250mg, de kan ha det bakom disken på apoteket så man kan behöva fråga efter det.
    Eller beställ direkt från tex www.apotea.se
    www.apotea.se/albyl-minor-250-mg-50-tabletter

Samt köp en Tablettdelare, så blir det enklare att dela tabletterna:
    www.apotea.se/tablettdelare-plast
    www.apotea.se/tablettdelare-1

Köp boken och läs den, den är jättebra:
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
    www.adlibris.com/se/bok/is-your-body-baby-friendly-9780978507800

Kom ihåg att äta Omega3, D-vitamin och folsyra dagligen !

Life clinic, Aten, Grekland
    En immunutredning kostar ca 20.000kr
    Om du vill göra en immunutredning hos Dr D på Life clinic, så skicka bara ett mail till honom och säg att du har fertilitetsproblem och vill göra en immunutredning. Då kommer han att maila dig sin prislista samt ett patientformulär som ni fyller i och mailar tillbaka. Han är duktig på immunutredningar och immunproblem.
    Tar blodprover och skickar dem till ett speciallabb i USA för analys.
    De vanligaste medicineringen består av Intralipiddropp, Prednisolon, Fragminsprutor och Trombyltabletter. Men beroende på vad blodproven visar så kan man också behöva använda andra starkare mediciner som Neupogen och/eller Humira eller annat. Här är hans epostadress:
    [email protected]

Kliniken Serum, Aten Grekland
    Hysto med implanteringssnitt kostar 1650euro, Mensblodtestet 300euro
    Om du vill bli patient hos dem så börjar man med att fylla i deras Questionarie (Patientformulär): www.ivfserum.com/questionaire/

Efter du fyllt i det och mailat in så kommer Katie på Serum att svara dig via mail och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. Serum är mycket duktiga på Mensblodtest, Hysto med inplanteringssnitt, Sperm dna fragmentationstest (det bästa spermatestet, visar mycket mer än spermatesten som finns i Sverige, man får resultat på 4 timmar,) och gör också Äggdonation och Embryodonation.
    Vill du ha deras prislista så säg det bara till Katie så mailar hon dig prislistan.

Dr Gorgy, London
    En immunutredning kostar ca 35.000kr
    Vill man bli patient hos Dr Gorgy i London och göra immunutredning där så
    kan man börja med att dels läsa på hans hemsida, det finns mycket bra info där:
    www.fertility-academy.co.uk/has-your-ivf-been-unsuccessful-so-far/
    Prislistan: www.fertility-academy.co.uk/fees/

Sen ringer man och bokar tid genom att prata med någon av hans sekreterare, hon kommer du också att maila dig klinikens patientformulär, som ni fyller i och skickar tillbaka. Man kan inte boka tid via mail, endast via telefon. Telnr till The Fertility and Gynecology Academy  0044- 20 7224 1880

Dessutom rekommenderar jag att man läser igenom dessa 2 trådar, den första är 7 sidor och den andra ca 300. Jag läste igenom allt på dessa sidor, från första till sista sidan innan jag ringde och bokade tid på Dr Gorgys klinik. Det lär man sig mycket på, och då är man helt förberedd och vet vad man ska förvänta sig, vet vilka frågor man ska ställa och vad man ska ha med sig, etc.

www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1
    www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!