• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Till alla itråden- Det brinner rejält strax utanför Aten nu, ett 15-tal bränder, temperatur uppemot 40 grader, och minst 74 döda och 187 skadade.

UD uppmanar svenskar på väg till Grekland att följa Grekiska media och instruktioner från de Grekiska myndigheterna.

Så ni som är på väg till Aten snart håll er uppdaterade om vad media säger om detta !

• UndrandeSökare
    PeeWee44 skrev 2018-07-26 06:49:54 följande:

Vi fick inte garantin. Så nu måste vi fundera och skicka frågor till dom innan vi bestämmer oss. :(

Tråkigt att ni inte fick babygarantin i Ryssland, jag vet att ni ville ha den. Blev ni nekade garanti enbart pgr av formen på din livmoder? Eller vilka fler anledningar gav kliniken?

Vad kostar det om ni går vidare med en insättning utan garantin? Har ni redan valt både den kvinnliga och den manliga donatorn nu?
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-26 10:08:19 följande:

Bara en reflektion ... om säker många andra konstaterat ... ringt nu till allt från min vårdcentral, medicinmottagningen på mitt närmaste sjukhus, kvinnoklinik, verksamhetschefer för diverse övriga avdelningar på sjukhus, högsta tuppen på sjukhuset etc och INGEN vill koppla på Intralipid inför ett IVF. Så jäkla galet vad efter Sverige är på den fronten. Man blir alldeles matt! 

Ja, det är svårt att få hjälp med droppsättning om man inte har ordination från en svensk läkare. Det är därför så många åker till privatklinikerna och betalar för det. 650kr kostar det i Göteborg.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-26 15:39:08 följande:

Någon här som ansökt och fått ersättning från FK för behandlingarna i Aten?

Solkattan försökte och fick nej. Immunbehandling är inte erkänt som behandlingsmetod i Sverige, därför inga pengar från F-kassan.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-07-30 12:28:22 följande:

Om jag inte minns fel så var det någon i tråden längre tillbaka som födde typ runt v 24. Är det någon som vet hur det gick och varför bebisen kom så tidigt?

Undrar för att jag nu ligger inne på förlossningen, med förkortad livmodertapp och feber.

Behöver egentligen dropp men det ger dom ju inte här...

Är i vecka 23+0, alltså vecka 24 idag.

Ja, det var en tjej som födde en son i v.20-23 pgr av hennes immunförsvar, hon hade mycket problem med det. Vet inte om barnet överlevde eller ej, hon försvann från tråden sen helt och hållet.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-07-31 10:22:19 följande:

Hej! En fråga till er gravida där ute eller som har fått barn med hjälp av Grekland ..

Hur länge tog nu blodförtunnande under graviditeten alt. Clexane / trombyl?

Hur mycket kortison på ett ungefär? Var det också under hela graviditeten?

Har du gjort utredning hos Dr D?

Allt beror på vad dina blodprover hos Dr D visade.

Det är helt individuellt med alla mediciner.

Dr Ds utredning visade att jag har blodkoagulationssjukdom, och alla som har det måste ta Trombyl till v.36 och Fragmin till 6 veckor efter förlossning.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-07-27 20:18:05 följande:

Ingick behandlingen med mediciner hos Dr D för 1900£?

Jag har frågat när man kan få receptet så man kan starta behandlingen men inget svar och för mig de va i tisdags jag mejlade direkt med frågan när hon hade svarat mig. 

Förr ingick recept, nu vet jag inte längre, har sett att Dr D börjat ta betalt för att skicka recept iallafall.

Hoppas du får svar snart, annars maila igen. Dr D brukar ha semester hela augusti månad varje år.

Jag vet tyvärr inte vilka datum som gäller för Life clinic 2018. Serum har semesterstängt 28 juli till 27 augusti 2018 har jag för mig.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-08-02 09:48:18 följande:

Ok, tack. Jag är i vecka 7 just nu och följer schemat jag har fått. Håller tummar och tår för denna graviditet går hela vägen .. 4 år försök plus 6 bakomliggande Ivf så har detta skett på naturlig väg.

Grattis till plus. Tar du hcgblodpgov regelbundet?

Har du gjort vul och sett om det finns ett foster med hjärtslag därinne?

Det brukar jag göra vid alla mina graviditeter runt v.8+0, för då ska man kunna se foster med hjärtslag om allt är normalt.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-08-02 09:48:18 följande:

Ok, tack. Jag är i vecka 7 just nu och följer schemat jag har fått. Håller tummar och tår för denna graviditet går hela vägen .. 4 år försök plus 6 bakomliggande Ivf så har detta skett på naturlig väg.

Går du hos Marie på Fertilitetplus eller hos Dr D i Aten?
  • UndrandeSökare
    astmatiker skrev 2018-08-05 11:10:01 följande:

Undrande sökare: Vad tråkigt med missfallen. Hoppas att ni är på rätt spår nu med LIT-behandlingarna!

Jag har gjort ÄD hos AVA Peter. Vi var inne på att göra dubbeldonation då Penny på Serum dömt ut min mans spermier och jag är över 40 men Olga på AVA Peter hävdade starkt att det inte var nödvändigt utan att vi bara skulle köra ÄD. Hon hade rätt! Vi lyckades ju på första försöket och jag körde aldrig någon immunsupport från Dr D. Dock ingick prednisolon och Clexane i behandlingen samt att jag anammat Dr Ds övriga ordinationer med omega 3, vitamin D osv. På eget bevåg tog jag också prednisolon längre än vad AVA Peter ordinerat  och följde FBC ungefär halvvägs in i graviditeten. När allt sett bra ut så länge började jag slappna av och trappa ut kortisonet. Tog sen lägre och lägre dos och slutade med kortison ca v 25. Kanske dumt att göra såhär men jag var så innerligt trött på alla dropp och provtagningar etc så jag valde att chansa. Vi hade nämligen köpt baby-garanti-paketet och fick ut många fina embryon så därav att jag vågade chansa lite.

Lycka till med ert nästa försök nu! Jag håller alla tummar för dig och er andra här inne som kämpar.

Tack för lycka till !

Enbart ÄD är omöjligt för oss och vi har 5 embryon som är normala efter PGS i frysen hos Avaclinic i Riga,, så vi kommer fortsätta där.

Ryssland är inget vi kan tänka oss varken nu eller sen. Jag vet nu att det är LIT som är mitt problem efyer utredningen i London, och AvaPeter sysslar inte med LIT, så vi kommer gå vi gå vidare med det och hysto hos Serum.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!