• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

shivalilla skrev 2018-08-17 14:36:00 följande:

Hej alla medsystrar, hoppas ni har blivit lite stärkta av den långa, varma sommaren så ni har kraft att orka med alla vedermödor vi går igenom!

Jag har samma fundering som Daisy 80 hade igår angående omega 3- är det verkligen 1500 mg två gånger om dagen han menar? Är inte det väldigt, väldigt mycket? Tidigare har jag blivit rekommenderad en betydligt mindre mängd i samband med försök. 

Tacksam om någon vet!

Jag håller med dig om att det är en hög dos Omega3 shivalilla, och när jag började med Dr Ds behandling för flera år sen försökte jag ta hög dos Omega3, men blev så yr i huvudet att jag fick sluta med det.

Jag fick sen tips av andra här itråden att börja använda Eskimo 3 pure kapslar, så det har jag gjort sen dess. Jag tar 1 kapsel per dag. Innehåller 1000mg fiskolja och det fungerar bra för mig. De säljs på tex apotea.se

Testa gärna dem om du vill.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2018-08-19 12:06:16 följande:

Tack! Ja, det var så han sa till mig med att ibland bra/dålig cykel jag undrade vad han baserade det på? Fick inte klarhet jag heller mer än att mina fbc alltid såg bra ut... därav jag undrade vad ett bra östrogenvärde är...

Men tack ändå!:)

Min cyklel de två senaste månaderna nu efter hysto hos peny har varit helt fantastiska så den har verkligen gjort skillnad - så du har ngt att se fram emot, ångrar så att jag ej gjorde denna tidigare... men, men...,

Det låter bra att hyston verkligen gjorde skillnad

Har du kontaktat Dr Gorgy nu också ang immunutredning hos honom?

Dr Gorgy har sagt till en annan av hans patienter att man ska ha 800-1000 pmol/L på cd 5 i östradiol, annars behöver man östrogentillskott tex äöstrogenplåster.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2018-08-19 12:06:16 följande:

Tack! Ja, det var så han sa till mig med att ibland bra/dålig cykel jag undrade vad han baserade det på? Fick inte klarhet jag heller mer än att mina fbc alltid såg bra ut... därav jag undrade vad ett bra östrogenvärde är...

Men tack ändå!:)

Min cyklel de två senaste månaderna nu efter hysto hos peny har varit helt fantastiska så den har verkligen gjort skillnad - så du har ngt att se fram emot, ångrar så att jag ej gjorde denna tidigare... men, men...,

Hur långa var dina menscykler ungefär innan hysto?

Och hur långa är de nu efter hysto?

Tog de bort något vid din hysto? Död vävnad, polyper, myom etc ?

Har ni kvar några embryon i frysen?
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-08-20 12:22:49 följande:

Någon som har gjort IVF hos Serum?

Vet ni deras priser och hur de går till med IVF med egna ägg?

Samt vad kostar ett IVF försök med donerat ägg och egna spermier?

Vi är inne på IVF nästa år om de ej går själv med immunbehandling. Däremot vet vi inte riktigt hur vi ska gå vidare mer än att göra ett hysterskopi hos Serum igen innan vi ens gör IVF.

Velar på om man ska ta svensk IVF klinik eller Grekland.

Vill ju ha höga chanser.

Men nu försöker vi själva men har såna klumpar i mensen att de rekommenderade mig att äta acetylsalicylsyra, däremot är de ju de jag har ätit denna månaden.

Serum har semesterstängt just nu till 27 augusti 2018, men maila Katie på Serum och be att du får deras aktuella prislista så kommer hon maila den till dig.

I den hittar du alla prisuppgifter du behöver om ivf etc

Katie brukar svara på mail även nu när kliniken har semesterstängt.
  • UndrandeSökare
    daisy80 skrev 2018-08-22 09:19:12 följande:

Jag tänkte ta mensblodtestet nu vid nästa mens. Hur vanligt är det egentligen att de hittar något? Verkar ganska vanligt här i tråden? Hursomhelst så har jag samma fundering, man vill ju liksom inte slösa en ÄL som du säger :) men då kanske det går lika bra att köra på då :)

Jag har varit aktiv i denna tråd i flera års tid och hos

den absoluta majoriteten (faktiskt i stort sett NÄSTAN alla) som har gjort Mensblodtestet och berättat om det här, så har någon infektion hittats (de testar ju för massor av olika baciller).

Har man baciller därinne så försämrar de implantationsmöjligheterna för embryot och då kan resultatet bli minus eller missfall.

Så det är absolut värt att göra testet och få behandling (om baciller hittas) för du ökar ju chanserna att få barn sen om du får bort bacillerna.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-22 11:50:48 följande:

Ja här inne är det vanligt, men det beror väl mest på att personer som inte har riktigt svåra fertilitetsproblem inte heller söker sig hit och gör testet. Utslaget på en mer heterogen grupp skulle nog vara annorlunda, men för oss som testat mycket och fortfarande kämpar kan nog infektioner i livmodern vara en nyckel till framgång. Men om du frågar för att du funderar kring om ?de alltid hittar nåt? för att vi är en grupp som det går att tjäna pengar på så vet jag att det finns folk i tråden vars tester varit negativa. :)

Ja, det stämmer. Jag en av dem som gjort Mensblodtestet och inga infektioner hittades så vi slapp antibiotika helt och hållet. Men jag har sett att testet och behandlingen gynnar så många, så rekommenderar det ändå till alla med fertilitetsproblem.

Om du tänker göra testet, så börja redan nu med att införskaffa de 5 saker du behöver i god tid innan mensen kommer.

Man behöver

En vadderad påse av minsta storlek,

några frimärken,

koksaltlösning (att späda blodet med i urinprovröret så det inte torkar in på vägen till labbet),

urinprovrör med skruvkork och

informationsmaterialet inkl adress att posta till som du hittar om du googlar på ivfserum infection screening.
  • UndrandeSökare
    daisy80 skrev 2018-08-22 15:28:42 följande:

Tack, vilken bra lista. Jag tror jag har allt det hemma (lånat lite från jobbet..) Det går alltså bra med koksalt, dvs natriumklorid? Eller kokat, kallt vatten har jag för mig att jag läste. 

Man kan köpa både urinprovrör med skruvkork och koksaltlösning (natriumklorid) på Apoteket, men om man inte har det, så går det med kokat vatten med salt i som fått kallna helt också.

All info hittar du i infomaterialet om du googlar på

Ivfserum infection screening så hittar du det.

Jag skrev ut infomaterialet på papper och köpte alla de andra sakerna och samlade allt i en kasse hemma i god tid innan mensen skulle börja, så slipper man ut och införskaffa allt efter mensen redan börjat.

Lycka till med testet !
  • UndrandeSökare
    AnnaVera skrev 2018-08-23 11:36:09 följande:

Härligt att höra att du har lyckats! Grattis :))

Känns lättare att fortsätta med kuren när man får höra personer som det gått bra för efter behandling. Fick också påvisat Ureaplasma plus två andra baciller så hoppas det är de som spökar.

Använd gärna Probiotika under tiden du tar en lång antibiotikakur, det skyddar magen. Probiotika säljs receptfritt på Apoteket, det finns flera olika märken. Du kan be apotekspersonalen om hjälp så visar dig de olika sorter de har.
  • UndrandeSökare
    daisy80 skrev 2018-08-23 13:35:25 följande:

En fråga till er som gjort mensblodtestet: såhär står det på hemsidan: ?We also offer the Gene Diagnosis test for HHV- 6 separately ? ?100, or a ?10-in-1? test which includes the above Gene Diagnosis tests apart from HHV-6 for ?170.?

Vad menar dom? Är detta ett tredje test som man kan lägga till, som inte ingår i Gene diagnosis? Jag vill gärna testa allt som går. Tycker det är lite otydligt.. nån som kan förtydliga? Fick mens idag så tänkte få detta gjort nu :)

Du ska göra BÅDE det som heter Locus Medicus (det är Hidden chlamydiatestet) och 11 in one dessa två tillsammans blir 300euro.

Maila Katie på Serum annars och fråga om du är osäker hur du ska göra.
  • UndrandeSökare
    AnnaVera skrev 2018-08-24 00:41:48 följande:

Helt sjukt egentligen att man i Sverige inte gör detta till rutin under utredning. Eller att man testas i samband med cellprovet så det inte ens hinner bli utredning. Så mycket lidande det hade minskat för många.. Men det är en annan diskussion!

Jag köpte faktiskt tack vare tidigare tips här i tråden, ProbiMage, även hon på apoteket rekommenderade det. Så jag upplever inga problem alls med Doxycyklin.

Enda gångerna är när vi tar 4x250 mg av Azithromycin, jäääävlar vad magen reagerar. Tagit två ggr, en gång kvar.

Redan efter 20 minuter så känns det som magsjukekramper. Har tagit dem på kvällen, så man kan ligga ner tills det gått över, tar några timmar. Haha fy alltså!

- Skogskantarellen

När jag kollar mina provresultat så är det Ureaplasma species.

Ja, det är synd att Mensblodprov inte görs i Sverige. Sverige är långt efter många andra länder när det gäller fertilitetproblem. Men det är tur att det finns bättre hjälp utomlands och att internet och Familjeliv finns så vi kan hitta den hjälpen !
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!