Anonym (Brusten) skrev 2024-09-17 00:12:20 följande:
Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Hej! Inte en dag går utan att jag funderar över hur du mår. Jag kommer på mig själv, att hela jag stannar upp för en stund, för i min fantasi blev det vi, i min fantasi kunde jag hjälpa dig, stötta dig genom din tuffa period, hjälpa dig att läka, att igen våga lita.
Men jag var tvungen att bryta mig loss från våra träffar, jag var tvungen att göra ett avslut.
Det kändes som att du var för rädd för att berätta för mig att känslorna var ömsesidiga, jag behövde den bekräftelsen där och då.
Jag vågar iallafall tro att det var ömsesidigt, du betedde dig iallafall så, du såg mig på ett speciellt vis så som ingen annan varit i närheten av, du tog på mig med dina värmande händer, du utstrålade en kärlek finare en något jag skådat, jag kände din värme när du stod på andra sidan rummet.
Jag beundrar dig men nu sörjer jag dig, jag försöker lära mig att acceptera ett liv helt utan dig, men det är svårt fastän jag blivit kär i en helt fantastisk kille som jag snart kallar sambo.
Jag älskar din person, men nu behöver jag släppa taget om dig. Må gott!
Så vackert skrivet! Så direkt från hjärtat och innerligt.
När jag läser tänker jag att det var synd att du själv inte sa till den här personen att du hade känslor? Eller gjorde du det? Jag uppfattade inte det som så när jag läste.
Tänker att så mycket liksom verkar ha gått er två förbi på grund av bådas rädsla för att uttala en stark och fin känsla er emellan. Att det fanns något väldigt speciellt och en fin energi och kärlek i rummet när ni sågs. Att det borde få utforskas mer.
Men jag förstår. Själv är jag så att jag har inga problem alls med att visa känslor, bekräfta det ömsesidiga, ta initiativ, vara intim och nära. Älskar det. Finns inget finare än kärleken, åtrån, längtan och passion. Att lyssna, samtala, eller bara sitta och titta in i varandras ögon, le. MEN allt det här, det vill säga egentligen hela mitt jag, kan jag bara visa om jag helt säkert vet att det är ömsesidigt. Jag behöver få höra i ord att det jag ser och känner är ömsesidigt. Från den andra.
På grund av tidigare händelser är jag nämligen väldigt försiktig och vågar inte alltid säga att jag har känslor. Alltså vara den som säger det först. Även om jag säkert visar på miljoner andra subtila sätt, och även om jag känner att det finns något där i värmen och energin så är jag försiktig. Är rädd för att ha haft fel. Att bli förlöjligad. Eller att allt bara var min egen fantasi.
Kanske känner den som du älskar som person och som gör så starkt intryck på dig, så som jag gör ovan. Isåfall är det ju synd, ja förbaskat synd, att ni två inte fick uppleva varandra, prata om det ni känner, ta till vara på allt och att ni tillsammans kunde utforska livets alla mysterier och gåvor...