• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-10-05 03:39:34 följande:

Ja tänker på dig fortfarande imellanåt, ibland känns det som om tankarna på dig kommer vissa tider på året..antagligen dom gånger du traumatiserade mig som mest.. ja går igenom många saker du sa o gjorde! Inser att ja var dum som föll för dig, för du kan inte älska nån annan utom dig själv! Ja har aldrig upplevt att någon kan göra så mycket skada som du.. ja trodde att mina ex var dåliga.. men jämfört mot dig var dom bra! VÄLDIGT BRA! Ingen av dom fick mig att känna mig så värdelös o oduglig som du fick mig att känna, ingen av dom fick mig att tvivla på mig själv så som du.. ja drömmer fortfarande om de du gjorde.. ja drömmer om annat oxå.. men de betyder att ja var iaf ärlig me mina känslor, de var inte du! 

Ja har aldrig älskat någon så som ja älskade dig..o de kommer ja aldrig att göra igen! Inte dig heller!

❤️
  • Anonym (Enigma)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-10-05 03:22:45 följande:
    Who do you "still love"?
    .......
  • Anonym (Vad göra?)

"Hur kan jag vinna tillbaka dig? Jag vet att jag gick för fort fram trots vi kom överens om att vi skulle ta det chill 
    Vi kan väl ha något litet, hur litet kan du bestämma. Känner mig hel när jag är med dig, och någonstans inom mig tror jag att du känner samma. De springer efter mig men det finns ingen som du"

• Anonym ($$)

Jag ger upp. Släpper dig. Önskar dig ett bra liv. Jag kommer fasa ut dig ur mitt liv försiktigt så du inte förstår vad som händer riktigt, men mentalt släpper jag dig redan nu idag. Du är för mig nu bara en vän fast du fick mig att falla med flit, som ett litet spel. Men snart kommer du bli en av mina kompisar, sen en bekant, sen någon jag brukade känna. 

• Anonym (SP)

Jag hoppas att det kommer den natten när jag somnar i din famn. Hjärta

• Anonym (Z)

Tråkigt att vår vänskap behövde ta slut. Du tror nog att vi kommer repa oss med tid som vi gjort förut men jag är trött på din avundsjuka och missunnsamhet. Har insett att det är du som tävlar, inte jag. Jag känner mig inte ett dugg hotad av dig men det beror kanske på att jag inte tvivlar på mig själv så som du gör. Oavsett beter sig inte en vän så som du gör. Man blir glad för varandra. Därav kan jag inte ha dig i mitt liv privat för jag känner väldigt starkt att du skulle hugga mig i ryggen om du fick möjlighet och det gynnade dig själv.  Jag tror det är på grund av detta din förra närmsta vän tog avstånd från dig men den insikten saknar du. Andra går vidare och går om dig och det svider något fruktansvärt eller hur? Inte en enda gång har du tvekat på din egna kapacitet och att det kanske är där det brister, att man inte anser dig besitta kvalitéerna man söker, istället vänder du det utåt och snackar istället ner alla som får möjligheter. Möjligheter du hade tagit om du fick chansen. Usch. Det sägs man ska tro folk när de visar en vem de är och du har visat mig, flera gånger om. Nu tror jag dig.

• 1omtänksam

Mitt sista inlägg. 

Till henne. 
    Om henne. 
    Inatt grät jag i massor. Hela kudden blev blöt av tårar. Hade ångest. För plötsligt blev livet inte alls som jag tänkt mig. Mitt glada jag är borta. Känner mig helt likgiltig. Allt är bara samma, samma. Jag vet inte längre vad jag vill, eller vad jag längtar efter. Vem jag kan lita på. Eller ens hur min framtid kommer att bli. Om jag ens har någon. Allt är ovisst på olika sätt och vis. 
    Du kommer upp i mina tankar ofta igen.Trött på att ha dig där. Trött på att sitta och lyssna på andra människor som aldrig lyssnar tillbaka. Trött på att bekräfta. Trött på att få höra hur fin och vacker person jag är, för att sen förstä att ingenting av orden menas. 
    Ingenting menas. Allt var och är bara massa prat. Någonting som i stunden slängs ut. Men du/ni som säger allt detta, tänk på att mottagaren tror på det du/ni säger och kanske fakriskt ser fram emot att träffa just dig. 
    Det gäller att vara varsam 
    mot andra människor. 
    Mena det du säger 
    och gör det du säger. 
    Du och jag kommer aldrig mer att ses förstår jag. Du vill inte. Allt du överhuvudtaget sa till mig var bara i stunden och saker du bara hävde ur dig där och då. Jag lyssnade på dig, du blev förtrolig, du sa du litade på mig. Jag trodde på dig.. Men när jag själv ville berätta om mitt liv, då ville du inte lyssna. Då avbröt du plötsligt allt. Då hade du inte längre tid för mig. Du hade plötsligt bara tid för din "familj och en potentiell partner" jag blev oerhört ledsen för jag trodde ju du menade allt du sa till mig.
    Men sent förstår jag ju att jag egentligen nog bara var någon slags "extra" person du ringde till den gången, för att du inte hade någon annan att ringa till. Jag dög bara när du behövde prata om och få råd kring en partner du dejtade. Sen kastade du bort mig. Det sårade mig. Jag trodde ju verkligen på riktigt att du ville bli min vän. Men så var det ju inte. 
    Jag vågar inte ta nya kontakter längre. Håller mig till mina gamla vänner som jag vet inte kommer att lämna mig ur sticket. Men ingen av dom är eller var som du. Gillade verkligen dig och din personlighet. Jag upplevde att det fanns någonting i oss båda som var väldigt lika och det på ett djupare plan. Tror du kände det också. Nästan som en förälskelse. Blev glad av dig. 
    Du berörde och berör mig än. Du är väldigt speciell för mig. Men jag förstår nu att jag nog inte var vatten värd för dig. Jag var bara en i mängden av alla "som gärna vill vara nära" dig. Det var synd att du valde som du gjorde. Jag lovar att du hade haft en vän i mig. En lojal och rolig vän. 
    Vi hade kunnat ha roligt tillsammans. Varit spontana. Haft kul. Kunnat utforska livet och skrattat ihop. Det hade blivit roligt. Du och jag hade varit ett härligt "avbrott" från ett grått, trött och ganska trist liv där allt är sig likt dag ut och dag in. Men du ville annat. Du valde bort mig och du gjorde det medvetet. Därför kan jag inget göra. Jag respekterar dig. 
    Hoppas allt är bra med dig. Att livet är snällt mot dig och att du är det mot dig själv också. 
    Likt fjärilen 
    den vackra  
    hoppas jag 
    dina vingar 
    beskyddar 
    och tar dig 
    dit du vill. 
    Lev väl och ta hand om dig. 
    Önskar dig allt gott. 
    ❤️🙏
  • Anonym (Ingvar "Dojam" Karlsson)

Kära svenska folket,

Det var varken 33-åringen, Christer Petterson eller Skandiamannen, det var jag.
    Det hade gått för långt, och detta var min enda chans att få bort honom från makten så att jag kunde ta min rättmätiga plats. Ingen kan beklaga mer än jag att det behövdes så drastiska åtgärder, men annars hade vi inte fått igenom budgetreformen som räddade rikets ekonomi. 

Jag är ledsen för det nationella trauma jag orsakat, men jag kan bara be om förlåtelse och att ni tror mig när jag säger att det var bäst som skedde. 

Tack för ordet,
    /Ingvar 

• Anonym (Lite anonym)
    1omtänksam skrev 2024-10-07 14:20:58 följande:

Mitt sista inlägg. 

Till henne. 
    Om henne. 
    Inatt grät jag i massor. Hela kudden blev blöt av tårar. Hade ångest. För plötsligt blev livet inte alls som jag tänkt mig. Mitt glada jag är borta. Känner mig helt likgiltig. Allt är bara samma, samma. Jag vet inte längre vad jag vill, eller vad jag längtar efter. Vem jag kan lita på. Eller ens hur min framtid kommer att bli. Om jag ens har någon. Allt är ovisst på olika sätt och vis. 
    Du kommer upp i mina tankar ofta igen.Trött på att ha dig där. Trött på att sitta och lyssna på andra människor som aldrig lyssnar tillbaka. Trött på att bekräfta. Trött på att få höra hur fin och vacker person jag är, för att sen förstä att ingenting av orden menas. 
    Ingenting menas. Allt var och är bara massa prat. Någonting som i stunden slängs ut. Men du/ni som säger allt detta, tänk på att mottagaren tror på det du/ni säger och kanske fakriskt ser fram emot att träffa just dig. 
    Det gäller att vara varsam 
    mot andra människor. 
    Mena det du säger 
    och gör det du säger. 
    Du och jag kommer aldrig mer att ses förstår jag. Du vill inte. Allt du överhuvudtaget sa till mig var bara i stunden och saker du bara hävde ur dig där och då. Jag lyssnade på dig, du blev förtrolig, du sa du litade på mig. Jag trodde på dig.. Men när jag själv ville berätta om mitt liv, då ville du inte lyssna. Då avbröt du plötsligt allt. Då hade du inte längre tid för mig. Du hade plötsligt bara tid för din "familj och en potentiell partner" jag blev oerhört ledsen för jag trodde ju du menade allt du sa till mig.
    Men sent förstår jag ju att jag egentligen nog bara var någon slags "extra" person du ringde till den gången, för att du inte hade någon annan att ringa till. Jag dög bara när du behövde prata om och få råd kring en partner du dejtade. Sen kastade du bort mig. Det sårade mig. Jag trodde ju verkligen på riktigt att du ville bli min vän. Men så var det ju inte. 
    Jag vågar inte ta nya kontakter längre. Håller mig till mina gamla vänner som jag vet inte kommer att lämna mig ur sticket. Men ingen av dom är eller var som du. Gillade verkligen dig och din personlighet. Jag upplevde att det fanns någonting i oss båda som var väldigt lika och det på ett djupare plan. Tror du kände det också. Nästan som en förälskelse. Blev glad av dig. 
    Du berörde och berör mig än. Du är väldigt speciell för mig. Men jag förstår nu att jag nog inte var vatten värd för dig. Jag var bara en i mängden av alla "som gärna vill vara nära" dig. Det var synd att du valde som du gjorde. Jag lovar att du hade haft en vän i mig. En lojal och rolig vän. 
    Vi hade kunnat ha roligt tillsammans. Varit spontana. Haft kul. Kunnat utforska livet och skrattat ihop. Det hade blivit roligt. Du och jag hade varit ett härligt "avbrott" från ett grått, trött och ganska trist liv där allt är sig likt dag ut och dag in. Men du ville annat. Du valde bort mig och du gjorde det medvetet. Därför kan jag inget göra. Jag respekterar dig. 
    Hoppas allt är bra med dig. Att livet är snällt mot dig och att du är det mot dig själv också. 
    Likt fjärilen 
    den vackra  
    hoppas jag 
    dina vingar 
    beskyddar 
    och tar dig 
    dit du vill. 
    Lev väl och ta hand om dig. 
    Önskar dig allt gott. 
    ❤️🙏
    Känner så ofta igen mig i en hel del du skriver, upplevelser, sätt att tänka osv. Inte lika modig att uttrycka mig här bara. Känner så med dig när jag läser vad du skriver.
    Den där tjejen verkar inte vara mycket till vän, tror du nog gillar den personen som den du hoppas att hon vore, men som hon inte är, och aldrig kommer att bli.

Fastna inte med "gamla" vänner bara, våga lära känna nya. Ju färre vänner du har desto lättare fäster du dig extra hårt vid dem du har, och det gör sedan ännu mer ont när något händer. Försök bygga ett större kontaktnät, men med mindre förväntningar att de du lär känna ska bli jättenära vänner, bara bekanta, de där bästa vännerna visar sig därefter, så småningom. 

Vet att det är lättare sagt än gjort. Hänger ju själv här i den här tråden, av mina egna anledningar och personer. Vissa människor är verkligen svåra att bara släppa hur som helst, och det gör ont. Väldigt ont.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!