• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-29 13:46:38 följande:
    Kan bara tala för mig, men känner jag att jag börjar känna för mycket för någon, så flyr jag. Det är mitt sätt att hantera det, tyvärr har jag sårat människor pga. det. Men det är för att jag själv inte ska få chansen att bli sårad igen.
    Hmm..vet inte om jag kan funka så tyvärr. Har precis avslutat min senaste relation, har en förmåga att alltid träffa på nån ny. Vilket jag har noll lust med just nuSpöke
  • Anonym (Enigma)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-09-29 13:01:47 följande:
    Kan du styra det? Eller menar du att det inte händer om du inte vill. Om det finns ett sätt så vill jag gärna veta :)
    Du får hitta ditt sätt vissa flyr vissa stänger av helt precis som jag gör och för mej funkar de.
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-29 19:32:58 följande:
    Du får hitta ditt sätt vissa flyr vissa stänger av helt precis som jag gör och för mej funkar de.
    Det är något som du bara kan av dig själv gissar jag? Bara en sorts mental blockering. Om jag tänker på hur trött jag är på förhållanden så kanske det skulle kunna funkaObestämd
  • Anonym (Over again)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-09-29 22:56:02 följande:
    Det är något som du bara kan av dig själv gissar jag? Bara en sorts mental blockering. Om jag tänker på hur trött jag är på förhållanden så kanske det skulle kunna funkaObestämd
    Jag hade en lång period då jag inte hade några känslor alls, mer än ett sinnestillstånd. Inget som jag kunde styra över, utan jag blev så efter att jag fick hjärtat krossat. Jätteskönt men man lever bara i nuet då.
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-30 01:01:22 följande:
    Jag hade en lång period då jag inte hade några känslor alls, mer än ett sinnestillstånd. Inget som jag kunde styra över, utan jag blev så efter att jag fick hjärtat krossat. Jätteskönt men man lever bara i nuet då.
    Aha. Jag får se vad som sker, kanske att jag har "turen" att det händer. Lite känslokyla skulle vara en riktigt skön omväxling för mig Drömmer

Tack! 
  • Anonym (dra åt h-vete!)

Kära lilla ex,

När ska du förstå hur du sårar dina barn genom att bli arg så fort de inte beter sig som du anser att de ska? När ska du förstå hur du sårar dem genom att använda mig som exempel på allt dåligt och sen säga att de är precis som mamma när de gör något fel? När ska du förstå att jag samlar in vartenda bevis mot dig inför framtida konflikt? När ska du förstå att det är dig barnen inte säger sanningen till när du pratar om vissa saker eftersom du inte accepterar andra svar än de du anser är rätt? Jag önskar så att jag kunde utesluta dig ur deras liv men trots allt så älskar de dig. Snart kommer du inte att kunna hota med rättegång på samma sätt eftersom snart är de gamla nog att ha en egen vilja som man lyssnar på. 

Till min älskade vän, 

Tror jag skrämde dig lite när jag sa att jag tycker om dig väldigt mycket även om jag inte vet vart vi är på väg. Du sa att du inte tror det blir något mer än det vi har just nu men det var inte det du visade när vi sågs senast, som ledde till att jag sa det jag gjorde. Men jag har lovat dig att vara ärlig och även att inte ställa frågor eller ge kommentarer som jag inte vill ha ett ärligt svar på. Just nu accepterar jag det hela som det är så får vi se vad framtiden ger.

• Anonym (Lite anonym)

Märker att du har någonting du vill säga. Vad velar du för, säg det bara! Jag försökte få kontakt med dig flera gånger förut. Har slutat försöka, bollen är helt på dig nu om du vill mig något. Fattar ju att det är någonting. Jag är inte dum...

• Anonym (Enigma)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-09-29 22:56:02 följande:
    Ganska bra på de har uteslutit några personer ur mitt liv på de sättet.
  • Anonym (Enigma)

There might be some love left for you ...  

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!