• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Ingvar "Dojam" Karlsson) skrev 2024-10-07 14:37:47 följande:

Kära svenska folket,

Det var varken 33-åringen, Christer Petterson eller Skandiamannen, det var jag.
    Det hade gått för långt, och detta var min enda chans att få bort honom från makten så att jag kunde ta min rättmätiga plats. Ingen kan beklaga mer än jag att det behövdes så drastiska åtgärder, men annars hade vi inte fått igenom budgetreformen som räddade rikets ekonomi. 

Jag är ledsen för det nationella trauma jag orsakat, men jag kan bara be om förlåtelse och att ni tror mig när jag säger att det var bäst som skedde. 

Tack för ordet,
    /Ingvar 

Nu var du rolig! Men nej, du gjorde sverige värre isf
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Fackfäjs) skrev 2024-10-04 23:00:59 följande:

Ruttna i helvetet. 

De kan man ju faktiskt säga till personen de gäller.. en del behöver få sig en känga för att fatta.
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-29 13:46:38 följande:
    Kan bara tala för mig, men känner jag att jag börjar känna för mycket för någon, så flyr jag. Det är mitt sätt att hantera det, tyvärr har jag sårat människor pga. det. Men det är för att jag själv inte ska få chansen att bli sårad igen.
    De kallas för anknytningsproblematik 😕 men de går att jobba bort..
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Basti) skrev 2024-10-08 04:07:20 följande:
    Jag räknar till sju punkter. Har personen du tänker på sju bokstäver i sitt namn?

Kan du inte avslöja en av bokstäverna åtminstone? Helst den första.
    Menar du att de skulle hjälpa dig då? Lr hoppas du att de handlar om dig?
  • Anonym (Z)

Det är inte konstigt jag dragit till mig dysfunktionella människor och relationer efter att ha växt upp med dig. En konstant kritisk röst som inte gett annat än dålig självkänsla. Du är sjuk men det kommer du aldrig inse. Värsta är att ibland hör jag dig i min egen röst. Måtte jag aldrig bli som dig. Du är elak och jag tror det svider att jag hittat något funktionellt och stabilt. Du lyckades aldrig med det och jag tror du är rädd att jag kommer göra det för du inte vill vara ensam själv. 

• Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Z) skrev 2024-10-11 22:28:02 följande:

Det är inte konstigt jag dragit till mig dysfunktionella människor och relationer efter att ha växt upp med dig. En konstant kritisk röst som inte gett annat än dålig självkänsla. Du är sjuk men det kommer du aldrig inse. Värsta är att ibland hör jag dig i min egen röst. Måtte jag aldrig bli som dig. Du är elak och jag tror det svider att jag hittat något funktionellt och stabilt. Du lyckades aldrig med det och jag tror du är rädd att jag kommer göra det för du inte vill vara ensam själv. 

Var glad att du insett de iaf! ❤️🙏
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-10-11 22:04:50 följande:
    De kallas för anknytningsproblematik 😕 men de går att jobba bort..
    Nej det är det inte. Efter för många sorger och för mycket smärta, så blev jag kall och blockerade känslor. Men ibland så var det någon som ändå lyckades ge mig känslor, då var jag tvungen att klippa eller fly, som jag säger. Jag vägrade helt enkelt att bli sårad igen.

Dock är jag inte där nu, men önskar att jag vore det.
  • 1omtänksam
    Anonym (Lite anonym) skrev 2024-10-11 19:05:59 följande:
    Självklart ska båda lyssna på varandra, annars är det en annan relation än vänskapsrelation, eller kärleksrelation heller för den delen. 
    Du verkar om jag tolkar dina inlägg rätt både ha nära till och ha en stor förståelse för känslor av olika slag - och mycket empati. Vet själv att det då kan krocka lite, då inte alla har den förmågan, på samma plan, och då blir det lätt att den ena lyssnar mest och den andra "utnyttjar". 
    Man blir en "amatörterapeut-vän".
    Följt dina inlägg/kommentarer en tid och förstått det som att det ligger lite mer bakom, än bara det. 
    Har själv skrivit om lite olika personer här genom åren. En var en slags "sk vän". Men mycket vill jag inte outa här i tråden.
    Jag har lite ohälsa, så jag kan vara en person som i perioder hör av mig dåligt, när hälsan är sämre. 
    Men om du skulle vilja ha en slags "syster" att bolla lite tankar och så om situationen med din tjejkompis, kanske utbyta erfarenheter, utanför den här tråden, så skulle jag kunna tänka mig det. :) 
    Baserat på dina och mina inlägg här så känner jag mig säker på att du och jag inte har några kopplingar till varandra. 
    Däremot tror jag att vi har lite saker gemensamt. 
    Jag skickar ett meddelande till dig. Så får du svara om du skulle vilja ha kontakt med mig, för att bolla tankar kring dessa ämnen om du vill.
    Hej lite anonym! 
    Så glad jag blev över ditt fina svar. Tack 🙏 vill gärna ha varandra som "systrar" för att utbyta tankar och erfarenheter med. Så oerhört fint. Jag ska sj svara på ditt meddelande :) 
    Ha en fin dag nu!
    Önskar samma även till alla andra som läser här i tråden
  • Anonym (Paradoxal)

Hoppas att du trivs och känner att våra diskussioner ger dig nått, märker att jag har svårt att tolka och läsa av dig. Om det är nått du vill säga, gör det!  Ser fram emot tiden som kommer fram till den 5e :)

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!