• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • 1omtänksam

Hej. Finns det något du själv kan göra? För att göra något åt situationen? Kan du kontakta personen och låta denne få veta det du skriver här? Prata? Tycker du ska skicka det du skrivit här. Vad har du att förlora? Personen blir nog glad. Eller så blir den inte; men då har du iallafall visat mod eller hur? 

Jag själv, som känner igen mig mycket i det du skriver, skulle iallafall uppskatta dina ord. Jag känner mig heller inte hel. Det låter som om du och personen inte är klara med varandra, att du är förälskad, men inte vet vad du ska göra av alltihop? Då är det lätt att det blir såhär rörigt och dessutom att en kanske även letar fel på personen som en egentligen vill och skulle göra allt för att lära känna bättre. En träffar andra, men personen finns där hela tiden i ens tanke och hjärta. Det gör att en inte känner sig riktigt hel. Tänker jag.

Men du. Snälla skicka dina rader till personen! Det skulle nog lätta ditt hjärta att få ut dig och även att personen kan svara dig? Skicka skicka skicka :) livet är kort! 

Anonym (Anonym2023) skrev 2024-11-16 23:21:23 följande:

Det har gått nästan 3 år men du är fortfarande i mina tankar. Vi har inte ens varit tillsammans och jag vet nästan ingenting om dig. Jag har gått på dejter och jag har varit tsm med en man i ett halvt år men jag känner mig inte hel. Kan du snälla försvinna ut mitt huvud om du ändå inte tänker göra nåt åt det? Jag vet inte vad det är men det är inte normalt som det är nu. Jag vill bli fri. 

• 1omtänksam
    Anonym (Härärjag) skrev 2024-11-16 18:21:38 följande:

Ok jag har förträngt mina känslor och låtsats som jag inte alls bryr mig men nu är det kört. Klart jag tänker på dig jämt men vad tänker du ???

Hej. Varför är det kört? Vad hindrar dig från att säga att du bryr dig och att du tänker på personen jämt? Kan du fråga personen vad den tänker och känner? Efter att du själv sagt (eller skrivit) det du känner för personen? 
  • Anonym (Härärjag)
    1omtänksam skrev 2024-11-17 15:29:42 följande:
    Hej. Varför är det kört? Vad hindrar dig från att säga att du bryr dig och att du tänker på personen jämt? Kan du fråga personen vad den tänker och känner? Efter att du själv sagt (eller skrivit) det du känner för personen? 
    Olika orsaker som gör att det inte kan bli vi . Jag vågar inte . 
  • 1omtänksam
    Anonym (Härärjag) skrev 2024-11-18 19:56:27 följande:
    Va synd!! Jag utmanar dig att våga :) släng iväg ett sms kanske?  Kram lycka till :) 
  • Anonym (Härärjag)
    1omtänksam skrev 2024-11-18 20:31:46 följande:
    Va synd!! Jag utmanar dig att våga :) släng iväg ett sms kanske?  Kram lycka till :) 
    Tack men kommer inte hända . Det blir han som får ta initiativet.
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Härärjag) skrev 2024-11-18 19:56:27 följande:
    Nu blir man ju nyfiken ju. Vad kan det vara för saker som gör det? Har han redan någon annan?
  • Anonym (Härärjag)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2024-11-18 20:49:16 följande:
    Nu blir man ju nyfiken ju. Vad kan det vara för saker som gör det? Har han redan någon annan?
    Nej det har han inte
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Härärjag) skrev 2024-11-18 21:01:15 följande:
    Nej det har han inte
    Ok, finns säkert andra skäl då, men mycket klarar man att övervinna om man verkligen gillar någon.
  • Anonym (Over again)

Kanske dags att hoppas att detta är ett avslutat kapitel nu då, slut på manipulationer, lögner, svek och allt du utsatt mig för. Du älskar i alla fall dig själv!

• Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-11-22 03:21:55 följande:

Kanske dags att hoppas att detta är ett avslutat kapitel nu då, slut på manipulationer, lögner, svek och allt du utsatt mig för. Du älskar i alla fall dig själv!

Nu kanske vi ska börja göra det oxå?
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-11-23 00:08:20 följande:
    Nu kanske vi ska börja göra det oxå?
    Va? Göra vadå?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!