• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Nuså!) skrev 2024-10-28 17:48:26 följande:

Jag har fastnat i tankar på dig och analyserar allt du säger och gör. Jag önskar att jag bara vågade ta mod till mig och röra vid dig på ett sådant sätt jag längtar efter. Istället går vi här, sida vid sida, år efter år och njuter av stulna stunder som vi gör till våra, men aldrig ändå riktigt vågar. Du verkar lika feg som jag, lika rädd att våga visa, ändå tycker jag mig se det i dina ögon, men vänder bort blicken för att du inte ska se det i mina.

Låter fantastiskt vackert likväl e känslan jobbig 🌺
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-10-19 00:50:54 följande:

Varför kan inte den jag älskar, älska mig tillbaka någon gång? Och varför älskar alltid någon mig, som jag inte kan känna likadant för? Varför är kärleken så svår och orättvis?
    Jag går sönder 😔

Kanske e de så att i dessa fall handlar de om att vi dras till de som känns "hemma" o i dom flesta fallen e de inte bra... 

Ibland tänker ja hur livet hade varit om ja haft en helt annan familj tex.. då kanske kärleken aldrig gjort så ont 😔
  • 1omtänksam

Jag kommer inte att leva särskilt länge. Men va fan gör det? Å vem bryr sig om vad jag tänker och känner? Inte du iallafall. Så ha du en jättefin kommande jul du... tomtemor...  behandla andra såsom du själv vill bli behandlad.

Aldrig mer att jag söker efter ny vänskap eller kärlek. Aldrig mer att jag litar på någon jag halvt känner. Aldrig mer släppa in någon i mitt liv. Aldrig mer sitta och lyssna på en sån som dig i telefon när du pladdrar om ditt, ditt, ditt och de mest personliga jag nånsin hört. För att sen inte låta mig få berätta om mitt.  Då stängde du mig plötsligt ute. Då hade du inte tid.

Aldrig mer ha att göra med en sån som du. Du skiter i om du gör andra ledsna. Besvikna. Arga. Du skiter nog i det mesta utom möjligen bekräftelse. Sen tröttnar du och går vidare. Precis som med jobb. Eller hur? Du tröttnar och du lämnar. 

Hur ska du nånsin kunna kunna etablera ÄKTA vänskap om du släpper ifrån dig, och ghostar, människor som vill dig väl? Som bryr sig om dig och vill vara din vän på riktigt? Som verkligen försökte på alla sätt och vis. 

• Anonym (Eld)

Tankarna går tillbaka till dig hur jag än försöker. 

Varför är det så. Borde inte känslorna dött nu?

Så svår du är att förstå, vad vill du egentligen att jag ska göra?
  • Mayjel

Varför ställer du helt plötsligt frågor till mig om sånt som du tidigare gjort allt i din makt för att hindra mig att besvara? Motsägelsefullt om något detta.

• Hope8

Hur mår du, min hälft? HjärtaJag mår dåligt eftersom vi inte är tillsammans.
    Det går inte att döda äkta kärleken och glömma dig.
    Jag vill träffa och krama dig i verkligheten men du bara kommer i mina drömmar. 

• Anonym (Over again)
    1omtänksam skrev 2024-11-12 23:18:05 följande:

Jag kommer inte att leva särskilt länge. Men va fan gör det? Å vem bryr sig om vad jag tänker och känner? Inte du iallafall. Så ha du en jättefin kommande jul du... tomtemor...  behandla andra såsom du själv vill bli behandlad.

Aldrig mer att jag söker efter ny vänskap eller kärlek. Aldrig mer att jag litar på någon jag halvt känner. Aldrig mer släppa in någon i mitt liv. Aldrig mer sitta och lyssna på en sån som dig i telefon när du pladdrar om ditt, ditt, ditt och de mest personliga jag nånsin hört. För att sen inte låta mig få berätta om mitt.  Då stängde du mig plötsligt ute. Då hade du inte tid.

Aldrig mer ha att göra med en sån som du. Du skiter i om du gör andra ledsna. Besvikna. Arga. Du skiter nog i det mesta utom möjligen bekräftelse. Sen tröttnar du och går vidare. Precis som med jobb. Eller hur? Du tröttnar och du lämnar. 

Hur ska du nånsin kunna kunna etablera ÄKTA vänskap om du släpper ifrån dig, och ghostar, människor som vill dig väl? Som bryr sig om dig och vill vara din vän på riktigt? Som verkligen försökte på alla sätt och vis. 

❤️
  • Anonym (Härärjag)

Ok jag har förträngt mina känslor och låtsats som jag inte alls bryr mig men nu är det kört. Klart jag tänker på dig jämt men vad tänker du ???

• Hope8
    Jag väntar handlingar från din sida. Hjärta Vill du träffa mig? Vill du fira jul tillsammans?
    Eller köper jag biljetter och åker utomlands på tre veckor.
  • Anonym (Anonym2023)

Det har gått nästan 3 år men du är fortfarande i mina tankar. Vi har inte ens varit tillsammans och jag vet nästan ingenting om dig. Jag har gått på dejter och jag har varit tsm med en man i ett halvt år men jag känner mig inte hel. Kan du snälla försvinna ut mitt huvud om du ändå inte tänker göra nåt åt det? Jag vet inte vad det är men det är inte normalt som det är nu. Jag vill bli fri. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!