• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Enigma)

Finns nog inte så mycke mer att förmedla här. Bra ventiltråd men nu e ja färdig.

• Anonym (Basti)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-10-05 18:20:09 följande:
    .......
    Jag räknar till sju punkter. Har personen du tänker på sju bokstäver i sitt namn?

Kan du inte avslöja en av bokstäverna åtminstone? Helst den första.
  • Anonym (Z)

4 år har gått. Din röst känns fortfarande hemma och din själ lyset fortfarande igenom vackert trots alla dåliga beslut du tagit som skadat mig.
    De visste.
    De såg.
    Precis som vi trodde de gjorde.
    Det blev en bekräftelse för mig att jag betydde något. De såg att jag gjorde det. Jag kan inte med att hata dig mer än korta perioder. Har älskat dig och hatat dig. Och nu finns en annan. Han har kämpat sig igenom muren ingen annan lyckats ta sig igenom, på grund av dig. Du har varit där hela tiden. I hjärtat, i själen, i sorgen. Hans blick tränger inte in i min som din gjorde. Han luktar inte som du gjorde och han känns inte som du gjorde. Men. Han har sakta tagit sig förbi min spärr och gjort allt helt rätt. Varit där. Inte skadat mig. Ibland känns det t.o.m. som att han läker mig. Ifrån dig. 
    Jag har länge varit rädd att jag hela mitt liv ska känna jag gick miste om HAN. Om dig. Men kanske är det inte den som fick en att känna mest som är den rätta för en? Han kanske visar sig vara den som var som allra mest rädd om en och desto mer jag känner och älskar honom, desto mer försvinner ju du. 
    Någon gång är sista gången jag ser dig. Någon gång är sista gången vi pratar. Kanske var det nu senast. Vi kommer inte veta när. Kanske ser vi varandra på stan om några år och bara ger varandra en blick, eller inte ens det. Kanske är allt det vi hade bara ett minne. Kanske kan vi inte förstå hur vi då kände som vi gjorde. Kanske var det bara en kris. En tid då vi behövde varandra. Men de såg. De sa att de såg.
    Ju mer jag älskar honom desto mindre älskar jag dig? Eller desto mer han älskar mig inser jag att du aldrig älskade mig, inte ens då. Fast din blick sa det. 

Hejdå. 

• Meddelande borttaget
  • 1omtänksam
    Anonym (Lite anonym) skrev 2024-10-07 19:42:57 följande:
    Känner så ofta igen mig i en hel del du skriver, upplevelser, sätt att tänka osv. Inte lika modig att uttrycka mig här bara. Känner så med dig när jag läser vad du skriver.
    Den där tjejen verkar inte vara mycket till vän, tror du nog gillar den personen som den du hoppas att hon vore, men som hon inte är, och aldrig kommer att bli.

Fastna inte med "gamla" vänner bara, våga lära känna nya. Ju färre vänner du har desto lättare fäster du dig extra hårt vid dem du har, och det gör sedan ännu mer ont när något händer. Försök bygga ett större kontaktnät, men med mindre förväntningar att de du lär känna ska bli jättenära vänner, bara bekanta, de där bästa vännerna visar sig därefter, så småningom. 

Vet att det är lättare sagt än gjort. Hänger ju själv här i den här tråden, av mina egna anledningar och personer. Vissa människor är verkligen svåra att bara släppa hur som helst, och det gör ont. Väldigt ont.
    Hej lite anonym! 
    Tack för att du känner med mig. Det värmer verkligen. Känner mig lite ensam, sårbar och ledsen just nu, så tack du lyssnade här. Fint också att du även ofta känner igen en hel del av vad jag skriver, upplevelser och sätt att tänka osv. Det gör att saker och upplevelser känns mindre ensamt och därmed mer hanterbart. 
    Du har nog rätt gällande henne. Allt var väl någon slags dröm och illusion. Jag trodde hon ville vara min vän, och det baserat på saker hon faktiskt sa till mig. Fina saker och framförallt att hon vågade anförtro sig. Men i efterhand tänker jag att hon säkert gör så med alla. Hon vill ha bekräftelse troligtvis. Från den ena till den andra. Som det känns. Jag var väl inte så viktig för henne helt enkelt.... 
    Ska försöka att inte "fastna" med gamla vänner. Håller med dig i allt du skriver. Klokt och bra skrivet från dig. Tack . Jag kommer dock att vara väldigt försiktig med nya kontakter framöver. Kommer att vara och är redan mycket mer återhållsam och försiktig. 
    Tycker om att lyssna och finnas där för människor, men även jag förtjänar att bli lyssnad på. Vänskap, såväl som kärlek, måste alltid gå åt båda håll. Det ska inte bara vara en som är drivande i att vilja ta en kaffe, promenad eller vad det nu än är. Båda måste vilja. 
    Ja. Det är verkligen lättare sagt än gjort. På så många sätt och vis. Håller med dig helt i att en del människor verkligen är svåra att bara släppa hur som helst, och att det gör ont. Väldigt ont. Vissa dagar mer än andra kanske? 
    Önskar dig allt gott lite anonym och framförallt att livet ska kännas bra och gott. Inte vara smärtsamt. (Till en viss del är det okej. Livet är inte bara glatt, det rymmer ju även sorg och smärta, men vill att livet ska vara mer glatt och harmoniskt. För oss båda. Om du förstår hur jag menar) 
    Ha en fin dag och tack igen du anonyma för att du svarade så klokt och vänligt till mig ❤️🙏
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lite anonym)
    1omtänksam skrev 2024-10-09 15:15:56 följande:
    Hej lite anonym! 
    Tack för att du känner med mig. Det värmer verkligen. Känner mig lite ensam, sårbar och ledsen just nu, så tack du lyssnade här. Fint också att du även ofta känner igen en hel del av vad jag skriver, upplevelser och sätt att tänka osv. Det gör att saker och upplevelser känns mindre ensamt och därmed mer hanterbart. 
    Du har nog rätt gällande henne. Allt var väl någon slags dröm och illusion. Jag trodde hon ville vara min vän, och det baserat på saker hon faktiskt sa till mig. Fina saker och framförallt att hon vågade anförtro sig. Men i efterhand tänker jag att hon säkert gör så med alla. Hon vill ha bekräftelse troligtvis. Från den ena till den andra. Som det känns. Jag var väl inte så viktig för henne helt enkelt.... 
    Ska försöka att inte "fastna" med gamla vänner. Håller med dig i allt du skriver. Klokt och bra skrivet från dig. Tack . Jag kommer dock att vara väldigt försiktig med nya kontakter framöver. Kommer att vara och är redan mycket mer återhållsam och försiktig. 
    Tycker om att lyssna och finnas där för människor, men även jag förtjänar att bli lyssnad på. Vänskap, såväl som kärlek, måste alltid gå åt båda håll. Det ska inte bara vara en som är drivande i att vilja ta en kaffe, promenad eller vad det nu än är. Båda måste vilja. 
    Ja. Det är verkligen lättare sagt än gjort. På så många sätt och vis. Håller med dig helt i att en del människor verkligen är svåra att bara släppa hur som helst, och att det gör ont. Väldigt ont. Vissa dagar mer än andra kanske? 
    Önskar dig allt gott lite anonym och framförallt att livet ska kännas bra och gott. Inte vara smärtsamt. (Till en viss del är det okej. Livet är inte bara glatt, det rymmer ju även sorg och smärta, men vill att livet ska vara mer glatt och harmoniskt. För oss båda. Om du förstår hur jag menar) 
    Ha en fin dag och tack igen du anonyma för att du svarade så klokt och vänligt till mig ❤️🙏
    Självklart ska båda lyssna på varandra, annars är det en annan relation än vänskapsrelation, eller kärleksrelation heller för den delen. 
    Du verkar om jag tolkar dina inlägg rätt både ha nära till och ha en stor förståelse för känslor av olika slag - och mycket empati. Vet själv att det då kan krocka lite, då inte alla har den förmågan, på samma plan, och då blir det lätt att den ena lyssnar mest och den andra "utnyttjar". 
    Man blir en "amatörterapeut-vän".
    Följt dina inlägg/kommentarer en tid och förstått det som att det ligger lite mer bakom, än bara det. 
    Har själv skrivit om lite olika personer här genom åren. En var en slags "sk vän". Men mycket vill jag inte outa här i tråden.
    Jag har lite ohälsa, så jag kan vara en person som i perioder hör av mig dåligt, när hälsan är sämre. 
    Men om du skulle vilja ha en slags "syster" att bolla lite tankar och så om situationen med din tjejkompis, kanske utbyta erfarenheter, utanför den här tråden, så skulle jag kunna tänka mig det. :) 
    Baserat på dina och mina inlägg här så känner jag mig säker på att du och jag inte har några kopplingar till varandra. 
    Däremot tror jag att vi har lite saker gemensamt. 
    Jag skickar ett meddelande till dig. Så får du svara om du skulle vilja ha kontakt med mig, för att bolla tankar kring dessa ämnen om du vill.
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2024-10-05 23:02:24 följande:

"Hur kan jag vinna tillbaka dig? Jag vet att jag gick för fort fram trots vi kom överens om att vi skulle ta det chill 
    Vi kan väl ha något litet, hur litet kan du bestämma. Känner mig hel när jag är med dig, och någonstans inom mig tror jag att du känner samma. De springer efter mig men det finns ingen som du"

Din sista mening är nog anledningen till att du inte kommer vinna tillbaka nånting..😒
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-10-07 22:02:42 följande:

Finns nog inte så mycke mer att förmedla här. Bra ventiltråd men nu e ja färdig.

De har du ju sagt några gånger nu 😜 varför inte bara skriva dina tankar ist? 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!