1omtänksam skrev 2024-10-09 15:15:56 följande:
Hej lite anonym!
Tack för att du känner med mig. Det värmer verkligen. Känner mig lite ensam, sårbar och ledsen just nu, så tack du lyssnade här. Fint också att du även ofta känner igen en hel del av vad jag skriver, upplevelser och sätt att tänka osv. Det gör att saker och upplevelser känns mindre ensamt och därmed mer hanterbart.
Du har nog rätt gällande henne. Allt var väl någon slags dröm och illusion. Jag trodde hon ville vara min vän, och det baserat på saker hon faktiskt sa till mig. Fina saker och framförallt att hon vågade anförtro sig. Men i efterhand tänker jag att hon säkert gör så med alla. Hon vill ha bekräftelse troligtvis. Från den ena till den andra. Som det känns. Jag var väl inte så viktig för henne helt enkelt....
Ska försöka att inte "fastna" med gamla vänner. Håller med dig i allt du skriver. Klokt och bra skrivet från dig. Tack . Jag kommer dock att vara väldigt försiktig med nya kontakter framöver. Kommer att vara och är redan mycket mer återhållsam och försiktig.
Tycker om att lyssna och finnas där för människor, men även jag förtjänar att bli lyssnad på. Vänskap, såväl som kärlek, måste alltid gå åt båda håll. Det ska inte bara vara en som är drivande i att vilja ta en kaffe, promenad eller vad det nu än är. Båda måste vilja.
Ja. Det är verkligen lättare sagt än gjort. På så många sätt och vis. Håller med dig helt i att en del människor verkligen är svåra att bara släppa hur som helst, och att det gör ont. Väldigt ont. Vissa dagar mer än andra kanske?
Önskar dig allt gott lite anonym och framförallt att livet ska kännas bra och gott. Inte vara smärtsamt. (Till en viss del är det okej. Livet är inte bara glatt, det rymmer ju även sorg och smärta, men vill att livet ska vara mer glatt och harmoniskt. För oss båda. Om du förstår hur jag menar)
Ha en fin dag och tack igen du anonyma för att du svarade så klokt och vänligt till mig ❤️🙏
Självklart ska båda lyssna på varandra, annars är det en annan relation än vänskapsrelation, eller kärleksrelation heller för den delen.
Du verkar om jag tolkar dina inlägg rätt både ha nära till och ha en stor förståelse för känslor av olika slag - och mycket empati. Vet själv att det då kan krocka lite, då inte alla har den förmågan, på samma plan, och då blir det lätt att den ena lyssnar mest och den andra "utnyttjar".
Man blir en "amatörterapeut-vän".
Följt dina inlägg/kommentarer en tid och förstått det som att det ligger lite mer bakom, än bara det.
Har själv skrivit om lite olika personer här genom åren. En var en slags "sk vän". Men mycket vill jag inte outa här i tråden.
Jag har lite ohälsa, så jag kan vara en person som i perioder hör av mig dåligt, när hälsan är sämre.
Men om du skulle vilja ha en slags "syster" att bolla lite tankar och så om situationen med din tjejkompis, kanske utbyta erfarenheter, utanför den här tråden, så skulle jag kunna tänka mig det. :)
Baserat på dina och mina inlägg här så känner jag mig säker på att du och jag inte har några kopplingar till varandra.
Däremot tror jag att vi har lite saker gemensamt.
Jag skickar ett meddelande till dig. Så får du svara om du skulle vilja ha kontakt med mig, för att bolla tankar kring dessa ämnen om du vill.