• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • 1omtänksam
    Anonym (Brusten) skrev 2024-09-17 22:15:11 följande:

Åh låter jätte jobbigt för dig med,  beklagar sorgen du bär. Det blir ju så intimt på något sätt att öppna upp sig för varandra, du låter som mig, en drömmare, som vill ha det där romantiska i livet. Du verkar vara en jordnära och fin människa så jag tror absolut att det är hens förlust att inte ha dig kvar i livet. I slutet av dagen vill man ju trots allt ha det ömsesidigt, slippa den där tvivlan. Man vill hitta den där trygga famnen som allt känns så självklart och rätt i. 

Ja vi får kämpa oss igenom den här sorgeprocessen både du och jag, jag tror att bättre tider väntar oss. Önskar dig allt gott! Finns här jag med ❤️ Ta hand om dig.

Tack.
    Å tack för dina fina ord o att du finns här ❤️ Känns bra. Du verkar också vara en jordnära och fin människa! En fin vän tror jag att du är. På alla plan. 
    Glöm heller aldrig att det är väldigt fint att vara en drömmare, som vill ha det där romantiska i livet. Bättre det än att vara en tråkig nej-sägare så att säga. Om du förstår? 
    Ja, jag hoppas bättre tider väntar oss. Härligt att du känner tro. Det smittar av sig.Tänker att vi båda förtjänar kärlek, lycka och många skratt i våra liv.
    Att känna rätt. Få vila trygg i famn. 
    Kom att tänka på några fina rader. Låt av Mikael Wiehe. Går såhär: 
    ?Vi har delat samma minnen. 
    Vi har burit samma längtan. 
    Vi har sett med samma ögon.
    Vi har trott på samma löften.?
    Mikael Wiehe betonar den gemensamma resa och samhörighet som förenar två människor. Fint! 
    Sov så gott & må så gott du kan nu :) 
  • 1omtänksam

Ursäkta rörig text. Gick inte att göra radbyten.
    Hoppas det gick att läsa o förstå sig på ändå 😄

• Meddelande borttaget
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-16 21:24:32 följande:
    Känslostyrning ett väldigt bra o effektivt sätt att slippa känna nåt.
    Vilken människa kan styra sina känslor när de verkligen betyder något? Ingen! O om man bara kan stänga av sina känslor så kanske man borde prata med någon professionell person
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-16 23:26:33 följande:

Varför skriver ni hen? Det är antingen en han eller hon!

De e babian snack helt enkelt..
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-14 22:23:29 följande:
    Jodå man släpper om de e osunt då spelar de ingen roll vad man känt sen kan man tappa känslor väldigt fort om den andra beter sej illa tex de blir oattraktivt väldigt fort.
    Vad var det du sa om grammatiken?
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-10 21:14:21 följande:
    Så kan de ju va sen får man ju skylla sej själv när man beblandar sen med omogna narcissister. 
    Att man hamnar i såna situationer har ju med uppväxten att göra.. har du nånsin frågat dig själv hur du själv är?
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Vilis) skrev 2024-09-11 20:18:07 följande:

Psykstörda typer ska inte kasta sten i glashus. Särskilt inte när de själva orsakat sin egen situation i stort sett.

Helt rätt! Dock är det alltför många som blir kallade psykstörda när dom bara inte tolererar att bli manipulerade! Sug på den en stund!
    Så kan de ju va sen får man ju skylla sej själv när man beblandar sen med omogna narcissister. 
    Att man hamnar i såna situationer har ju med uppväxten att göra.. har du nånsin frågat dig hur du själv beter dig?
  • Anonym (Enigma)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-09-19 05:09:05 följande:
    Helt rätt! Dock är det alltför många som blir kallade psykstörda när dom bara inte tolererar att bli manipulerade! Sug på den en stund!
    Att man hamnar i såna situationer har ju med uppväxten att göra.. har du nånsin frågat dig hur du själv beter dig?
    Så om du träffar nån som visar sej inte vara ärlig och och har vissa drag då har de med din uppväxt att göra ? Låter ju inte så logiskt va
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-09-19 05:09:05 följande:
    Behöver jag inte göra eftersom jag inte manipulerat någon. Snarare blivit utsatt för det själv av ett stört pervo. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!