• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2024-09-16 18:25:31 följande:
    Tycker ändå du ska ta och fråga hen först. Sen om hen inte vill så behöver du inte leva i ovetskapen om det.
    Kan vara skönt att veta sanningen ibland även om den är jobbig.
    Oj vad jag är glad att jag läste dina inlägg igen såhär efter några månader. Det var inte du. Det är lätt att se vad man önskar. 
  • 1omtänksam
    Anonym (Vad göra?) skrev 2024-09-16 18:25:31 följande:
    Tycker ändå du ska ta och fråga hen först. Sen om hen inte vill så behöver du inte leva i ovetskapen om det.
    Kan vara skönt att veta sanningen ibland även om den är jobbig.
    Ibland har tiden gått för länge. "Tåget" har redan gått. Att inte få ett svar, eller att någon inte ringer tillbaks, kan också vara ett svar.

Tack för din pepp. Snällt av dig att uppmuntra!
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-09-16 18:45:56 följande:
    Oj vad jag är glad att jag läste dina inlägg igen såhär efter några månader. Det var inte du. Det är lätt att se vad man önskar. 
    Kul att göra någon glad iallafall haha. Den jag skrev om lyckades jag få en kort men underbar tid med. Det ledde tillsist inte till något fast men förhoppningsvis en lång vänskap.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2024-09-16 19:42:55 följande:
    Kul att göra någon glad iallafall haha. Den jag skrev om lyckades jag få en kort men underbar tid med. Det ledde tillsist inte till något fast men förhoppningsvis en lång vänskap.
    Fint att någon av er vågade ta steget :) Här blev det inget men jag har träffat en annan så det var inte menat med den jag var intresserad av. 
  • Anonym (Enigma)
    1omtänksam skrev 2024-09-16 18:53:24 följande:
    Ibland har tiden gått för länge. "Tåget" har redan gått. Att inte få ett svar, eller att någon inte ringer tillbaks, kan också vara ett svar.

Tack för din pepp. Snällt av dig att uppmuntra!
    Ibland säger tystnaden väldigt mycke.
  • Anonym (Splittrad)
    1omtänksam skrev 2024-09-16 13:57:03 följande:
    Hej. Gav dig chansen igen. 

Men du gör precis som sist: bjuder in genom att berätta om dig själv osv. men drar dig sen undan och  bemöter mig  med tystnad. 

Okej. Jag fattar. Du vill inte ens prata med mig i telefon. Synd. 

Många kloka tankar och  skratt hade vi kunnat dela.  Både kring relationer och annat i livet. 

Tänker att vi båda nog  hade lämnat  samtalet glada. Faktiskt. 

Du verkar göra det väldigt lätt för dig, som om jag faktiskt inte betyder  någonting för dig. Å det kanske jag heller inte gör. Är jag betydelselös? 

Oavsett. Ingenting är någons fel. Jag är som jag är och du är som du är. 

Det var dock synd att vi liksom inte möttes på mitten mer, att du inte riktigt tillät dig själv det, för du är ju en intressant och spännande människa. Det var roligt att träffa en person som du. Du är  ovanlig och speciell för mig iallafall. 

Men i relationer (oavsett form) så är de ju också alltid en fråga om att ge och ta. Från bådas håll. Det ska ju inte alltid vara den ena som hör av sig. En ska inte stå med mössan i hand och be om vänskap eller om nånting egentligen. Man är värd bättre än så. 

Hädanefter tolkar jag det som att du inte vill ha mer med mig att göra. Helt enkelt. 

Men all lycka till dig. Ändå. Ta hand om dig. 
    Du är precis som jag, har svårt att släppa den som fångat en liten bit av ens hjärta. 
  • Anonym (Enigma)
    Anonym (Splittrad) skrev 2024-09-16 20:44:56 följande:
    Du är precis som jag, har svårt att släppa den som fångat en liten bit av ens hjärta. 
    Känslostyrning ett väldigt bra o effektivt sätt att slippa känna nåt.
  • 1omtänksam
    Anonym (Splittrad) skrev 2024-09-16 20:44:56 följande:
    Hej Splittrad. Ja det är jag nog. Hur kan en bli bättre på att glömma tror du? Det är så tärande och tröttsamt.  Jag hörde nyss av mig till personen och det var ju jättedumt av mig. Jag saknade hen. Ville prata en stund.  Men jag var dessvärre inte särskilt saknad. Det blev väldigt uppenbart för mig. Men sånt är livet. Hjärtat talar sitt egna språk. På gott och ont. Så är det ju. 
  • Anonym (Over again)

Varför skriver ni hen? Det är antingen en han eller hon!

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!