• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LP0 skrev 2017-07-10 07:06:16 följande:
    Åh grattis! Jag plussade också på riktigt idag! Har beställt digitalt som jag ska ta i veckan =)
    Stort GRATTIS till dig :D <3 shit så kul ! hade tänkt vila en stund till men är alldeles för lycklig och uppjagad. Ofattbart att vara gravid, visst är det?!
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-10 06:27:07 följande:
    Såhär ser testen ut idag. Har sovit 2 timmar. Tur att jag har semester haha. Ska överraska sambon ikväll när han kommer hem. Kan nog säga att jag är gravid eller vad säger ni? Åh hoppas!!!!!
    Jepp jag ser, speciellt på det första :D
  • hggeli
    Skrutt 83 skrev 2017-07-09 21:49:53 följande:
    Tack så mycket!! Ja jag är gravid nu, på bim-2/ÄL+12 bara men testen visar i alla fall tydligt positivt nu så hoppas inenrligt att det ska gå vägen, hade utomkveds/mf i dec så är lite orolig. Men går allt vägen så får vi vår efterlängtade 3:a med BF runt 18-20 Mars.
    Grattis till dig med. Och du hade heeelt rätt igår för mig. Testade positivt med två tester nu i morse.
    Ägglossningstestet var positivt för att jag var gravid. Så intressant att det blir så :D Nu håller jag tummar för att det ska gå hela vägen.
    Jag har dock inte haft såhär starkt positivt när jag fått kemisk grav (riktigt riktigt tidigt missfall). Clearblue digitalt visade aldrig positivt för mig då. Så nu tror jag och hoppas att denna gången går det hela vägen.
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-10 07:40:57 följande:
    Tack så mycket! Fattar det fortfarande inte. Känns som en dröm! Haha ellerhur, jag kan inte heller sova. Inte äta heller! Alldeles för uppspelt =D vet du när du är beräknad ungefär än?
    Samma här. Heeeelt inne i ett lyckorus. Ringde min kära lilla mamma kl 07.30. Försökte hålla mig att ringa sen för att inte väcka henne men kunde inte låta bli hehe. Vi väntar med att säga till alla, men till min mamma kan jag inte låta bli berätta redan nu :D

Jag kollade just och det står 21 Mars, 2018 kommer vår lilla om det går bra hela vägen. Du då?? :D
  • hggeli
    QueenOfBlades skrev 2017-07-10 08:13:32 följande:

Nu kunder jag inte hålla mig längre haha. Bim-7/äl+7. Någon som ser något?

Original

Med filter

Tyvärr :( men vänta och kolla lite senare. Aaaaallleles för tidigt :) 
  • hggeli
    Ela87 skrev 2017-07-10 08:20:38 följande:
    Plussade för 5 dagar sedan, är nu lite orolig att min stegring är dålig....fick missfall för 2 månader sedan och rädd att det ska hända igen... någon som har erfarenhet av detta? Dagens test kan nog se lite starkare ut då det ej har torkat som de andra testen!

Vore tacksam för andras tankar! Kram
    Jag har erfarenhet av det. Men tycker det ser bra ut. 
    Själv har jag fått två kemiska och ett tidigt missfall i vecka 6 ca. Dessutom fött vår son för tidigt i vecka 21 och tappat honom men det hör ju inte till detta, ville bara nämna det =/

Men iaf så har jag då jag fått kemiska haft bara svaga streck som sen vänt , det tidiga missfallet i vecka 6 hade jag ett starkt positivt. 

men mina kemiska var det bara rätt svaga streck, svagare än ditt. så ditt ser som sagt tarkt och bra ut =) men tyvärr finns det ju inga garantier och jag förstår dig. Efter alla våra jobbiga erfarenheter känner jag mig inte trygg alls. Känns som vi drabbats av allt. Efter vecka 20 tror man ju absolut det ska gå bra men t.om. då kan saker hända. 
    Vad jag försöker göra är att glädjas och hoppas ändå. Har plussat idag med clearblue digital. Saker kan hända men ska inte utgå från det och vara för rädd. Jag är äl + 11 och fick positivt på två test, ser bra ut och jag kommer utgå från att det är det tills nått annat händer, om det skulle hända.

Så håller tummar och tår för dig och för mig. kram till dig <3 
  • hggeli
    QueenOfBlades skrev 2017-07-10 08:33:30 följande:
    Såklart, det är ju den här biten som är rolig
    hehe jag vet, är likadan. dock har jag förökt hålla mig denna månad för stressar så kring det. och fått kemiska som visat svagt sen vänt.
    dock kunde jag ej låta bli ändå ;) testade äl + 9 och fick rätt starkt plus så blev skitglad och testade idag äl +11 och fick positivt på clear blue digital och ett annat. starkare än mina kemiska innan, så jag hoppas det går vägen nu.

testa på 2 dar så ska det kanske synas om du e gravid kraaam <3 lycka till :D
  • hggeli
    Skrutt 83 skrev 2017-07-10 08:47:47 följande:

Väldens största grattis!!! Vad underbart, visst är det en helt magisk känsla?! Varmt välkommen över till BF Mars, vore kul om vi kunde följas åt

Tackar :D ska försöka hitta tråden . Länka gärna :)
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-10 08:51:24 följande:

Den 23 mars hihi! Jag vill berätta för familjen direkt men sambon vill vänta lite. Vi kommer nog berätta det om 1-2 veckor innan min mormor som bor 60 mil ifrån åker hem! =)

Först och främst måste jag berätta för min sambo haha!

Samma för oss haha. Har mkt mindre tålamod än min make. Fattar inte hur han kan va så lugn. Jag vill helst berätta till alla men lite hejdar jag mig ;) vet ju det är tidigt och mkt kan hända.

Har ringt bm nu. Har du ??

Ses i grupp för bm i mars så pratar vi mer <3
  • hggeli
    LP0 skrev 2017-07-10 08:51:24 följande:

Den 23 mars hihi! Jag vill berätta för familjen direkt men sambon vill vänta lite. Vi kommer nog berätta det om 1-2 veckor innan min mormor som bor 60 mil ifrån åker hem! =)

Först och främst måste jag berätta för min sambo haha!

Bf menade jag. Grupp för bf mars ej bm hehe..Men det förstod du nog ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester