• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

heymary skrev 2017-07-13 20:46:29 följande:
    Tog mig friheten att redigera din bild på samma sätt som med min :) se nedan! och vi är i precis samma sits, det ÄR ett streck på din med. När har du bim? Jag ska testa igen imorgon tror jag med en känslig sticka jag har hemma och hoppas att det inte är spök
    Jag ska bara rekommendera er att jag redigerade mina förr och såg svaga streck. Och alla var antagligen kemiska grav dvs supertidiga missfall.
    Från denna månad har det varit absolut tydliga streck redan från +9 efter äl på bild med blixt. Sen från + 11 efter äl så syntes det tveklöst.Såklart kan det vara lite olika men jag har blivit övertygad om att man ska få det där absolut positiva som syns i alla ljus och på alla bilder innan man ska tänka att man är gravid. Föör jag vart sååå besviken sååå många månader.
    Sen hoppas jag för er alla såklart <3 <3 <3 stor lyckatill kram :)
  • hggeli
    louisep87 skrev 2017-07-13 20:40:09 följande:
    Är jag knäåå som ser? Hoppas det stämmer nu bara, vad tror ni?ser ni nå?
    Jag ser tyvärr inget :(
  • hggeli
    rosahelikopter skrev 2017-07-13 18:53:03 följande:

Testade med vanliga clearblue igår och fick så detta resultat (bifogar bild) översta är typ direkt efter och andra är idag på samma test. Tog ett digitalt idag som säger "ej gravid" till saken hör ju att vi inte planerar barn just nu, att jag har pco och att jag inte ens har mens så vet inte när bim är. Vill gärna kunna lita på det digitala resultatet, alltså "ej gravid" så vad säger ni testexperter? Är detta bara ett spök? Är det vanligt att få sånt här på clearblue utan att det är något?

Detta ser positivt ut för mig :D
  • hggeli

Jag vet ni kanske tycker att jag bara borde njuta och sluta testa men efter missat missfall i v 6 och sen flera kemiska så vill jag säkra mig åtminstone fram till kanske vecka 6+0 :) 

Vad tror ni om denna stegring ni som kan jämföra. Ser det bra ut??
    Överst och nedåt:
    äl + 12
    äl + 13
    äl + 14 morgon (vart så konstigt streck att jag ville kolla igen, tror jag blötte test för mkt)
    äl + 14 sen kväll

• hggeli
    heymary skrev 2017-07-14 06:34:34 följande:
    Jaja men nu sprider vi positivitet istället tycker jag. Jag har aldrig lyckats redigera fram ett streck tidigare, någonsin! Därför jag fick hopp.
    jamen självklart vill jag sprida positivt tänkade. är ju inte för att va elak jag säger. visst förstår du väl att det är för att jag vill bespara er min smärta. 
    klart ni kan vara gravida jag säger bara min erfarenhet. ni kan mycket väl vara gravida och allt går bra.
    men är det inte bättre att höra andras erfarenhet vill du jag ska ljuga för att sprida hopp bara eller vill du inte jag ska säga vad jag tror???? varför lägger du då ut här?? det förstår jag inte.
    med mina test har folk varit ärliga med mig och det hoppas jag de fortätter vara. jag höör hellre vad folk tror på riktigt än att de säger saker bara för att ge mig hopp. 
    när jag gått och trott jag var gravid och det ej var så gjorde det ondare än att inte trott nått alls. men jaja då vet jag att du inte vill höra mmin åsikt angående dina tester bara de som har nått positivt att säga. 
  • hggeli
    heymary skrev 2017-07-14 06:34:34 följande:
    Jaja men nu sprider vi positivitet istället tycker jag. Jag har aldrig lyckats redigera fram ett streck tidigare, någonsin! Därför jag fick hopp.
    men låt andra välja för sig själv vad de vill höra och inte. jag tänker inte säga saker jag inte tror. jag kommer säga min erfarenhet och inget annat. 
    men jag kan ju ha helt fel!!! precis som alla andra här. det är bara ett forum vi är inga experter ! 
    sen behöver inte min erfarenhet va nån annans. jag har sett andra få vaga streck i äl + 13 och de har ändå varit gravida . men jag måste ju säga det jag varit med om kan ju inte säga nått annat och det var för att vara snäll jag sa det, av välmening. inte för att göra er illa. jag vet precis hur det känns att försöka få lite hopp men som sagt, så har det hoppet för mig iaf gjort ondare när det inte var något. var bara det jag ville förmedla.
    och återigen jag kan ju såklart ha helt helt fel. det var liksom bara en varning. herregud.
  • hggeli
    nyfikenkvinna skrev 2017-07-14 08:30:26 följande:

Har försökt bli gravid med mitt första i fem månader!Köpte graviditetstest från Apoteket igår och testade imorse! Det är ett svagt streck?, tyder det att jag är gravid? Kan någon hjälpa mig

Absolut tveklöst positivt. Grattis :D
  • hggeli
    QueenOfBlades skrev 2017-07-14 08:28:12 följande:

Någon som ser något idag?

Kanske en pytteantydan. Men njae.

Är väl rätt tidigt än för dig ? :) testa igen om nån dag . Håller tummar för dig!
  • hggeli
    Trollfisk skrev 2017-07-14 10:10:39 följande:

Hej!

Testade med Clear blue early igår morse och tyckte jag såg något men kände att jag kanske inbillade mig. Men kom på mig själv att jag drack mycket vatten den morgonen innan jag tog testet. Så då köpte jag ett och testade idag på morgonen direkt när jag vaknade. Och detta är ingen tvekan va? Väntad mens på söndag.

ser absolut positivt ut =) grattis!
  • hggeli
    louisep87 skrev 2017-07-14 11:28:31 följande:
    Det kom upp direkt, så inget som kom upp efter flera minuter hade gått.
    jag ser på redigerade men inget på den andra. jag har tyvärr fått sådana svaga med cb också tidigt och cb plus, de är kända för lite spöksteck . tyvärr!

men inte för den skull helt omöjligt. du kanske är tidigt ute? vänta och testa igen ? =) håller tummar för dig !!! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester