• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

boan25 skrev 2017-07-10 20:11:06 följande:

:)

Vilket fint och tydligt plus! :D grattis igen ! Yaay!
  • hggeli
    FrökenE1985 skrev 2017-07-10 22:11:27 följande:
    Då ska du nog se att det går bra för dig denna gång. Håller tummarna för dig!

För min egen del hoppas jag att äggledarspolning kommer göra susen eller att utredningen visar på något som är lätt åtgärdat.

Kram
    Vi har också varit på utredning. Skulle fått hjälp till hösten om det nu inte var så att vi vart gravida. Jag har tydligen pcos. Men har tur i oturen så att säga. För jag har inte högt testosteron och jag har ägglossning varje månad. Men efter mina graviditeter som gick till vecka 21 och 6 så blev min cykel 50 dagar som den aldrig varit förr. Så väntan är ju ännu jobbigare varje månad för den blir ca dubbla. 2 månaders väntan ist för en. Och jag förstod att nått var konstigt och utredningen visade som sagt att jag har pcos.
    Skönt få veta varför det tar sån tid och att man ju kan få hjälp =) nu gick det på egen hand och jag har lärt mig känna igen min ägglossning så både den förra månaden och denna tog det sig, förra vart det kemiskt men nu verkar det mer hoppfullt med starkare resultat så jag hoppas hoppas.Åtminstone verkar vi väldigt fertila när vi väl lärt oss hitta min ägglossning. 
    Men jag vet hur jobbigt väntan och längtan är. Har känt som alla går om oss och får barn. Sen vi började försöka så har folk fått barn och sen sitt andra barn efter det. Glad för dem men samtidigt så är vår egen väntan så himla smärtsam. 
    Så jag kan verkligen känna med dig och andra som får vänta. Vi har väntat 3 år nu, men då har vi ju blivit änglaföräldrar en gång. 
    Det finns ju de som väntar ännu längre också. Har tänkt att herregud de som får vänta 9 år typ. Min man tar det lite lättare men jag har det jobbigare. Vi sökte åtminstone hjälp nu för någon månad sen så det rekommenderar jag. Bara vetskapen den kommer snart, men du verkar ju gjort det =)
    Långt inlägg, men ville bara dela med mig av min erfarenhet kanske blir delad smärta lite lättare. kramar
  • hggeli
    louisep87 skrev 2017-07-11 00:13:30 följande:
    Tycker ni det är för smalt för att kunna vara positivt?
    Jag ser nått svagt svagt =) mitt var smalt också då det var tidigt. ca äl + 9 
  • hggeli
    FrökenE1985 skrev 2017-07-10 22:11:27 följande:
    Då ska du nog se att det går bra för dig denna gång. Håller tummarna för dig!

För min egen del hoppas jag att äggledarspolning kommer göra susen eller att utredningen visar på något som är lätt åtgärdat.

Kram
    själv har jag funnit rätt mkt tröst i att kika på youtube folk som delar med sig av sina resor, som har svårt bli gravida. just för att känna att jag inte är själv, för har ofta kännts som att alla blir gravida om mig, och det går hela vägen för dem. så för att känna stöd liksom och att det faktiskt inte alls går lätt för alla andra utan de finns de som kämpar som vi så tycker jag det gett mkt tröst att se andras resa där. inte tröst att de också har de jobbigt, såklart önskar jag andra att det ska gå bra. men däremot som jag skrev så tror jag typ delat smärta är hälften smärta eller så. åtminstone för mig =) att se nåns erf. och kunna relatera det har lindrat.  
  • hggeli

Vad tror ni om dagens? Ser styrka bra ut för äl +12 ??

:) :) Kan knappt fatta det är sant.

Ett foto utan blixt och ett med.

• hggeli

Tog ägglossningstest också för skojs skull. Är starkare än kontrollstrecket nu :) dvs mkt positivt.

Övre äl test

Nedre gravtest

• hggeli
    Thisdream skrev 2017-07-10 22:49:24 följande:
    Bim imon och sen två dagar tillbaks fick jag en rosa flytning. Kommer och går.. nidis?

Jag vet inte om det är inbillning och svårt att få med på bild. Men ser någon mer än jag ? Haha.
    ser tyvärr inget :(
  • hggeli
    QueenOfBlades skrev 2017-07-11 07:56:29 följande:

Någon som ser något idag? Väldigt inzoomad bild

Tyvärr inte. Kanske är för tidigt?
  • hggeli
    QueenOfBlades skrev 2017-07-11 08:25:36 följande:
    Bim på måndag så definitivt tidigt ute.
    ahh ta ett till längre fram då =) då finns hopp. fick svagt positivt äl + 9, så det syntes på bild med blixt också. men är ju lite olika. hur tidigt/sent det syns
  • hggeli
    GlitterLina skrev 2017-07-11 08:46:50 följande:
    Ser fint ut :)
    tack =D försöker slappna av men är så nervös nått ska hända. men men är också lycklig som tusan!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester