• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Skrutt 83 skrev 2017-07-08 11:00:04 följande:

Jag ser!!! Håller tummarna för fin stegring! Har också varit med om att strecken ökat men långsamt för att sen bli svagare och sen börjat blöda fått negativt och mf. Vet hur tufft det är. Håller verkligen tummarna att du får ett fint starkt plus när du testar nästa gång. Starkt att du klarar av att vänta, jag är tvärtom, testat flera ggr om dagen nu sedan plus i förrgår för att se att det ökar ordentligt.

Ja samma här åtminstone 3 ggr nu sista 7 månader. :(

Jag vart sååå besviken förra månaden då jag fick så fin stark stegring att jag insåg det är lika stor chans det misslyckas trots det stegrar normalt.

Har ju varit gravid med mf i vecka 6 och för tidig födsel i vecka 22. Vi tappade vårt barn :( så känner mig iofs aldrig helt säker nu. Men jag bestämde åtminstone att vänta tills några dar efter BIM eftersom jag fått kemiska grav nu några ggr så jag tror det är större chans det går hela vägen om grav klarar sig till efter BIM.

Håller tummar för dig. Vet hur väntan är lång och jobbig. 3 år totalt för oss nu med allt. Och jag vill bara kolla hela tiden men blir så smärtsamt då jag jagar sådär så nu ska jag ha is i magen. Men var skönt få se ett streck iaf. Nu vet jag ändå det är nått på g bara det inte blir kemisk igen vilket jag är beredd på också.

Som.sagt lycka till och kraam <3 ska kika hur det går för dig!
  • hggeli
    Carro887 skrev 2017-07-08 12:17:07 följande:

Vad tror ni tjejer?

Tveklöst :) grattis!
  • hggeli
    Nykär15 skrev 2017-07-08 16:48:18 följande:

Före BIM kallas det kemisk graviditet om man börjar blöda, ägget har då inte fäst in helt spm det ska och lossar. Hade man istället väntat på mensen så hade man aldrig vetat om en graviditet.

Hoppas det fortsätter öka för dig denna månaden!

Fast kemisk graviditet är ju ett väldigt tidigt missfall så båda termerna är i princip rätt :)
  • hggeli

OBS detta är INTE ett gravtest.

Det är ett ägglossningstest. Är 10 dagar efter ägglossning dvs 4 dagar före BIM. Försöker hålla mig med gravtest åtminstone till imorrn.

Fick ett svagt positivt gravtest igår. Och visst ser ägglossningstestet positivt ut? Vet det kan göra det då man är gravid. Har absolut inte ägglossning nu .

Åh så spännande imorrn ska jag ta ett till gravtest och se. Haha men så.svårt hålla sig. Tänkte tar iaf ett ägglossngstest som också kan visa om jag är gravid ;)

Vad tror ni??

• hggeli
    Caroline93 skrev 2017-07-09 09:50:34 följande:

Magkänslan säger tumme ner :/ va tror ni?

Positivt säger jag. Men har fått lite falska med de blå.

Nån som.fått samma resultat som mig på ägglossningstest ca bim -4 :) ???
  • hggeli
    Skrutt 83 skrev 2017-07-09 20:47:59 följande:

Ser väldigt lovande ut!! Visserligen är det vissa som menar på att de kan vara positiva innan mens också men det är inte lika vanligt. Hade tagit det där som ett lovande tecken inför testet imorgon. Jag får positivt äl test sedan BIM - 3 och har ju plussat starkt nu. Håller tummarna för dig! Hade jag varit du hade jag nog bränt av graviditetstestet redan nu. Jag får starkare på dagen/em/kväll än på morgonen och för mig visade gravtestet positivt innan äl-testet blev positivt. Vad har du för graviditetstest?

Åh tack för svar! Ger mig hopp höra din erfarenhet. Jag testade igår med billiga testers stavar. Det visade svagt men en liten linje. Så jag tror vi är gravida. Dock var vi det förra månaden med men fick riktigt tidigt missfall då stegring stannade av på BIM -2. Med gravtest sen blev de negativa och fick rejäl blödning.

Är därför jag försöker vänta nu. Men är sååå svårt, måste nog ta ett imorrn ändå. När det visade redan igår lite på gravtest blev jag förvånad för det var tidigt har bara fått så svagt så det knappt synts så tidigt när det var kemiska grav. Eller supertidigt missfall. Så jag hoppas nu. Men är också rädd att hoppas. Berg och dal bana känslomässigt.

Ska lägga upp imorrn om jag klarar hålla mig till dess ;) hehe.

Har ett clear blue också. Men det sparar jag till BIM :)
  • hggeli

Jaa detta är gravid ju :D åhh rätt starkt också ellerhur? För att va så tidigt?

Äl +11

• hggeli

Ojjj vart två haha är för jag är så glad råkade lägga ut två bilder :D

• hggeli
    Nykär15 skrev 2017-07-10 06:43:29 följande:

Ja grattis!! Syns tydligt!

Tack :D gud vad glad jag är :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester