• Baby Girl

Varför vill man INTE ha barn?

Ja, som rubriken säger; varför vill man inte ha barn?

Det här är inte kritik utan en stilla undrar ifrån mig hur man kan välja att inte skaffa barn? En öppen diskussion önskas kring detta. Jag förstår inte hur man kan välja bort barn?
    För mig är det det bästa som har hänt mig i mitt liv! Mitt liv fick helt annan djupare mening när jag fick barn.
    Visst, det är oerhört mycket jobb och ansvar med att ha barn men det är så värt det! Den kärleken jag känner till mitt barn kan inte mätas med något.

Jag kan förstå om man väljer att inte skaffa barn då man känner i sig själv att man inte skulle kunna klara av att vara en bra förälder, om man t.ex. använder droger, är psykiskt sjuk eller av annan liknande anledning väljer bort barn. Då tycker jag att man är väldigt mogen och förståndig om man inte skaffar barn i en sådan situation. Jag kan också förstå om man inte skaffar barn för att man inte har ett bra, fungerande förhållande, tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn, om man inte har träffat den rätta än m.m

Min fråga riktar sig snarare till er som väljer bort att skaffa barn, trots att ni har goda förutsättningar att kunna ta hand om barn. Hjälp mig att förstå er.

Och till er som inte kan få barn men som vill ha så beklagar jag verkligen. Det är inte en fråga ställd till er.

Respekt och en öppen diskussion i tråden önskas!

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?
  • HoneyCandySugar
    lövet2 skrev 2011-09-10 18:57:32 följande:
    Jag känner några kvinnor som verkligen inte tycker om barn. Ett par har helt och hållet valt bort barn, men vissa har skaffat ett eget barn. Det är alldeles utmärkta mammor till sina barn och älskar dem högt, men - det har blivit problem när barnen börjat vara några år gamla. Barnen vill ha kompisar och mammorna avskyr dessa kompisar. Det går liksom inte att dölja avsmaken, och det ställer till alla möjliga problem, tyvärr.
  • IntheSky

Jag orkar inte läsa hela tråden, så kan någon bara tala om för mig:
    På vilket sätt respekterar inte Ts er andra som skriver här?

• Fru U
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 19:09:18 följande:
    Jag kan inte förstå en människa som tycker att barn är äckliga. Om du finner att detta skulle göra mig till en dålig förälder, kan jag inte förstå dig heller.
    Gäller det alla människor eller just barn?
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Polly S
    Naoko skrev 2011-09-10 19:12:19 följande:
    Vad du behöver förstå är att inte alla är som du och att det inte behöver vara något negativt. 
  • Baby Girl

Alltså ni tar ut allt ert uppbygda agg på mig. Jag har aldrig undrat vem som älskar sitt barn eller inte... Som vanligt spårar det ur på familjeliv. Ursäkta mig, jag var genuint nyfiken så jag ställde en fråga. Men jag har lärt mig idag att det inte är ok att ställa frågor i öppna forum.

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • knisse
    IntheSky skrev 2011-09-10 19:12:44 följande:
    att kalla folk som inte haller med för bla svampar är inte särskilt respektfullt i mina ögon.
  • Naoko
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:14:16 följande:
    Alltså ni tar ut allt ert uppbygda agg på mig. Jag har aldrig undrat vem som älskar sitt barn eller inte...  
    Nja, du tummenuppade faktiskt ett inlägg som uttryckte just den åsikten. 
  • HoneyCandySugar
    Naoko skrev 2011-09-10 19:12:19 följande:
    Vad du behöver förstå är att inte alla är som du och att det inte behöver vara något negativt. 
    Naturligtvis förstår jag att inte alla är som jag. Däremot kan jag inte förstå de som finner föräldraskap lämpligt för någon som tycker att barn är äckliga! Jag förstår om man inte älskar alla barn på den här jorden, men kan man inte ens respektera dem, så kommer man inte att kunna bli en bra förälder.
  • plankton
    IntheSky skrev 2011-09-10 19:12:44 följande:
    Jag sitter och funderar på det själv för jag får inte alls den känslan av TS. Det kanske var en smula klumpigt att använda ordet "ifrågasätta" men jag tycker väl visst hon respekterar andra?
    Jag har bara fått nyfikna "vibbar" från TS och det är det väl inget fel med? :) 
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:14:16 följande:
    Alltså ni tar ut allt ert uppbygda agg på mig. Jag har aldrig undrat vem som älskar sitt barn eller inte... Som vanligt spårar det ur på familjeliv. Ursäkta mig, jag var genuint nyfiken så jag ställde en fråga. Men jag har lärt mig idag att det inte är ok att ställa frågor i öppna forum.
    självklart är det ok att fraga. men om man skriver sin fraga pa ett sätt som gör att det ser ut som om det är fel pa dom som inte vill ha barn far man ju räkna med att man iriterar folk
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?