Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Varför vill man INTE ha barn?

Jag diggar inte ungar. Bebisar är söta, tonåringar går an - allt därimellan nej tack.

Det innebär inte att jag inte kommer att älska mina barn.

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Fru U
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 19:09:18 följande:
    Jag kan inte förstå en människa som tycker att barn är äckliga. Om du finner att detta skulle göra mig till en dålig förälder, kan jag inte förstå dig heller.
    Gäller det alla människor eller just barn?
  • Fru U
    mineral skrev 2011-09-10 21:07:57 följande:

Det är också dem mogna människorna som sitter ensammna på julafton när dem blir gamla! Jobbar i äldreomsorgen, så det vet jag alltför väl...

Ensam kan man bli av många olika anledningar. Att inte skaffa barn är bara en i mängden
  • Fru U
    DragonWoman skrev 2011-09-10 21:45:08 följande:
    Någon som vet om det kan finnas en biologisk orsak bakom att inte vilja ha barn?
    Hur menar du nu?
  • Fru U
    DragonWoman skrev 2011-09-10 21:51:35 följande:
    Att föröka sig en ju en naturlig biologisk drift som de flesta har, jag funderade på om det även kan finnas biologiska orsaker till att man inte vill ha barn? Om det finns så finns det ju även ett svar till de som inte kan förstå.
    jag tror inte de förstår mer än de gör nu. Man måste inte heller förstå, bara acceptera.
  • Fru U
    DragonWoman skrev 2011-09-10 21:58:24 följande:
    Ingen ifrågasätter ju driften att skaffa barn, det är ju en naturlig grej som alla accepterar. Och om det finns ett svar som att det är biologiskt att inte vilja ha barn så är det ju ett svar man accepterar med.

Jag vet inte om det ens har forskats nått om det och tänkte om någon annan visste mer.
    Jag förstår din tanke (jag var inte arg eller sur).  Jag ser det som att många ifrågasätter driften att skaffa barn, att det inte alls är en naturlig del som de flesta accepterar rakt av (eller många och många, en del i varje fall, de som tänker efter före de skaffar barn)
  • Fru U

Alla är olika men jag tror att de flesta klarar av att möta barns behov oavsett ålder. Det handlar om hur mycket man är villig att engagera sig.

Känner man att man är för gammal så ska man självklart inte skaffa barn, då blir det inte bra.

Med tanke på hur många som är lite äldre när de skaffar barn idag så tror jag att de flesta barn kommer att växa upp med att det är fullständigt normalt.

Rent energimässigt så har de jag känner som fått barn både som unga och sen närmare när de var 40 inte känt någon skillnad.

• Fru U
    fetsnygg skrev 2011-09-11 19:25:45 följande:
    hm.. själv tycker jag att det är egoistiskt att SKAFFA barn.. man gör det ju enbart för sin egen skull.. vilka par skaffar barn för barnens skull.. typ "vi skulle bli så jääävla bra föräldrar så nu skaffar vi oss en lyckligt lottad unge!" Är väl snarare "åh vad vi vill ha barn, vi skaffar ett".. eller?
    Väldigt många skaffar faktiskt barn för att rädda/förbättra förhållanden. Ett bevis på deras kärlek till varandra. Något som distraherar dem.

Tragiskt men sant.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?