• Baby Girl

Varför vill man INTE ha barn?

Ja, som rubriken säger; varför vill man inte ha barn?

Det här är inte kritik utan en stilla undrar ifrån mig hur man kan välja att inte skaffa barn? En öppen diskussion önskas kring detta. Jag förstår inte hur man kan välja bort barn?
    För mig är det det bästa som har hänt mig i mitt liv! Mitt liv fick helt annan djupare mening när jag fick barn.
    Visst, det är oerhört mycket jobb och ansvar med att ha barn men det är så värt det! Den kärleken jag känner till mitt barn kan inte mätas med något.

Jag kan förstå om man väljer att inte skaffa barn då man känner i sig själv att man inte skulle kunna klara av att vara en bra förälder, om man t.ex. använder droger, är psykiskt sjuk eller av annan liknande anledning väljer bort barn. Då tycker jag att man är väldigt mogen och förståndig om man inte skaffar barn i en sådan situation. Jag kan också förstå om man inte skaffar barn för att man inte har ett bra, fungerande förhållande, tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn, om man inte har träffat den rätta än m.m

Min fråga riktar sig snarare till er som väljer bort att skaffa barn, trots att ni har goda förutsättningar att kunna ta hand om barn. Hjälp mig att förstå er.

Och till er som inte kan få barn men som vill ha så beklagar jag verkligen. Det är inte en fråga ställd till er.

Respekt och en öppen diskussion i tråden önskas!

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?
  • knisse
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:34:10 följande:
    Jaså, det tycker du?

Anser du att en kvinna som i allmänhet tycker att barn är äckliga, skulle bli en bra förälder? Tror du att hon skulle kunna hantera ett barn och dess utveckling på ett bra sätt? Tror du att hon skulle kunna respektera dem och förstå dem då de "snorar och skriker"?
    självklart!!

du vet att tycka illa om nagot generelt och att älska en individ är väldigt olika saker.
  • Polly S
    Naoko skrev 2011-09-10 18:35:32 följande:
    Javisst. 

Anser du att en kvinna som saknar grundläggande förmåga att sätta sig in i andra människors känslor skulle bli en bra förälder?  
    klockren!
  • Jäjd
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:49:06 följande:
    Men fiona... Vart lever vi i för land egentligen? Diktatur? Man kan väl få lov att ställa frågan i ett öppet forum. Sen kan vem som helst välja att svara varför just de inte vill ha barn. Jag ställde inte frågan personligt till dig vet du.
    Du upprepar detta, men det betyder ju bara att du inte förstått vad som sägs till dig.
  • LaFontaine
    Men fiona... Vart lever vi i för land egentligen? Diktatur? Man kan väl få lov att ställa frågan i ett öppet forum. Sen kan vem som helst välja att svara varför just de inte vill ha barn. Jag ställde inte frågan personligt till dig vet du.
    Så är det också skillnad på att fråga och ifrågasätta.
  • Rushmore

Jag tror att man känner i hjärtat om man vill ha barn eller inte, mer "logiskt" än så är det inte. Jag har inte känt den längtan än. 

• Brinken

Kan inte tänka mig något mer avtändande än en kvinna som inte är barnkär och som inte vill skaffa barn.

Klart att det har gått snett i dessa fall eftersom människan skulle dö ut om fler var som dem.

Möjligtvis kan det förklaras med att de har mindre lämpliga gener som inte bör föras vidare och att därmed mänskligheten vinner på att deras gener försvinner från jorden i samband med att de dör. 

• knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:43:25 följande:
    Jäklar vad mycket trams det snackas i tråden nu rent ut sagt! Låt folk få göra precis hur de vill, lev som ni vill men låt mig ifrågasätta. Låt det finnas ett öppet och respektfullt snack. Det är inget vi mot dom läger. Sluta ta åt er som svampar! Man kan väl prata som vuxna människor?
    att ifraga sätta nagot är negativt.
    att fraga nagon för att man är nyfiken är en sak men att ifragasätta ta reda pa grunder och anledningar och sedan säga att dom inte har nagon existensrätt för att man själv känner har känt anurlunda är ganska provokativt.
  • Baby Girl

Snacka om att märka ord. Jag menade naturligtvis att jag har rätt att ställa EN FRÅGA. Vad trött jag blir. Ursäkta.jag råkade skriva fel ord. Fy skäms på mig!

ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Jäjd
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:51:55 följande:
    Snacka om att märka ord. Jag menade naturligtvis att jag har rätt att ställa EN FRÅGA. Vad trött jag blir. Ursäkta.jag råkade skriva fel ord. Fy skäms på mig!
    Det är nog ingen fara. Men är det konstigt att det du skriver bemöts? Det är stor skillnad på att ifrågasätta något och att ställa en fråga.
    I såna här ämnen är det verkligen det, för en del.  
  • Polly S
    ja, och min fråga är VARFÖR du inte accepterar andras val, det har du fortfarande inte svarat på.
    och sen var det den där detaljen med att du tycker dig ha rätt att ifrågasätta... *kräks lite*
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?