Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Varför vill man INTE ha barn?

HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:18:34 följande:
    Ska jag lugna mig? Du menar alltså att jag inte ska reagera på fula kommentarer riktade emot små barn?
    Blir du lika provocerad om jag säger att jag tycker att hundar är äckliga och luktar illa?
  • LaFontaine
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 18:25:02 följande:
    Nej, det blir jag inte.

Dock säger jag inte sådana saker om hundar, trots att jag inte tänker skaffa en.

Som skrivet tidigare, så förstår jag inte de som jämför barn med hundar...
    Hur menar du att jag _jämför_  hundar och barn?
  • LaFontaine
    Naoko skrev 2011-09-10 18:35:32 följande:
    Javisst. 

Anser du att en kvinna som saknar grundläggande förmåga att sätta sig in i andra människors känslor skulle bli en bra förälder?  
    Trådens bästa!
  • LaFontaine
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:49:06 följande:
    Men fiona... Vart lever vi i för land egentligen? Diktatur? Man kan väl få lov att ställa frågan i ett öppet forum. Sen kan vem som helst välja att svara varför just de inte vill ha barn. Jag ställde inte frågan personligt till dig vet du.
    Så är det också skillnad på att fråga och ifrågasätta.
  • LaFontaine
    Baby Girl skrev 2011-09-10 18:51:55 följande:
    Snacka om att märka ord. Jag menade naturligtvis att jag har rätt att ställa EN FRÅGA. Vad trött jag blir. Ursäkta.jag råkade skriva fel ord. Fy skäms på mig!
    Problemet är att du ifrågasatt utifrån din egen synvinkel. 
  • LaFontaine
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:22:06 följande:
    Svampar jaha.. Det var DET som var det upprörande. Haha. Jag menar att ni suger åt er som svampar att man kan missförstå om man vill det. Seriöst, jag orkar inte förklara mig hela tiden för er som bara vill missförstå. Jag drar mig ur nu. Jag har ett liv att leva utanför familjeliv.
    Nej, det var inte det som var upprörande. Det var däremot ett exempel på ett ganska respektlöst ifrågasättande. 
  • LaFontaine
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:29:02 följande: 
    Men fiona. Du går mig på nerverna nu. Folk som inte har barn kan OMÖJLIGT veta hur det är att ha barn och känna den kärleken. De går miste om något i livet enligt mig. Det är ingen osanning. Och till de som inte kan få barn så beklagar jag. Jag respekterar fortfarande alla med eller utan barn. Jag undrar bara vaför. Men jag drar mig ur nu. Hoppas du hittar någon annan nu att ta ut ditt agg mot. Haha, herregud.
    Att inte veta hur något är om man själv inte upplevt det är inte något som är avhängigt just barn. Jag  vet inte hur det känns att bryta benet. Jag kan utgå från att det gör väldigt ont men jag kan inte förstå vidden av smärtan. Jag har aldrig vunnit VM-guld och även om jag förstår hur underbart roligt det är kan jag inte veta hur det känns förrän vinner ett efterlängtad VM-guld. 

Jag, som har flertalet politiska uppdrag, tycker att politik är det roligaste som finns. I mitt stilla sinne kan jag undra hur andra inte kan tycka att det är det roligaste som finns eller i alla fall inte vilja engagera sig politiskt, men jag har inget behov av att ifrågasätta andras val.  
  • LaFontaine
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:36:31 följande:
    Fiona vart i mitt senaste inlägg brister respekten till dig? Jag har ju rätt att tycka att kärleken till mitt barn är det bästa och största i mitt liv. Sen kanske inte alla föräldrar känner så och det är fruktansvärt om man som förälder inte känner så för sitt barn.
    Vem har sagt att du inte får känna så? 
  • LaFontaine
    Anova skrev 2011-09-10 19:48:54 följande:
    Varför inte svara på min fråga i inlägg 307 innan du sticker?
    Eller svara på någon av mina frågor.
  • LaFontaine
    MansonDust skrev 2011-12-26 10:34:53 följande:
    Jag förstår. Men jag är dock trött på argument som förstört underliv från sådana som aldrig fött. Jag har fött 4 barn & inte tusan är mitt underliv trasigt eller oanvändbart eller fult. Det fixar snabbt till sig efter en förlossning.
    Säg det till min väninna. Hon sjåpar sig nog bara om sina svåra förlossningsskador!
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?