• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Missdoe

Wow vad ni skapar! Själv har jag inte alls kommit igång, ett par små sockar och en liten mössa är allt som producerats än så långe med då jag blivit sjukskriven på halvtid misstänker jag att det kommer att ändras.

En liten fråga, ni som syr, vad har ni för symaskin? Än så länge äger jag en Husqvarna 2000 som visserligen är stark som en oxe men det skulle vara roligt med något lite nyare.  

• jctabc
    Becka 77 skrev 2011-12-31 08:48:49 följande:
    Bild på tofflorna:Undersidan: 

Vad är det du använt på undersidan? Är det något "anti-halk"? Tar tacksamt mot tips på vad man kan använda och var man kan hitta det.

Gott nytt år!
  • micksaan

Jag fick en huskvarna Viking E20 i julklapp. Är min första symaskin så hittills är jag nöjd. Inte hunnit så mycket än. :)

• Becka 77
    jctabc skrev 2011-12-31 11:44:42 följande:
    Vad är det du använt på undersidan? Är det något "anti-halk"? Tar tacksamt mot tips på vad man kan använda och var man kan hitta det.

Gott nytt år!
    Det finns på Panduro, heter Touch textile volume. Finns i olika färger.
  • Twinpeak2012
    Missdoe skrev 2011-12-31 11:02:13 följande:
    Wow vad ni skapar! Själv har jag inte alls kommit igång, ett par små sockar och en liten mössa är allt som producerats än så långe med då jag blivit sjukskriven på halvtid misstänker jag att det kommer att ändras.

En liten fråga, ni som syr, vad har ni för symaskin? Än så länge äger jag en Husqvarna 2000 som visserligen är stark som en oxe men det skulle vara roligt med något lite nyare.  

Jag har också en Husqvarna 2000 men har inga planer på att byta ut den. Som sagt stark som en oxe. Skulle vara en overlockfunktion, det kan jag sakna när man syr kläder.
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • Miss Giggle

Då dotern är i stpckholm har man helt plöstlsigt en massa tid över :D

SÅ jag sydde denna igår. Rekordsnabbt, bara 3h.    Gillar hon den/mönstrer ska jag sy den fler gånger men då tänker jag klippa hela fram och bak i ett stycke. Det kommer gå ått mer tyg men jag tror inte  det bör bli så mkt mer.

Idag ska jag sy sparkdräkt till lillan, frågan   är bara om man ska sy långa eller korta ben? Hon är ju trots allt beräknad till 24 april...

Klänningen hittar ni i mitt galler :D http://www.familjeliv.se/hem/miss_giggle/galleri.php?cur_album=Pyssel  

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
Svar på tråden Syjunta för gravida!