• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Moniqe1979
    Tjobabi skrev 2012-01-05 18:02:25 följande:
    Men sitter napparna verkligen kvar då? Asså, jag antar ju att det funkar eftersom de finns för det syftet men det låter så konstigt i mina öron. Får helt enkelt ge mig iväg och se det live
    Antar att de bara är till för "klump"nappar, fast det kanske bara finns den modellen nu för tiden.. När jag var liten så var det ju en liten ögla... Hrmm, är ju några år sedan, men ändå!
    har man den typen av napp som har en ögla (vilket numera är mycket ovanligare JA) så gär man ett "lärkhuvud"  med gummi ringen runt öglan bara...
  • Miss Giggle

här är kvällens produkt :D Klänning beställd av dottern.
    Denna  gången följde hon själv med till stoff o stil och valde tyg.

Fick då reda på att i feb börjar nya tyger och mönster titta in. Åh vad jag längtar.

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Moniqe1979
    Miss Giggle skrev 2012-01-05 21:59:08 följande:

här är kvällens produkt :D Klänning beställd av dottern.
    Denna  gången följde hon själv med till stoff o stil och valde tyg.

Fick då reda på att i feb börjar nya tyger och mönster titta in. Åh vad jag längtar.

vad SÖT
  • Moniqe1979

tack den som tipsade om denna länk till baby nest

Blev 2 st igår ett till mini (som envist vägrar sätta fart och komma ut) och ett till blivande storebror och hans älskade docka

• Fixarfia

Härliga babynest du har gjort Moniqe! Gulligt att storebror också får en Glad

Babynest och amningskudde står överst på min sömnadslista just nu.

• Miss Giggle

Superfint! Funderar på en amningskudde fast mest för att det är skönt att ha den mellan knäna när man sover nu när magen blivit stor

• carooo
    Miss Giggle skrev 2012-01-07 08:41:13 följande:
    Superfint! Funderar på en amningskudde fast mest för att det är skönt att ha den mellan knäna när man sover nu när magen blivit stor
    Ahhh kan verkligen rekommendera att sy en amningskudde, gillade min så mycket så jag har sytt en till att ha i soffan, den andra huserar i sängen. Jätteskönt att lägga benen runt eller ha under ryggen/huvudet så man kommer upp ordentligt och kan andas. Jag ligger och kramar min hela natten som en banan... bra magstöd ger den också Skrattande!!

Idag har det blivit ett täcke sytt vagnen med tillhörande kuddfodral. Satt och surfade på signerat.se och hittade en tjej som sydde alldeles underbara täcken (sture och folke) och var tvungen att dra fram stora tyglådan och se vad jag kunde hitta... Det blev i mörk plysch (passar perfekt till vår gråsvarta vagn), lite blått och dekorationsband Förvånad - massor!! Mer bilder finns i bloggen...

• Tjobabi

Nu har jag köpt ringar (köpte vanliga svarta o-ringar, måste ju funka lika bra...?) och hängslespännen men har inte fått lust/tid att sätta mig o sy nåt. Bygger på bänken för fullt. Letade tyg till sittkudden och inser att det nog kommer bli svårt att hitta i den nyans jag vill ha... Fanns inte ett enda enfärgat tyg på Soff&Stil som ens var i närheten. Får helt enkelt leta vidare...

Dum fråga (igen...): Är alla flärpar på kuddar och snuttefiltar till för att bebisen ska "pilla"/upptäcka/utforska något eller varför? 

• carooo

Tjobabi skrev 2012-01-08 19:13:12 följande:

Nu har jag köpt ringar (köpte vanliga svarta o-ringar, måste ju funka lika bra...?) och hängslespännen men har inte fått lust/tid att sätta mig o sy nåt. Bygger på bänken för fullt. Letade tyg till sittkudden och inser att det nog kommer bli svårt att hitta i den nyans jag vill ha... Fanns inte ett enda enfärgat tyg på Soff&Stil som ens var i närheten. Får helt enkelt leta vidare...

Dum fråga (igen...): Är alla flärpar på kuddar och snuttefiltar till för att bebisen ska "pilla"/upptäcka/utforska något eller varför? 

Läste någonstans att o-ringar funkar lika bra, det enda är väl att det ska vara allergisäkra? Väldigt nyfiken på bänken du bygger, vill ju se bilder snart Flört...

Gällande flärparna så är det nog  både och... något för bebis att plilla och titta på, men mest för att det är dekorativt kanske? Brukar kolla in etsy.com (som signerat.se fast större) och där är det många som syr med "flärpar", så kanske är lite amerikanskt?

Nu har jag påbörjat min andra vecka som ledig - börjar få lite långtråkigt och den stackars symaskinen får jobba hårt och lida för det Skrattande !! Idag blev det en mobil till vagnen...    
Svar på tråden Syjunta för gravida!