• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mammarie

Tackar, är mycket nöjd själv! Här kommer en bild på överkastet jag sydde till vaggan också:

• Miss Giggle

Vad duktig du är mammarie!

Sydde igår upp omlottklänningen m ballongtyget från stoff och stil.
    Köpte även massa annat tyg, 800 spänn fattigare. Men Gud vad snygga vi kommer bli när allt är färdigsytt.
    Dundrade dock stuvbit av hallonröd velour-2,5m för 100 kr. Ett klipp tyckte jag

• Miss Giggle

Blöjfodralet jag sydde förra veckan.

Hannah i sin fina omlottklänning
    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Elsa1981

Hej! Jag har inte läst hela tråden än men ska sätta mig ner och göra det någon dag. Väntar mitt första barn 6 april och ser fram emot att sluta jobba (9 mars) så att jag hinner ta tag i alla projekt. Så mycket jag vill göra! Virkar och syr på grundnivå :).

Är det någon som har ett bra mönster på dreggelscarf?

• gröna L
    Diddi Puff skrev 2012-02-03 18:15:03 följande:
    Här finns lite mönstrad velour och mycket fina tyger.
    www.liandlo.com 
    Tack för tipset! velouren med klövermönstret var ju superfin!

Miss Giggle - Vad fin hon var i sin klänning! Är det samma mönster som klänningen i katalogen?

Mammarie - Så smart med hängförvaring! Jag har sytt något liknande, ska se om jag kan få tummen ur och fota mina alster någon dag och lägga in bilder...
  • Miss Giggle

Gröna. L: japp. Beskrivningen var dock inte outstanding så man får joxa lite. Men det gick an ändå.

Fixarfia: vad fint! Jag funderade på att sy ett m bara tre sidor och extra högt. Vad har du anv för att vaddera?

• Fixarfia

Jag har bara klätt om ett gammalt skydd...

Funderar också på att göra ett högre sen när man vill sänka botten i sängen. Man borde ju kunna använda vanlig vadd som man köper som metervara som fyllning. Som man klär och sen qviltar för att få det stabilt.
    Tydligen gjorde min mamma något liknande till mig när jag var liten. Med massa fickor som hon fyllde upp med pixi-böcker, nappar och annat jag kunde roa mig med om jag vaknade tidigt. Glad (Alltså inte när jag var nyfödd utan ett par år Flört )

Jättefin bild på din Hannah! 

• gröna L
    Elsa1981 skrev 2012-02-05 09:36:46 följande:
    Hej! Jag har inte läst hela tråden än men ska sätta mig ner och göra det någon dag. Väntar mitt första barn 6 april och ser fram emot att sluta jobba (9 mars) så att jag hinner ta tag i alla projekt. Så mycket jag vill göra! Virkar och syr på grundnivå :).

Är det någon som har ett bra mönster på dreggelscarf?
    Välkommen!
    Om det är bra vet jag inte, för jag har inte provat, men hät finns ett mönster i alla fall - och det är gratis Glad http://darlingdearesthome.blogspot.com/2011/09/monster-till-dregglis.html 
  • Miss Giggle

Jag har köpt ett mönstr på stoff och stil igår, men har inte hunnit sy några dreglisar än.
     Kan säga till när jag testat det.

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
Svar på tråden Syjunta för gravida!