• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fixarfia
    carooo skrev 2012-02-06 21:24:30 följande:
    Här har det ju kommit en liten Otto som också ska få sig en personlig vagnsmobil. Bokstäverna är iallafall klara, ska bara montera ihop resten så är det klart! Och så klart matchar bokstäverna täcket och kudden jag sydde tidigare...

Bra namn att göra mobil av! Ska ha det i åtanke nu när vi funderar på namn till den lille som ska komma i slutet på mars/början av april.
    Jobbigt med för långt! Flört
    Jättefin!
  • Mammarie
    Fixarfia skrev 2012-02-07 09:03:36 följande:
    Bra namn att göra mobil av! Ska ha det i åtanke nu när vi funderar på namn till den lille som ska komma i slutet på mars/början av april.
    Jobbigt med för långt! Flört
    Jättefin!
    Haha, precis, blir rätt även från bebisens håll! :)
    Jättefint, det ska jag också göra när min lillskrutt har kommit. BF-7 idag...
  • mamma Linder

Har suttit och läst igenom hela tråden jösses vad duktiga ni är på att sy, sticka och virka.
    Jag vill så gärna kunna sy till bebisen också men är totalt värdelös, kan inte lägga upp ett par gardiner ensengång.
    Min svär mor är jätte duktig att sy och sticka, hon har gjort allt till våra barn innan, sytt min bröllopsklänning mm, men tyvärr fick hon en stoke för ett par månader sen, så nu kan hon inte sy längre
    När man köper mönster finns det beskrivning med då hur man ska klippa och sy?   

• carooo
    Höstvind skrev 2012-02-07 05:26:49 följande:
    Carooo; Jättefina bokstäver! Tog du ett stumt tyg till dem eller lite stretchit?

Det är ett stumt tyg.. Stoppade bokstäverna lite allteftersom jag sydde ihop dem.
  • Twizz

Va roligt mer fler som går loss med symaskinen i väntans tider på våra prinsar o prinsessor! :) jag har bf 7e juni o har sytt massor med grejer.. sydde ett superfint bäddset till prinsens spjälsäng som ja lägger upp närbild på om en stund :)

• vildaungarnasmamma

Jag håller på och klurar på nått så enkelt som en amningskudde.
    Men jag kommer inte på hur 17 jag ska göra för att få till den.
    Hur stor bör jag göra den? Bred?
    Tacksam för tips och hjälp.

• Twizz
    vildaungarnasmamma skrev 2012-02-07 20:51:06 följande:
    Jag håller på och klurar på nått så enkelt som en amningskudde.
    Men jag kommer inte på hur 17 jag ska göra för att få till den.
    Hur stor bör jag göra den? Bred?
    Tacksam för tips och hjälp.

kikade lite.. funderar också på att sy en lite senare:)
    http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/
    Verkar vara en ganska bra beskrivning :) 
  • Fixarfia
    frunygren skrev 2012-02-07 20:35:04 följande:
    hej tjejer.
    Jag behöver hjälp, tänkte sy den här skötväskan hem.passagen.se/pysselverkstaden/bag2.h10.jpg
    förmodligen skitdumt, nybörjare som jag är :P
    Det står klipp mot vikning, vad menas med det?
    Hej! Jag har sju års utbildning inom sömnad och har jobbat som skräddare i flera år...  
    Jag tycker beskrivningen du länkade till är onödigt svår! Hoppas du har fler bilder att gå efter.
    Jag tolkar det dock som att fickorna ska vara i dubbelt tyg, eftersom de ska rynkas i överkanten. Därför ska de klippas i dubbelt tyg med en vikning / vikt kant i överkanten. 

Lycka till! 
  • Miss Giggle

nämen fixarfia- sitter  inne med sån kompetens :D En annan är glad att man har mamma att fråga när det blir lite svårt :D

Just nu ligger det mesta på vänt hos mig,  Läser en utb till jobb som är supertuff. Det är så tråkigt bara, vill ju få sy och pyssla....

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
Svar på tråden Syjunta för gravida!