• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • JCT81

Tack Miss Giggle, ska ta och testa senare idag. Just nu är det dock en mycket försenad storstädning i kombination med tvätt-tid som gäller här, trots det underbara vädret... men råttorna jagar mig verkligen, så jag måste plocka undan och dra fram snabeldraken.

Glad Förstår att du inte kunde motstå ett sånt fint bedjande. Vem kan motstå någonting sånt? Vill jättegärna se bild på den!

• vildaungarnasmamma

Vart köper ni tygerna?
    Jag hittar bara en massa svindyra tyger i affärerna...
    Det enda som är någerlunda billigt i bra kvalité är dom jag köpt från Stoffochstil.....

• Miss Giggle

Jag köper mest på
    Stoff och stil. Billiga bra och nära
    Men annars gillar jag jny design

• Moniqe1979
    vildaungarnasmamma skrev 2012-02-12 15:58:21 följande:
    Vart köper ni tygerna?
    Jag hittar bara en massa svindyra tyger i affärerna...
    Det enda som är någerlunda billigt i bra kvalité är dom jag köpt från Stoffochstil.....
    tyvär är det nästan dyrare att sy själv än att köpa färdigt just för att tyg inte längre är BILLIGT
  • JCT81

Jag köpte nu på Ohlssons tyger. De hade någon minirea just nu så de tyger som tidigare kostat 149-179 kostade nu 129... Inte jättebilligt men inte tokdyrt heller. Men deras tryckknappar var dubbelt så dyra som stoff o stils, så det är helt klart värt att jämföra. 

• Fixarfia

Jättefint babynest Bejx! Snygg form du fått till. Mitt blev inte alls lika snyggt... 

Tyg är dyrt :( Men man får även vad man betalar för. Bra kvalité kostar!
    Men fördelen med att sy barnkläder är ju tygåtgången, så vissa saker lönar det sig att sy själv! Dregglisar, napphållare, froté-lappar mm.

Efter att ha sytt en body som tog en halv dag att få snygg kände jag att tre för 199 på rean kändes oerhört prisvärt!  Glad

• bejx

Här kommer bilder på åkpåsen jag gjort idag! :)
    (Det är bara snöret som ska bytas ut, men jag hade inget snöre hemma, så det får jag byta ut imorgon.
    Och så ska jag ta ut hål för babyskyddet när jag orkar. ;) )

• frunygren

oh va fina grejer ni syr :)

är också sugen på att se bild på muffinsklänningen:)

Mina bebisprojekt har jag inte kommit igång med än då jag väntar tyger och grejer, men  har sytt lite till vår nya tvättstuga och till dotterns docka. Gardin, panelhandduk, skynken under bänken och sängkläder till docksängen blev det. Så nu har jag iallafall fått utlopp för sylustarna :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!