Moniqe1979 skrev 2012-02-15 14:56:39 följande:
till er som funderar över att sy ett babynest kan jag säga att det är det absolut BÄSTA vi har här hemma till lillskruttan, hon verkligen älskar att ligga i det och då vi har 2 våningshus med sovrum en trappa upp är det perfekt att låta henne ligga i det "här nere" på dagarna i vaggan eller på soffan etc och sen bara ta hela nästet med henne i och bära upp i spjälsängen en trappa upp när vi går och lägger oss, kanon då hon slipper bli väkt pga lukt och temperatur förändringar så oavsett vart hon sover så sover hon "hemma" SÅ nöjd och glad att jag hittade tipset här! (tösen är 1 månad nu)
Tänkte precis också göra ett inlägg nu när min lilla hunnit bli 4 mån om att babynestet har varit till såå stor användning, precis som du säger när man vill ha henne ligga säkert i soffan o så..
Och även i början när spjälsängen var väldans stor så hade vi den i och även när hon låg i vår säng i början när hon var så plutteliten.. men mest då för pappas skull (han var rädd han skulle rulla på henne eller nått).
Suveränt var ordet!!!
Har till och med fått göra en liten förlängning av madrassen, (skumgummi med tyg runt som jag tråcklade fast på babynestet) då liten bebis snabbt blev stor bebis.