• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • carooo

Idag har jag sytt lite napphållare i olika färger. Har ju sytt ett gäng till vår kommande lilla bebis, så tänkte jag skulle lotta ut dessa på bloggen istället... Varm gärna med om ni vill Skrattande

• Miss Giggle

Sunshined: vad fina! Precis sånna jag vill sy med! Var har du köpt tyget?

Caroo: smart! Är de svåra att sy? Lär behöva sånna

• Fixarfia
    Claudia gbg skrev 2012-01-03 21:04:18 följande:
    Ska, som sagt, lära mig att virka. Imorgon ska jag köpa garn och sticka. ska öva lite på olika maskor. Men vill köpa rätt storlek och tänka rätt garn. Vilket mönster tror ni är enmklast för en babyfilt:
    www.garnstudio.com/lang/se/search.php?action=...

förslag på annat?

tittade på den här också:

www.virkaholic.com/2010/02/att-virka-gallerfi...

Vill börja NUUUU!!!! Solig

Ja klart du ska virka! Det är superenkelt!
    Jag skulle nog rekomendera en filt gjord i rutor...
    Dels känner man en liten seger varje gång man är klar med en ruta. Dels kan man justera måtten på filten allteftersom Glad

Jättefina napphållare Carooo! Vill också göra! Eller vinna kanske! Flört
  • carooo
    Miss Giggle skrev 2012-01-03 21:35:04 följande:
    Sunshined: vad fina! Precis sånna jag vill sy med! Var har du köpt tyget? Caroo: smart! Är de svåra att sy? Lär behöva sånna

Nejnej.. De är superlätta att sy. Men de får endast vara ca 20 cm långa enligt rekommendationer...
  • carooo

Nej.. Ingen beskrivning.. Men klippte ut en tygbit som var ca 20 cm lång och 6 cm bred. Strök därefter in långsidans kanter till mitten och vek den sen dubbel. Sydde sen två sömmar längs respektive långsida. Sen trädde jag på själva napphållaren och fästet och sydde en söm rakt över bandet... Hoppas det gav lite, jag provade mig fram.... Det svåraste var att hitta napphållarna, men hittade på lilofant.se

• micksaan

Blev lite åt bebisen ikväll...

Ikväll har jag suttit vid symaskinen några timmar. Första bodyn och dreggellappen på egen hand. Dregglisen blev lite knasig i passformen även om det inte syns på bilden kanske. Ena tryckknappen var jag för snabb med så den blev fel väg dessutom.  

Ska bli en filt i samma molntyg, med helröd baksida och gröna kantband. Kanske blir imorgon om tid finns till.
  • Bullen i ugnen
    micksaan skrev 2012-01-04 23:39:50 följande:
    Blev lite åt bebisen ikväll...Ikväll har jag suttit vid symaskinen några timmar. Första bodyn och dreggellappen på egen hand. Dregglisen blev lite knasig i passformen även om det inte syns på bilden kanske. Ena tryckknappen var jag för snabb med så den blev fel väg dessutom.  

Ska bli en filt i samma molntyg, med helröd baksida och gröna kantband. Kanske blir imorgon om tid finns till.

Älskar det där tyget! Har samma fast i rosa bomull.
Svar på tråden Syjunta för gravida!