Inlägg från: Fixarfia |Visa alla inlägg
  • Fixarfia

Syjunta för gravida!

Härlig tråd! 
    Jag som jobbar som skräddare måste ju bara hänga på här! Glad 
    Eftersom jag bara syr åt andra hela dagarna blir det väldigt lite åt mig själv. Inspirationen har liksom tagit slut när jag kommer hem.
    Men genom er kan jag säker få en spark i baken!
    Har god tid på mig, gick in i vecka 13 i dag.

• Fixarfia

Halloj!
    Är det någon som vet var jag kan få tag i mönster till mamma-kläder?
    Helst vill jag sy en vinterkappa!

Skrattande 

• Fixarfia
    Mammarie skrev 2011-10-12 21:20:03 följande:
    Hej. Här kommer en bild (om än väldigt kornig och dålig) på mitt första babynest! Det var verkligen kul att sy, rekommenderas till nybörjaren! När jag får tid och lust ska jag sy två till för det väntas bebis på tre håll i släkten. Hoppas någon blir en tjej bara, för det ljusa tyget är mycket mer rosa än vad det ser ut på bilden...
    Ser mysig ut!

(Stackars pojk om han tvingas ligga i ett rosa babynest! Han kanske får men för livet, någon kanske tror att han är en tjej?) Förlåt kunde inte låta bli :P 
  • Fixarfia

Jösses va fint du har stickat Maddz88! Jag är imponerad! /en som på sin höjd kan sticka en halsduk...

Fantastiskt fin barnsäng du har hittat Annan84! Och supergulligt tyg! 

• Fixarfia
    Kotthare skrev 2011-10-22 17:48:39 följande:
    Nu har jag gjort min första filt! 
    Bara bebisen som ska tillverkas också... Den lilla detaljen :)

Fantastiskt fin!! Jag har virkat en massa mormorsrutor men vet inte hur jag sätter ihop dem :/
    Hur har du gjort? sytt? virkat?  
  • Fixarfia

Jättefin orm! Blev också sugen på att sy en sån nu Glad
    Smart med matchande vimplar! 
    Jag är så himla sugen på att få börja fixa med bebisen-i-magens rum! Men maken är så himla trög på att flytta ut sitt kontor... *morr och suck* 

• Fixarfia

Smart blåklockan! Jag har också irriterats över att bodyn blir "dyr" i material. Räknar man tiden den tar att göra vet jag inte riktigt om det lönar sig... ;)

• Fixarfia

Caroo! Jag kollade lite på din blogg och blev verkligen jätteinspirerad av ert barnrum! Garderoben med husfasad-dörr var ju hur snygg som helst! Risken är ganska stor att jag härmar dig! ;)

• Fixarfia

Har virkat en filt! 
    96 rutor av växtfärgat ullgarn. Har fodrat den med fleece. Tänkte ha den i barnvagnen Solig

• Fixarfia

Jag har en Pfaff hushållsmaskin, vet inte riktigt exakt vilken modell men den var mycket modern och ganska dyr för tio år sedan... :) Vi trivs väldigt bra ihop även om jag också är sugen på att kompletera med något modernare, vill ha fler knapphålstyper osv...

Jag har även förmånen att ha en maskinpark med industri-symaskiner. En raksömsmaskin (gammal brother), en tretrådig overlock, en coverstitch/flatlock och en krej-maskin.

Tyvärr hinner jag inte sy så mycket som jag skulle vilja. Det blir mest enklare saker som jag kan göra i tv-soffan :)
    Jobbar som ändringsskräddare hela dagarna och när jag väl har tid att göra något åt mig själv orkar jag inte... :(
    Kanske får jag mer tid och lust när jag är mammaledig!

Svar på tråden Syjunta för gravida!