Syjunta för gravida!
Såg den här bilden på bloggen "In my house"
Sydde äntligen klart lapptäcket till barnvagnen idag. Började för länge sen men har bara inte fått ändan ur vagnen att göra klart det. Men nu så!
Oj Evelina, låter inge bra!
Låter som ett el-fel eller nåt. Du har ingen reparatör i närheten som du kan lämna in den till?
(Jag bor i närheten av Stenungsund och har två symaskinsbutiker med reparatörer att välja på)
Hoppas du får ordning på den snabbt! Mycket man vill sy nu på slutet ju! (jag är också i vecka 36)
Tråkigt att symaskinen börjar rasa ihop :(
Jag som jobbar som skräddare har provat en mängd olika maskiner på olika arbetsplatser.
Men jag kan inte säga att någon är grymt mycket bättre än någon annan...
Bästa sättet att hitta en bra är att provköra i butiken.
Ta helst med dig eget tyg, både tjockt och tunnt sladdrigt.
Oftast får man dock vad man betalar för!
Jag har en Pfaff som är ca 10 år gammal. Jag tror den kostade 9000 ny men går att köpa för 2000 begagnad nu.
Jag vet att många älskar Janome, många skolor byter ut sina Husqvarna mot dessa för att de är mer hållbara och enklare att lära sig.
En vanlig Singer kan vara riktigt trevlig också!
Jag är också uppväxt med Husqvarna, men har blivit lite avig mot dessa efter att de börjat tillverkas utomlands (istället för Sverige som det var förr) och detta har gjort att kvalitén har försämrats något. ( Min lokala symaskinsbutik har slutat sälja dem för det har blivit för många reklamationer...)
Men som sagt, provsy! Trä den själv, testa att sy snabbt! (Jag vill gärna att min nästa ska vara riktigt snabb!)
Lycka till! Skriv gärna vad du valde! :)
Rekommenderar ett besök på www.sysidan.se
Där diskuteras olika symaskiner flitigt, på forumet.
Roligt att vi skrev nästan samma Tallbarr12
Här är en rolig och ganska lätt grej att sy:
Mönster hittade jag på http://darlingdearesthome.blogspot.com/2011/09/monster-till-dregglis.html
Jag tycker vändsydda är snyggast :)
Istället för tryckknappar har jag kardborreband.
Grattis Evelina! Hoppas ni får ett långt och kreativt liv i hop, du och Emerald!
Kevin och Englahs mamma - Kul idé! Mitt nästa pyssel blir också leksaker! Enkla, roliga, med bjällra.
Jag har köpt en skötväska men har även sytt en skötbädd:
Jag har en brother brodermaskin...är helt kär i den!
Jag gör 90 % egna stygnsättningar...mest kuddar och special beställningar!
Kolla på: www.svartavitastjarnor.blogspot.com
jag sydde mycket innan illamåndet kom...men nu börjar det bli bättre så nu börjaar informationen komma igen...!