• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Miss Giggle

Saram: Tack!

I väntan på att min tjeja ska komma hem idag har jag sytt lite till. Det  är så sällan jag kan sitta ostörd i flera timmar och sy. Idag hann jag med mössa,halsduk och sparkdräkt. 
    Ligger i galleriet om ni är nyfikna!

Annars  har jag mest bara latat mig! Det är tilltåtet ibland va? ;-D

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • carooo
    Miss Giggle skrev 2012-01-01 16:39:50 följande:

Saram: Tack!

I väntan på att min tjeja ska komma hem idag har jag sytt lite till. Det  är så sällan jag kan sitta ostörd i flera timmar och sy. Idag hann jag med mössa,halsduk och sparkdräkt. 
    Ligger i galleriet om ni är nyfikna!

Annars  har jag mest bara latat mig! Det är tilltåtet ibland va? ;-D

Åh vad fina saker du sytt! Skrattande!! Måste lära mig att sy lite kläder sen... 

Har än så länge hållt mig till ganska enkla saker, men sydde lite julklappar åt syskonbarnen. Bland annat vimplar med namn på och en matchande lååååång orm. Den var riktigt poppis!

• Miss Giggle

Åh vilken mysig o fin orm! Hur gjorde du den? Tänkte att en sån är ju perfekt att ha i spjälsängen så den inte är så bred när de är nya

Tycker du ska prova sy lite annat. Köp sånna nybörjarmönster, det värsta som kan hända är att det blir fel!

• Missdoe
    Twinpeak2012 skrev 2011-12-31 17:06:58 följande:

Jag har också en Husqvarna 2000 men har inga planer på att byta ut den. Som sagt stark som en oxe. Skulle vara en overlockfunktion, det kan jag sakna när man syr kläder.

Jag är inte heller redo att byta ut min maskin, bara komplettera med en nyare kompis, min 2000 gör jag mig inte av med i första taget!

nån annan som vill dela med sig av vad dom har för symaskin hemma?   
  • Moniqe1979

Hu vilken svordom nån yttrade om att BYTA ut sin symaskin nej hu man kompleterar bara med en nyare inte byter ut *hihi*

Jag har Nu sen jul inte mindre än 3 maskiner för tomten kom med en brother NV-950 som är en kombinerad sy och brodyr maskin dock inte hunnit/kunant/ orkat testa den ännu pga av foglossning från helvetet, fick ialalfall maken att packa upp den igår kväll så snart så...

annars har jag även en singer 4 trådig overlock samt en singer Confidence 7466 som jag är toknöjd med

• Fixarfia

Jag har en Pfaff hushållsmaskin, vet inte riktigt exakt vilken modell men den var mycket modern och ganska dyr för tio år sedan... :) Vi trivs väldigt bra ihop även om jag också är sugen på att kompletera med något modernare, vill ha fler knapphålstyper osv...

Jag har även förmånen att ha en maskinpark med industri-symaskiner. En raksömsmaskin (gammal brother), en tretrådig overlock, en coverstitch/flatlock och en krej-maskin.

Tyvärr hinner jag inte sy så mycket som jag skulle vilja. Det blir mest enklare saker som jag kan göra i tv-soffan :)
    Jobbar som ändringsskräddare hela dagarna och när jag väl har tid att göra något åt mig själv orkar jag inte... :(
    Kanske får jag mer tid och lust när jag är mammaledig!

• Claudia gbg

Åh, vilka fina saker! Jag är jätteinspirerad!!! Måstelära mig att virka - tänker att det kanske är lättare än att sticka...

Bebis kommer i början på maj. Tänkte att jag och min sexåring kunde göra en fin mobil till bebisen - som ett gemensamt projekt. Har någon något bra tips? Såg en länk till panduro. Fler tips?

Vi kommer att ha en "gullunge" skötbädd från IKEA. Någon som piffat till den på ett bra sätt?     

• Miss Giggle

Jag har en lervia. Helt okänd eg för mig men det var en gåva o än så länge har den allt jag behövt. Saknar iofs overlock men har elastisk söm som går fint!

• micksaan

Visserligen inget åt bebisen men mina första par byxor, åt dottern. Nu vet jag att jag kan sy byxor också, så hinner nog säkert bli något par åt bebisen också.

• Claudia gbg

Ska, som sagt, lära mig att virka. Imorgon ska jag köpa garn och sticka. ska öva lite på olika maskor. Men vill köpa rätt storlek och tänka rätt garn. Vilket mönster tror ni är enmklast för en babyfilt:
    http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php?action=search&mc=0&c=5&y=&tw=&a=&f=&w=&tot=&searchyg=0&yg=&page=2&from=28&sort=default

förslag på annat?

tittade på den här också:

http://www.virkaholic.com/2010/02/att-virka-gallerfilt.html

Vill börja NUUUU!!!! Solig

Svar på tråden Syjunta för gravida!