Inlägg från: Claudia gbg |Visa alla inlägg
  • Claudia gbg

Syjunta för gravida!

Åh, vilka fina saker! Jag är jätteinspirerad!!! Måstelära mig att virka - tänker att det kanske är lättare än att sticka...

Bebis kommer i början på maj. Tänkte att jag och min sexåring kunde göra en fin mobil till bebisen - som ett gemensamt projekt. Har någon något bra tips? Såg en länk till panduro. Fler tips?

Vi kommer att ha en "gullunge" skötbädd från IKEA. Någon som piffat till den på ett bra sätt?     

• Claudia gbg

Ska, som sagt, lära mig att virka. Imorgon ska jag köpa garn och sticka. ska öva lite på olika maskor. Men vill köpa rätt storlek och tänka rätt garn. Vilket mönster tror ni är enmklast för en babyfilt:
    http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php?action=search&mc=0&c=5&y=&tw=&a=&f=&w=&tot=&searchyg=0&yg=&page=2&from=28&sort=default

förslag på annat?

tittade på den här också:

http://www.virkaholic.com/2010/02/att-virka-gallerfilt.html

Vill börja NUUUU!!!! Solig

• Claudia gbg

Det var ngn som hade tänkt köpa en bikeväska på stadium och ha till skötväska. Bra idé! Frågan är om man inte kan sy in tryckknappar på vardera sidan om bältet så att man liksom kan spänna fast väskan i vagnen. Vill minas att min gamla väska var en liknande modell och att den hade tryckknappar.

Förstår om ni inte förstår hur jag menar men om intresse finns kan jag återkoma med en bättre beskrivning...

• Claudia gbg

Jo, har en fråga. Har funderat på att sy en egen skötbädd till hemmet (alltså inte liten till väskan) så funderade jag på att sy den rektangulär, lägga i en tunn dyna och sedan fylla med saccosäcks fyllning. Någon som vet om det kan bli bra?

• Claudia gbg
    Coyote skrev 2012-02-14 20:32:13 följande:
    Ah, du menar så! Jag måste säga att personligen hade jag inte lagt pengar på en sådan (eller bökat med att sy en egen heller), skötbädden ligger de ju på korta stunder i taget, och då känns det viktigare att man kommer åt bra än att barnet måste ligga ergonomiskt. Men testa!
    Jo jag håller med. Det är mer för att det skulle vara ett kul projekt men jag vet inte om det är bortslängd tid på ngt värdelöst som ändå inte kommer att fungera... det var mer så jag tänkte. Fråga er erfarna vad ni tror om funktionaliteten...
  • Claudia gbg

Tack för era reflektioner! Jag har ett barn sen tidigare men minnet är kort... Jag struntar nog i skötbädden då. Får ge mig i kast med andra saker...

• Claudia gbg

Sovpåse. Tror jag är jättebra. Det blir lättare att flytta dem också eftersom det inte blir så kallt när man lägger ner dem i sängen. Sån skulle nog jag också vilja sy...

• Claudia gbg

evli, testa att göra rent masskinen, smörja och damma av och sätta io all tråd från början. Kolla också att undertråden är riktigt påsnurrad...

Svar på tråden Syjunta för gravida!