Inlägg från: Claudia gbg |Visa alla inlägg
  • Claudia gbg

Syjunta för gravida!

Ni som kan virka. Har tänkt virka en stor filt av mmrutor. För att det hela ska gå snabbare tänkte jag använda mig av en större virknål. Måste jag då ha tjockare garn. Någon som gjort så? Blir det bra? Kan man blanda garntjocklek utan att det ser galet ut?

• Claudia gbg

Snart blir jag med overlock!!! Har fått erbjudande om att köpa en janome 644d för 4000kr inkl service av min vanliga maskin. Vad tror ni om dealen?
    Någon som har erfarenhet av maskinen?

• Claudia gbg

Nu har jag köpt min overlock. Det blev en janome 644d inköpt för 4000kr. Tycker att den verkar bra men jag har inte hunnit sy så mycket än...

Nalleryd: jag har hela tiden varit inne på att köpa brother 3034 men det blev denna ändå... Jag prutade lite   

• Claudia gbg

Hickstead: jag tycker tyvärr att det ÄR billigare att köpa än att sy....

Vad tycker ni andra? Trolltoka? Du syr ju massor...

Ja, jag var lite fräck och prutade! Bor du i Gbg så inboxa mig så kan jag tipsa lite....

• Claudia gbg

Någon här sim sytt en sån där mobil barnstol? Nu vet dimman jan knyta fast barnet i en vanlig stol. Tänker på mönster, erfarenheter ich funktion...

Såg att det var många nya här. Välkomna!

• Claudia gbg

Weasly: shit så nice! Var har du köpt ringarna till sjalen? Sonen är snart nio månader och ska BARA bäras så nu måste jag ha en ringsjal som komplement till ergon..!

• Claudia gbg

Weasly: hur brett muddtyg klipper du till kantningen?

Ni som har en sådan där manick som man fäster tryckknappar med. Var har ni köpt dem och är de bra. SoS har väl till bra pris? Vet att flera har köpt på ebay men det fanns så många att välja på. Vet inte hur jag ska tänka och om de är av ok kvalitet..?

• Claudia gbg

Vad är det hemsidan heter i England som säljer symaskiner? Min maskin bojkottar mig när det kommer till tvillingnålen. Den hoppar över stygn och trådarna går av... Funderar på en cover...

• Claudia gbg

Hej! Tidigare i tråden har det funnits nån dom sytt en filt som man lägger i babyskyddet. Med hål för bältena. Förstår ni vad jag menar?

Är det ngn här som sytt en sådan o som har tips på vad man kan tänka på, fallgropar och så. Länk till mönster?

• Claudia gbg

Åh, ännu bättre på svenska! Tänker mig en ofodrad nu. Det är ju inte svinkallt nu heller... Då blir det att åka till SOS o shoppa tyger!

• Claudia gbg

Kan tänka mig att det blir sladdrigt och svårt att sy i trikå. Tänkte köpa fleece till ena sidan. Blir det inte för styvt med vanligt vävt tyg? Typ lakansväv?

• Claudia gbg

Så fina babywraps ni har gjort! Ny har jag köpt fleece till ett bomullstyg jag har. Får väl se hur det blir. Har inget babyskydd än så kommer inte att kunna göra hålen... Funderar på om fleecen ska vara närmast bebis eller inte...?

Svar på tråden Syjunta för gravida!