• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • micksaan
    Miss Giggle skrev 2011-12-30 22:20:04 följande:
    Sunshined: var har du hittar mönster till dregellapp och omlottbody?
    Oj jag kommer inte ihåg. Jag googlade efter det iaf. Mönstret är på engelska, wrap around body i stl 62 i alla fall. Var nästan ett år sen jag skrev ut mönstrena/ritade de. 

Googlade lite snabbt, här hittade jag omlottbodyn;
    http://nefertaricreations.com/2010/07/18/wraparoundbody/ 
  • Miss Giggle
    micksaan skrev 2011-12-30 22:30:02 följande:
    Oj jag kommer inte ihåg. Jag googlade efter det iaf. Mönstret är på engelska, wrap around body i stl 62 i alla fall. Var nästan ett år sen jag skrev ut mönstrena/ritade de. 

Googlade lite snabbt, här hittade jag omlottbodyn;
    nefertaricreations.com/2010/07/18/wraparoundb...

Tack!!!

Har köpt mönster  på stoff och stil till sparkdräkt i strlk 50 men de brukar vara lite stora i storlekarna.

Tänkte syn matchande drelglis ska  bara hitta mönster annars får man  väl rinta av en dreglis och sy efter den.

Det är inte helt lätt att hitta mönster. Har letat efter mönster på bebistunika i evigheter men alla är jätteudda i mönsterna.  
    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-30 22:16:55 följande:
    Nu är du väl petig i överkant? Haha, jag missade att det var i England!

Haha ja jo lite kanske. Får skylla på hormoner
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • Coyote
    Twinpeak2012 skrev 2011-12-31 00:13:15 följande:
    Haha ja jo lite kanske. Får skylla på hormoner
    Haha! Helt rätt att kommentera, annars hade jag säkert talat om att Jysk också har symaskiner billigt nu. Fast de kanske finns i England förresten?
  • Twinpeak2012
    Coyote skrev 2011-12-31 00:15:10 följande:
    Haha! Helt rätt att kommentera, annars hade jag säkert talat om att Jysk också har symaskiner billigt nu. Fast de kanske finns i England förresten?

Haha ingen aning Jysk är danskt det vet jag. Det finns rimligtvis billiga symaskiner i England också men om man ska sy lakansset kan man göra det för hand också. Hihi jag önskar er alla gott nytt år oavsett om ni har symaskin eller inte! Nu ska jag äta och sen sova innan jag skriver mer fåniga kommentarer...
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • Coyote
    Twinpeak2012 skrev 2011-12-31 00:34:27 följande:
    Haha ingen aning Jysk är danskt det vet jag. Det finns rimligtvis billiga symaskiner i England också men om man ska sy lakansset kan man göra det för hand också. Hihi jag önskar er alla gott nytt år oavsett om ni har symaskin eller inte! Nu ska jag äta och sen sova innan jag skriver mer fåniga kommentarer...
    Ha! Sov så gott, och gott nytt år!
Svar på tråden Syjunta för gravida!