• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • gröna L

Alla mönster är inte gratis, men det finns mängder som är det! Man kan i den smarta sökfunktionen välja att endast visa gratismönster. Det finns alla svårighetsgrader på projekt. När man har använt ett mönster kan man lämna ett omdöme om hur svårt det var, samt hur nöjd man är med resultatet. Går man in på ett mönster kan man sedan se andra medlemmars projekt på det mönstret, ibland finns det tusentals som man kan inspireras av! Är det många som är missnöjda med resultatet kan ju det säga något om kvaliteten på mönstret också...

• ohbaby

Har gjort en omlottbody som jag ska lägga in en bild på senare... Men tryckknapparna var ju så dyra i sig så jag tjänade då inte en krona på att göra en själv istället för att köpa en i butiken. Tycker det är lite tråkigt. Jag vill ju sy så att jag sparar pengar!
    Nån som vet vart man kan köpa billiga tryck-knappar?
    De jag köpte kostade 70kr för 10 st, och det går åt 7st till en omlottbody.
    Får annars göra vanliga bodys med bara tre tryckknappar

• SophiaI

Halva inlägget försvann...

Stoff och stil ligger i Malmö men det ska gå beställa på hemsidan också, har själv aldrig testat eftersom jag bor i Malmö.

• Blåklockan79
    ohbaby skrev 2011-11-06 08:56:35 följande:
    Har gjort en omlottbody som jag ska lägga in en bild på senare... Men tryckknapparna var ju så dyra i sig så jag tjänade då inte en krona på att göra en själv istället för att köpa en i butiken. Tycker det är lite tråkigt. Jag vill ju sy så att jag sparar pengar!

Till dottern hade jag et par bodysat (köpta på H&M) som det var knytsnören istället för knappar, funkar kanon att använda och måste bli billigare
  • Fixarfia

Smart blåklockan! Jag har också irriterats över att bodyn blir "dyr" i material. Räknar man tiden den tar att göra vet jag inte riktigt om det lönar sig... ;)

• ohbaby

Tack! Ska kolla in stoff o stil
    Är inte så förtjust i att knyta massa band, lat som jag är tycker jag det är bökigt

• Mammarie
    ohbaby skrev 2011-11-06 08:56:35 följande:

Kan tipsa om att gå på second hand (typ röda korset) där brukar man kunna hitta söta band och knappar och sånt nästan gratis!
  • carooo

Nu var det länge sedan det hände något nytt i tråden så tar och slänger upp en bild på ett överkast som jag sydde i helgen till bebisens spjälsäng. Den kommer ju att sova hos oss den första tiden, eller i sin lilla spjälsäng (babycrib) som vi har bredvid sängen, så det tar ju ett tag innan den kommer att använda stora spjälsängen och därför passade jag på att sy ett fint överkast. Annars kanske just överkast till spjälsäng känns lite onödigt - men fint blev det! Skrattande

Svar på tråden Syjunta för gravida!