• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ziingoo
    Strella skrev 2011-10-16 11:24:56 följande:
    Tack! Är inne i en riktig stickyra. Roligast är nog mössor, har stickat ca 7 st, de går så fort
    Vad har du stickat för typ av mössor? Jag stickade babyhjälmar på rad ett tag, tror det blev närmare tio stycken och så någon mössa av någon annan modell, men sen fick jag nog av mössor =)
  • Strella
    ziingoo skrev 2011-10-19 16:45:31 följande:
    Vad har du stickat för typ av mössor? Jag stickade babyhjälmar på rad ett tag, tror det blev närmare tio stycken och så någon mössa av någon annan modell, men sen fick jag nog av mössor =)

Den ser lite konstig ut på bilden men det är en söt mössa som är jätte lätt att sticka. Gratis mönster på www.garnstudio.com
  • Kotthare

Nu har jag gjort min första filt! 
    Bara bebisen som ska tillverkas också... Den lilla detaljen :)

• Fixarfia
    Kotthare skrev 2011-10-22 17:48:39 följande:
    Nu har jag gjort min första filt! 
    Bara bebisen som ska tillverkas också... Den lilla detaljen :)

Fantastiskt fin!! Jag har virkat en massa mormorsrutor men vet inte hur jag sätter ihop dem :/
    Hur har du gjort? sytt? virkat?  
  • elingr

Kotthare: jättefin!:) vad har du använt för garn och vilken virknål, mina blir inte alls så fina!!

• Kotthare

Tack snälla för berömmet! 

Jag har använt det exklusiva (not) garnet SKOTTE från COOP och virknål 4. Jag improviserade monteringen och satte ihop dem räta mot räta med fasta maskor, det blev ganska bra! Tror att det kommer hålla hyfsat och annars är det rätt lätt att lappa ihop.  

• elingr

Är det bomullsgarn? Vilken tjocklek? :) jag har från jarbo 8/4 hemma nämligen!

• Kotthare

Ärligt talat: Ingen som helst aning. Eller jo, bomull är jag ganska säker på att det är! 

• Kotthare

Nu hittade jag faktiskt en lapp... 

Det står 100% acryl och att man ska ha 4.5 stickor till.  

Svar på tråden Syjunta för gravida!