• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fixarfia

Jättefin orm! Blev också sugen på att sy en sån nu Glad
    Smart med matchande vimplar! 
    Jag är så himla sugen på att få börja fixa med bebisen-i-magens rum! Men maken är så himla trög på att flytta ut sitt kontor... *morr och suck* 

• elingr

Ni som gjort en bebisfilt av mormorsrutor, vad använde ni för garn (typ och tjocklek) och vilken virknål? Eller ni som har tips!! Vill så gärna göra en filt men tycker inte det blir bra. Vet inte vad jag gör för fel. Jag har använt bomullsgarn 8/4 från jarbo med virknål 3,5. Tack på förhand!:)

• Kotthare

Kul Elingr! Jag hade virknål 4.

• elingr

Jag gjorde med virknål 2,5 nu, tyckte det blev bäst till det garnet efter lite test:P bild kommer så småningom :P det tar tid!:P men
    Är ju verkligen beroendeframkallande!

• gröna L

Här är pysselverkstan igång ordentligt! Jag har ett par dagar ledigt, och har äntligen pysselenergi så det räcker och blir över! Ska börja med att visa några halvgamla bilder, laddar upp de nya nån gång i framtiden, än så länge finns de bara i kameran Glad

dessa är gjorda enligt det här mönstret: http://www.ravelry.com/patterns/library/magic-slippers, men i tjockare garn (mysigt merinoHjärta). Jag misstänker att de kanske halkar av små knubbiga viftande babyfötter, men det återstår att se

Så söta, men helt otvättbara, haha! Eller, för hand går de säkert att tvätta... Äh, de är ändå så små att jag misstänker att baby inte kommer kunna ha dem mer än nån vecka i alla fall De var i alla fall jätteroliga att göra! Mönster: http://www.ravelry.com/patterns/library/owens-socks

Här är ett välkomstpaket jag gjorde åt en väns baby, som kom i maj. Längst till vänster är en sköldpadda med en vetevärmare i skalet (älskar det mönstrade smalrandiga manchestertyget!). Till höger ligger en babyfilt (http://www.ravelry.com/patterns/library/green-waves-baby-blanket--grune-welle-babydecke) och ovanpå ligger en hätta virkad efter eget mönster!

Jag vet att det har tipsats om Ravelry tidigare i tråden, men jag måste göra det igen. Förutom att innehålla miljoners underbara stick- och virkmönster, varav många gratis, och oändlig inspiration, är det även ett föredöme i bland annat bildvisnings-, sök- och forumfunktioner! 

Återkommer som sagt med nyare så småningom. Måste pyssla vidare
  • Mammarie
    gröna L skrev 2011-11-03 09:12:40 följande:
    Ska för övrigt ta mig in till stan för att handla garn till nästa projekt till grynet, en babyfilt efter följande mönster: www.ravelry.com/patterns/library/flowers-in-t...  
    Verkar vara en rolig sida. Är alla mönster gratis om man blir medlem? finns det beskrivningar för nybörjare?
Svar på tråden Syjunta för gravida!